Gå til innhold

TGS - Tokyo Game Show 2006 Tråden


Knebel

Anbefalte innlegg

Kickoff for årets Tokyo Game Show er 22. September. Det er fremdeles et stykke tid frem, men det annonseres allerede hva vi kan vente oss. Det kan være en ide å samle alle disse annonseringene og diskutere forventinger i en tråd fremfor å kjøre en masse enkelttråder. Gi et ord dersom det er noe som fremkommer som feilaktig herunder..

 

Nintendo Wii

23.08.2006 - Foreløpig lite informasjon tilgjengelig om hva Nintedo vil vise på TGS. En artikkel i IGN 21.08 beskriver den første tittelen som er bekreftet i spillbar stand for TGS: Harvest Moon Wii. Ingen liste per dato. Kilde: IGN

 

 

Playstation 3

23.08.2006 - Sony har i dag annonsert etter en lang periode uten et knyst at de har store planer for TGS som forventet. 27 spill skal være spillbare til da. Av disse 27 er 19 listet i den skjulte teksten. Kilde: IGN

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Railfan (Ongakukan)

 

Devil May Cry 4 (Capcom)

 

Fatal Inertia (Koei)

 

Blade Storm (Koei)

 

Mahjong Taikai IV (Koei)

 

Coded Arms Assault (Konami Digital Entertainment)

 

Genji (SCEJ)

 

Formula One World Championship (SCEJ)

 

Heavenly Sword (SCEJ)

 

Lair (SCEJ)

 

MotorStorm (SCEJ)

 

Resistance Fall of Man (SCEJ)

 

The Eye of Judgment (SCEJ)

 

Warhawk (SCEJ)

 

Gran Turismo Series (SCEJ)

 

Minna no Golf 5 (aka Hot Shots Golf, SCEJ)

 

Ridge Racer (Bandai Namco Games)

 

Gundam Target in Sight (Bandai Namco Games)

 

Armored Core 4 (From Software)

 

Så får vi håpe Sony innfrir litt av forventningene..

 

29.08.2006 - Gamespot har postet en liste over de spillene man har mest forventning til på TGS. Masse snacks for alle platformer her.

Link til Gamespot

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har listene til Nintendo og Microsoft kunne det jo vært en idè og poste dem også - med tanke på at de mest sannsynlig ògså skal på TGS.

6728120[/snapback]

 

Kom gjerne med dem, så skal jeg hive de inn i den første posten jeg.. :) Jeg har ingen intensjoner om å kjøre dette som en pro Sony greie..

Lenke til kommentar

Tror det blir lite Microsoft på TGS, med tanke på at deres X06 er tre dager senere. De sparer nok alle store nyheter til da.

 

Nintendo er tradisjonelt lite synlige på TGS, så jeg har på følelsen at PS3 kommer til å dominere messa i stor grad. Ikke minst fordi crazy Ken kommer til å holde åpningstalen.

 

Og jeg er i ferd med å bestille mine billetter til Tokyo :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Har Sony en egen event, eller holder de seg til å kapre TGS i stor stil? Det ville jo ikke vært så veldig rart, ettersom dette er så hjemmebane som det kan få blitt.

Lenke til kommentar

hehe dette er Sony sin event ja :) Microsoft sliter litt med å innta markedet i Asia. Regner med Sony og nVIDIA kommer til å kjøre No Mercy stil. Skal bli spennende å se ihvertfall. Tror vi kommer til å få se mer og mer av PS3 sin kraft ettersom lanseringen er farlig nær nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
hehe dette er Sony sin event ja :) Microsoft sliter litt med å innta markedet i Asia. Regner med Sony og nVIDIA kommer til å kjøre No Mercy stil. Skal bli spennende å se ihvertfall. Tror vi kommer til å få se mer og mer av PS3 sin kraft ettersom lanseringen er farlig nær nå.

6731852[/snapback]

Vil vel fortsatt gå 1-2 år før vi virkelig ser hva next-gen konsollene er i stand til, men grafikkmessig ser det jo lovende ut allerede.
Lenke til kommentar
hehe dette er Sony sin event ja :) Microsoft sliter litt med å innta markedet i Asia. Regner med Sony og nVIDIA kommer til å kjøre No Mercy stil. Skal bli spennende å se ihvertfall. Tror vi kommer til å få se mer og mer av PS3 sin kraft ettersom lanseringen er farlig nær nå.

