Gå til innhold

Føding vs nøtteknekker - mest smerte?


Deadringer

Anbefalte innlegg

Tror jeg så et program på Discovery som handlet om mann vs kvinne og i det programmet tok de opp emnet smerte. Hvis en mann måtte gå gjennom smertene en fødsel innebærer så ville den personen mest sannsynlig endt opp død.

 

Jeg stemmer fødsel :)

6714474[/snapback]

Hvis jeg sånn for hypotensensskyld skulle tro på det her:

Tok de da hendsyn til at kvinner er dopa på østrogen før og frem til de føder? Dessuten, menn har da høyere smerteterskel enn kvinner. For å være ærlig høres det mer ut som femministisk drømmetenkning.

 

On topic: Det her kan man jo diskutere side opp og side ned uten å komme til enighet. Det man først må innse er at her har man et bøtte med faktorer. Først og fremst er smerte relativt og dermed forskjellig fra individ til individ, men det er også svært forskjellig fra kjønn til kjønn. En annen ting er at vi er veldig flinke til å overdrive smerte. Er man f.eks livredd for nåler vil en blodprøve fort føles mer vondt enn den faktisk er. En siste ting som spiller veldig inn er medisiner, hormoner o.l.

 

Jeg vil påstå at et ballespark er verre enn en fødsel primært fordi menn har en høyere smerteterskel og dermed vil tåle mer før man kjenner noe. I tillegg bygger man seg opp en residens mot smerte over tid, noe som vil bety at en fødsel uavhengig av kjønn vil føles mindre smertefull etterhvert som tiden går.

 

På den andre siden har kvinner et hormon (østrogen) som virker som et smertestillende middel, og det er mulig de håndterer smerte bedre enn menn.

 

Som en siste liten ting: Kvinner veit at de skal føde og at det gjør vondt, dermed overdriver/vurdere de sannsynligvis smerten og vil derfor føle mer smerte fordi de forventer det. Dette i motsettning til ballespark som kommer plutselig. Som sagt, vil nesten tro et ballespark er verre, men jeg tviler overhode ikke på at en fødsel gjør vondt. Dog, vi har også smertestillende og lystgass, så det kan jo virkelig ikke gjøre så skrekkelig vondt :shrug:

 

Edit: Skal det være en fair sammenligning så må jo få et ballespark jevnlig så man oppnår en rimelig lik lengde her. Nytter jo ikke å sammenligne en irriterende lyd som varer 1min mot en annen irriterende lyd som varer på 1 time og så spørre om hvilken som var mest irriterende.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror jeg så et program på Discovery som handlet om mann vs kvinne og i det programmet tok de opp emnet smerte. Hvis en mann måtte gå gjennom smertene en fødsel innebærer så ville den personen mest sannsynlig endt opp død.

 

Jeg stemmer fødsel :)

6714474[/snapback]

Hvis jeg sånn for hypotensensskyld skulle tro på det her:

Tok de da hendsyn til at kvinner er dopa på østrogen før og frem til de føder? Dessuten, menn har da høyere smerteterskel enn kvinner. For å være ærlig høres det mer ut som femministisk drømmetenkning.

 

On topic: Det her kan man jo diskutere side opp og side ned uten å komme til enighet. Det man først må innse er at her har man et bøtte med faktorer. Først og fremst er smerte relativt og dermed forskjellig fra individ til individ, men det er også svært forskjellig fra kjønn til kjønn. En annen ting er at vi er veldig flinke til å overdrive smerte. Er man f.eks livredd for nåler vil en blodprøve fort føles mer vondt enn den faktisk er. En siste ting som spiller veldig inn er medisiner, hormoner o.l.

 

Jeg vil påstå at et ballespark er verre enn en fødsel primært fordi menn har en høyere smerteterskel og dermed vil tåle mer før man kjenner noe. I tillegg bygger man seg opp en residens mot smerte over tid, noe som vil bety at en fødsel uavhengig av kjønn vil føles mindre smertefull etterhvert som tiden går.

 

På den andre siden har kvinner et hormon (østrogen) som virker som et smertestillende middel, og det er mulig de håndterer smerte bedre enn menn.

 

Som en siste liten ting: Kvinner veit at de skal føde og at det gjør vondt, dermed overdriver/vurdere de sannsynligvis smerten og vil derfor føle mer smerte fordi de forventer det. Dette i motsettning til ballespark som kommer plutselig. Som sagt, vil nesten tro et ballespark er verre, men jeg tviler overhode ikke på at en fødsel gjør vondt. Dog, vi har også smertestillende og lystgass, så det kan jo virkelig ikke gjøre så skrekkelig vondt :shrug:

 

Edit: Skal det være en fair sammenligning så må jo få et ballespark jevnlig så man oppnår en rimelig lik lengde her. Nytter jo ikke å sammenligne en irriterende lyd som varer 1min mot en annen irriterende lyd som varer på 1 time og så spørre om hvilken som var mest irriterende.

6725594[/snapback]

Stiller du frivillig til testing? Først en buttplug som etterhvert kommer til å utvide rassen din mer og mer, og så bli spent fast for å bli sparka i ballene en time etterpå?
Lenke til kommentar
Stiller du frivillig til testing? Først en buttplug som etterhvert kommer til å utvide rassen din mer og mer, og så bli spent fast for å bli sparka i ballene en time etterpå?

Nå er jo fjasa litt mer beregna på strekking enn fisern, da.

Dette minte meg på et NASTY bilde jeg så på nett engang. Skal jeg lete det fram? :p

Lenke til kommentar
Stiller du frivillig til testing? Først en buttplug som etterhvert kommer til å utvide rassen din mer og mer, og så bli spent fast for å bli sparka i ballene en time etterpå?

