Gå til innhold

Liker du og fiske?


dnivyo1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fiskestang festet i båt: Husker ikke hva det heter, men mener sånn greie som er festet fast i båten og alt man gjør er å feste mange sluker o.l på snøret og la det synke. Så venter man en liten stund og sveiver opp igjen, hva er spennende med det? :confused:

6739008[/snapback]

Dorg/Pilk? Spennende med det? Og få masse fisk! Før du vet ordet av det, Har du fått på en Hai! Spennende, eh?

Lenke til kommentar
Fiskestang festet i båt: Husker ikke hva det heter, men mener sånn greie som er festet fast i båten og alt man gjør er å feste mange sluker o.l på snøret og la det synke. Så venter man en liten stund og sveiver opp igjen, hva er spennende med det? :confused:

6739008[/snapback]

Dorg/Pilk? Spennende med det? Og få masse fisk! Før du vet ordet av det, Har du fått på en Hai! Spennende, eh?

6765910[/snapback]

 

 

Det er nå mye mer spennende å fiske med stang - Opp og ned, opp og ned, opp oh-?

Fisk! En stor en, sveive, sveive - den er STOR! :D

Lenke til kommentar

Ka som er best å fiske med er jo fullstendig en smak sak slikt som med musikk.

Eg har nylig begynt med havfiske og det er utrolig spennende med tanke på alle de forskjellige artene som finnes i det store dype havet. Mange av de blir jo enorm store også. :D

 

Har hvertfall fisket i havet en ca 30timer og ikke en j*** stor fisk. :!:

Har dog fått en MASSE agn fisk som makrell og lignende. Neste tur skal eg fiske så mye makrell som mulig slikt at vi har agn til vinteren også.

 

Kan være greit å følge med på tilbuder forresten. Havfiske stangen eg kjøpte er ikke noe å skryte av men kjøpte den nedsatt 60% og kostet meg 399usle kroner. Har "bare" 200meter med 0.60mm mono.

Lenke til kommentar

snowdogg:

Hvor dypt fisker du? Fisker selv jevnlig med havfiskestang på rundt 100meter +-. Det avhenger også veldig mye på når på døgnet du fisker, og det er egentlig ikke "sesong" for å ta en stortorsk som vi er ute etter. Da er det best å fiske om vinteren, februar feks. Etter ca 20 timer med fisking er det største(stor å stor, fru blom...) vi har fått er en lyr på 2,3 kg elns. Dog vi har ikke fisket ute på havet enda, kun i fjordene.

Lenke til kommentar

Ja,så var det da spørsmålet om hva som er størst for meg av jakt eller fiske.

Er kanoninteressert i begge deler,og bruker mye tid på det.

Er spesielt interessert i havfiske,med havfiskestang og en pilk(kansje med agn? :))

Har fått brosme på 8 kg,som jeg synes er bra til å være brosme.

Skal fiske mer med agn fremover,fisker mye i ryfylkefjordene.-

Lenke til kommentar

Klart jeg liker fiske. Finner skjelden bedre avkobling enn det. Jeg pleier gjerne å finne skogsvann langt fra allfarvei. Vel fremme så legger jeg som regel ut makk/dobbe mens jeg løper rundt med ei lita teleskopstang med ymse spinnere/sluker på.

 

Sammenligna med havfiske så er jo fangsten så som så, og som oftest atskillig mindre størrelse, men følelsen/spenninga er der like fullt. Å se dobba forsiktig røre på seg, og deretter forsvinne under gir et skikkelig adrenalinrush.

 

Største fisken jeg har fått innenlands på metode beskrevet ovenfor har ikke strukket seg lengre enn 450g. Nydelig ørret.

Lenke til kommentar

Isfiske: Du verden så kjedelig det er å stirre ned i det hullet og jokke opp og ned med den knøttlille fiskestangen. Har aldri fått fisk og jeg sluttet helt med isfiske da min lillesøster fikk en røye på 2kg. Tror jeg var rundt 10år og hun var 8år, der og da knuste hun den lille interessen jeg hadde for isfiske. Aldri mer...

 

6739008[/snapback]

 

høh, isfiske er jo den beste måten å fiske på, men hva er det der med å sitte å se ned i hullet? det blir jo bare dumt.

før når jeg var mindre fisket jeg mye på is (pilket), men de siste årene har det blitt mindre pga at jeg må bare ta meg en tur på skuteren :)

hvis jeg har skuteren kan jeg bare pilke i en halvtime elns, så må jeg kjøre en tur å bruke litt bensin, dessuten vil jeg ikke la skuteren bli kald, da blir den bare vanskeligere å starte :p

 

men fiske med stang+sluk er også kos, gjør ikke det så veldig mye akkurat men det er artig.

Lenke til kommentar

Isfiske: Du verden så kjedelig det er å stirre ned i det hullet og jokke opp og ned med den knøttlille fiskestangen. Har aldri fått fisk og jeg sluttet helt med isfiske da min lillesøster fikk en røye på 2kg. Tror jeg var rundt 10år og hun var 8år, der og da knuste hun den lille interessen jeg hadde for isfiske. Aldri mer...

 

6739008[/snapback]

 

høh, isfiske er jo den beste måten å fiske på, men hva er det der med å sitte å se ned i hullet? det blir jo bare dumt.

før når jeg var mindre fisket jeg mye på is (pilket), men de siste årene har det blitt mindre pga at jeg må bare ta meg en tur på skuteren :)

hvis jeg har skuteren kan jeg bare pilke i en halvtime elns, så må jeg kjøre en tur å bruke litt bensin, dessuten vil jeg ikke la skuteren bli kald, da blir den bare vanskeligere å starte :p

 

men fiske med stang+sluk er også kos, gjør ikke det så veldig mye akkurat men det er artig.

6770652[/snapback]

FullGASSS på Firecat 7!

Skiløft ftw

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Sant nok det, dersom jeg skulle beskrive det:

 

-Havfiske: Et spennende fiske med mange forskjellige arter og mulighet for riktig stor fisk.

Litt krevende fiske når det gjelder utstyr, men opplevelsen av en svær fisk man må kjempe opp kansje 300, er fin.

Så vet man skjelden med sikkerhet hva man får :)

 

-Innlandsfiske: Et koselig fiske. (der jeg fisker er det flotte omgivelser)

Ikke mange typer fisk, og heller ikke samme størrelsen.

Men dette er for meg det mest koselige fiske, og utvilsomt der jeg slapper mest av med mindre forberedelser osv..

 

Jeg fisker både havfiske og innlandsfiske, innlandsfiske ofte i kombinasjon med fjelltur, søndagstur eller jakttur ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...