6731852[/snapback]

 

Jeg tipper Nintendo stjeler showet der

Lenke til kommentar
hehe dette er Sony sin event ja :) Microsoft sliter litt med å innta markedet i Asia. Regner med Sony og nVIDIA kommer til å kjøre No Mercy stil. Skal bli spennende å se ihvertfall. Tror vi kommer til å få se mer og mer av PS3 sin kraft ettersom lanseringen er farlig nær nå.

6731852[/snapback]

Hva har Nvidia med dette å gjøre?

 

MS har allerede feilet da de lanserte Xbox 360 i Japan uten noen skikkelig RPG-spill rettet mot markedet der. De gjorde akkurat den samme tabben som med Xbox, selv om de sa de ikke skulle det.

 

TGS blir nok spennede som vanlig. Mye info på få dager. Det er på tide Sony viser spillene de vil komme med i lanseringsvinduet til PS3. At de viser 27 titler (tilfeldig at det er nøyaktig samme tall som Nintendo på E3?) ser nok fansen fram til. Hvor mange blir det til lanseringen tro?

 

MS trenger bare vise en hel drøss med andregenerasjons spill. Helst solide spill som ikke er forhastet slik som ved lanseringen. Gears of War blir nok hovedattraksjonen for de, for å kontre Sony sin lansering.

 

Om Nintendo ikke har fått ut en dato ennå, så må de det, samme med prisen. Ellers trenger de bare å fortsette slik som de gjør stort sett, med å vise en drøss av spill. Er vel en 30 lanseringsklare spill, som er veldig imponerende. Men de bør vise flere tredjeparts spill, for de skal ikke bare rette seg mot fansen.

Lenke til kommentar

Dukker det snart opp noen rallyspill til 360? Holde meg fortsatt til xbox da det ennå ikke er noe ala Rally Sport Challenge og CLin Mc Rae å spille på xbox360. Need for speed med drifting og bling bling er ikke heeeelt min greie...

 

Bedre med brutale hestekrefter og møkk på fingra. :cool: BTW Rumble gir jo en bra feeling når man spiller rallyspill. Går rykter om at dette kanskje kommer på Ps3 kontrolleren. Hva med 360 kommer det kontrollere med rumble der?

Lenke til kommentar

Som TCi sier så har allerede Xbox 360 kontrollen rumble, i motsetning til playstation 3 kontrollen som for øyeblikket ikke ahr rumble. Sony påstår at dette skyldes at risting kan forstyrre "tilt sensing"-enhenten i kontrollen, men det tror jeg heller lite på. Nintendo har da flust av bevegelses-sensrorer og rotasjons (tilt)-sensorer i sin kontroller, og de har da jo risting i tilegg.

 

Jeg gjetter at Sony ikke ønsker å betale for rumble-teknologien i Dual Shock kontrollen, o dermed står de forløplig uten noen rumble i sin kontroller. Dersom de ikke får utviklet sin egen rumble teknologi får de nok ikke noen risting i sin kontroller. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
360 kommer med Forza 2.

 

Hmm.. ingen ord om PS3 skal ha rumble ennå. De påstod at de ikke kunne ha både tilt og rumble, så jeg vet ikke hva de styrer med. 360 sin kontroller har rumble...

6734464[/snapback]

 

 

OK har ærlig talt ikke sjekka 360 så mye ut så jeg var ikke klar over at den hadde rumble. :thumbup:

 

Har spilt mye ps2 og adventurespill på denne. På en del horrorspill dunker jo kontrolleren i takt med hjerterytmen. Det gir en utrolig artig feeling. Dropper de rumble er det skikkelig nedtur for min del.

 

Rallyspill MÅ ha rumble!

Lenke til kommentar

Nå var vel egentlig ikke intensjonen med denne tråden her at man skulle diskutere rallyspill eller rumble på kontrollere. Tanken var å diskutere forventninger rundt TGS og distribuere pressemeldinger som har blitt offentliggjort.

 

Jeg er vel i og for seg ekspert i å skjære ut i det store offtopic hølet sjøl, men uansett, kan vi ikke holde det litt on topic her da? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...