Nå er jo fjasa litt mer beregna på strekking enn fisern, da.

Dette minte meg på et NASTY bilde jeg så på nett engang. Skal jeg lete det fram? :p

6725888[/snapback]

Yes please? bottleguy? Uansett, send pm :p

Lenke til kommentar
Stiller du frivillig til testing? Først en buttplug som etterhvert kommer til å utvide rassen din mer og mer, og så bli spent fast for å bli sparka i ballene en time etterpå?

6725873[/snapback]

Hvorfor skulle jeg det? Det er jo ikke en korrekt sammenligning. Forøvrig, har sett en buttplug som er 5 inch (12,7cm) på det "verste" i en nettbutikk, så det er nok faktisk ikke så umulig å få til :p

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Ta hensyn til følgende prosess:

Det stemmer, de klipper opp vagina. 1/3 av kvinner får dette utført for å hjelpe fødselen. Hvorvidt de får smertestillende eller ikke har ingenting å si, det er ikke det som er spørsmålet. Hva som er vondest er det som er vondest, har man ikke smertestillende tilgjengelig så er man 'shit out of luck'. 13 timer (gjennomsnittet for det første barnet) med fødsel sammenlignet med et spark i ballene som absolutt maksimum varer i én time (kanskje det er verre å miste en bowlingkule på guttene, men et solid spark varer ikke lenger enn en time).

6724219[/snapback]

 

Tro meg. Smertene varer lengre enn en time. Hadde problemer med å gå 3 dager ette paintball i pungen.

6724633[/snapback]

Det er jo dette folk overdriver hele tiden. Vi snakket ett spark i ballene, vi snakker ikke tortur over lenger tid. Folk skal alltid kommentere med den ene gangen det ekstreme skjedde, men det er ikke snakk om hvilken kroppsdel takler mest smerte. Jeg har aldri opplevd å få en paintball rett i nøttene, og folk flest har heller ikke det. Her snakker vi ett enkelt spark i ballene, sammenlignet med en 13 timers lang fødsel.

Lenke til kommentar

Haha, ballespark er da ikke så verst? Det gjør nok vondt, men ikke så vondt som dere vil ha det til. Jeg ble brettet rundt en telefonstolpe en gang og var ute i et par minutter. Våknet opp med 90 graders bein og armer, og besvimte igjen av smertene.

 

Det var vondt. Om det er like vondt eller vondere enn en fødsel, det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

ville det ikke på noen måte vært mulig å lurt hjernen slik at den fikk føle smerten som kom av f.eks en fødsel. sånn siden smerte bare er signaler fra stedet der "skaden" pågår.

 

Jeg trur at det er 2 forskjellige smerter vi prater om. en nøtteknekker gir ikke en intens rivende smerte men en indre kvalme og et enormt spesiell smerte. det gjør ikke noe vondt i ballene men i magen.

Jeg aner ikke hvordan en fødsel føles, men jeg ville tru at det gir en sånn indian burn smerte x1000. (sånn at huden din rives i sunn greie) jeg har enda ikke klart å finne en smerte soim kan sammenlignes med nøtteknekker, så jeg trur det er en veldig unik smerte. Noe som gjør den så unik og smertefull.

Lenke til kommentar

Under Fødslelen lager kvinner mange smertedempene hormontinger :p og smerte kan ikke drepe bare slå ut ;) eneste grunnen tila t kvinner ikke flanker ut ved fødsel

 

Og men tåler mer smerte en av grunnene til at men er generelt bedre enn kvinner på fysisk krevende idretter

 

Alt dette er tatt ut av discovery channel eller illustret vitenskap

 

vil også legge til at men fokuserer på den fysiske delen av smerten mens kvinner på den psykiske!

 

hva jeg har lest meg frem til hvertfall ^^

 

Når det kommer til spørsmålet ballespark vs fødsel er det jo så og si umulig og svare på ved at ingen noen gang har opplevd begge deler

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Tå mot bordben, anyone?....  :ermm:

6730952[/snapback]

Pøhsda. Det er bare å gni litt vennlig mot den stakkars tåa, og du kjenner ingenting.

6731246[/snapback]

Ikke hvis tåneglen er betent og inngrodd. :cry:

Lenke til kommentar

Btw, får noen smerter i pungen enkelte ganger når jeg drikker alkohol (trenger ikke være mer enn et par pils). Noen ganger gjør dette så vondt at jeg ikke husker noe av det, bare sitter og vugger rundt på dass e.l.

 

Noen som har en forklaring?

 

Ellers innbiller jeg meg at ballespark > fødsel under vanlige omstendigheter. Revning / knust stein e.l. endre situasjonen.

Lenke til kommentar
Btw, får noen smerter i pungen enkelte ganger når jeg drikker alkohol (trenger ikke være mer enn et par pils). Noen ganger gjør dette så vondt at jeg ikke husker noe av det, bare sitter og vugger rundt på dass e.l.

 

Noen som har en forklaring?

 

6732115[/snapback]

 

Jeg har nok ingen forklaring, men et par tips til deg:

1 ikke drikk

2 sjekk hos legen hvorvidt de svømmer eller ikke

3 utifra hvilke svar du får på nr 2, drikk eller unngå det...

Lenke til kommentar
Jeg har nok ingen forklaring, men et par tips til deg:

1 ikke drikk

2 sjekk hos legen hvorvidt de svømmer eller ikke

3 utifra hvilke svar du får på nr 2, drikk eller unngå det...

6732356[/snapback]

#1 - Morsom du.. semesterstart jo ! :tease:

#2 - Har planer om det.. er bare så rart at det ikke skjer alltid, men kun innimellom.

#3 - ... eller spise piller / whatver som kreves for å løse problemet =)

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...