Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K610i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang aktivt skrivebord er det kun nye Nokia S40 3rd edition av ikke-smarttelefoner som bruker dette.

 

SE har siden K750 brukt multitasking.

6712046[/snapback]

Per i dag har kun S40 3rd aktivt skrivebord, men dette kommer til SE med nye UI en gang mot slutten av året eller neste år.

 

Når det er snakk om andre smartfunksjoner er SE et godt eksempel. Som du sier var K750i først ute med en form for multitasking, som med tiden har blitt mer avansert, og du kan i dag (med feks K800i) bruke flere javaprogrammer samtidig som i Symbian. Som jeg tidligere nevnte har du også en klipp/lim-funksjon som fungerer nesten like godt som på PC. :)

Lenke til kommentar

Hei,

takk for mange innlegg. De fleste spørsmål har vel blitt besvart allerede, muligens med unntak av dette med lydløs profil. Det er selvsagt mulig å gjøre telefonen lydløs, på sony Ericsson er det bare å holde nede #-tasten. Det er derimot ikke, såvidt jeg har funnet ut, mulig å ha en profil hvor det er lyd ved innkommende samtaler men ingen meldingstone. For meg som har telefonen på hele døgnet og som ikke ønsker å bli vekket av innkommende sms, men derimot ønsker å høre det hvis noen ringer meg, er dette irriterende. Slik det er i dag på SE må jeg manuelt skru av meldingstonen for å få til dette istedenfor bare å endre profil.

Håper dette var oppklarende.

Når det gjelder opplisteing av negative siden ved telefonen så er det slik at hvis vi hadde satt opp en liste over positive utsagn i testen så hadde den listen med negative ting blitt ganske mikroskopisk i forhold. Og ja, prisen spiller jo fortsatt en rolle.

Når det gjelder SE-fanboys-diskusjonen så kan jeg bare snakke for meg selv, jeg bruker ikke SE om dagen og har ikke noe spesielt forhold til noe mobilmerke. SE har riktignok mange modeller som både er gode og prisgunstige og vil derfor komme bra ut i mange tester. Det er ikke uten grunn at de ligger høyt opp på salgsstatistikken her til lands.

Endret av audunms
Lenke til kommentar

Hvordan kan man gi en telefon som ikke er perfekt terningkast 6?

Jeg har vurderte å kjøpe denne telefonen, og med det terningkastet var det ingen tvil. Bestilling ble sendt.

Så setter jeg meg ned og leser omtalen etterpå. Da kommer det frem at det er manglende ekstrautstyr som må kjøpes i tillegg, og det er et relativt dårlig kamera. Da henger ikke terningkastet på greip lenger. En sekser vil si at telefonen er suveren i sin klasse.

Dere burde heller gi den en femmer. Sekser er villedende, og nå vurderer jeg å kanselere kjøpet.

Lenke til kommentar
Har du noen gang tenkt på at man kan bruke en IR-telefon som fjernkontroll?

Ja, det har jeg prøvet. Dessverre er rekkevidden på de fleste telefonene så dårlig at dette ikke fungerer i praksis.

 

Eller har TV-et ditt bluetooth?

Jepp, det har den.

 

Det dreier seg ikke bare om overføring...

6739666[/snapback]

Jo, et er akkurat det det gjør. Det handler om overføring av signaler, enten det er lyd, bilde, filoverføring eller kontrollsignaler. En teknologi som er ekstremt retningsbestemt vil falle tilbake for en teknologi som ikke er det.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne mobilen på Lørdag og jeg er veldig fornøyd. Jeg savnet muligheten for å ha den som lommelykt, men det er likevel ikke noe som trekker veldig ned.

 

Jeg liker muligheten for videoanrop, men det er liksom ingen som har en så kul mobil som meg som jeg kan ringe til... :p

 

Men det jeg kanskje likte aller best! (kall meg gjerne en gjøk) Er vekkerklokkene, det er så mange valgmuligheter når det kommer til dette at for meg er dette bare helt topp. Det skal nemlig vites at jeg er veldig vanskelig å vekke, så i de seneste årene har min søster vært min personlige vekkerklokke, fordi ingen puslete vekkerklokker biter på meg, men nå har hun flyttet på en fplkehøyskole og jeg har begynt på vgs. Derfor fant jeg alle ting som kan brukes til å vekkes å satt dem inn på rommet mitt.

En stoppeklokke, ikeavekkerklokke og "vanlig" elektronisk vekkerklokke. I tillegg til dette hadde jeg da to alarmer på min gamle mobil. Men nå med min nye kan jeg ha totalt 8 alarmer, som ringer på hver sine tidspunkt i løpet av 40 minutter. (jeg har forresten ikke forsovet meg med dette enda, men jeg våkner som regel aldri av de 2-3 første klokkene... :wee:

 

Enig med snubbel; hvorfor bruke en forholdsvis utdatert og begrenset teknologi, når man har bedre muligheter til overføring med bluetooth? Og det at man kan bruke den som fjernkontroll, blir litt som: "hahaha, jeg kan bruke mobben min som fjernkontroll!! hahahaahaha :D :D "

:roll:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Ja, det har jeg prøvet. Dessverre er rekkevidden på de fleste telefonene så dårlig at dette ikke fungerer i praksis.

6743333[/snapback]

Men hvis rekkevidden er like god som på en vanlig fjernkontroll, så fungerer det bra.

 

Jepp, det har den.

6743333[/snapback]

Jeg visste ikke at det var vanlig. Antar dog at dette ikke er daglig kost i de fleste hjem...

 

Jo, et er akkurat det det gjør. Det handler om overføring av signaler, enten det er lyd, bilde, filoverføring eller kontrollsignaler. En teknologi som er ekstremt retningsbestemt vil falle tilbake for en teknologi som ikke er det.

6743333[/snapback]

Nå tenkte jeg på signaler i form av verdistrøm som lyd og bilde, snarere enn styresignaler. Men uttalte meg nok litt dårlig.

Dog må du huske på at bluetooth er radiosignaler mens IR er lyssignaler. Hva er det mest heldig å omgi seg med?

 

Vel bryr ikke jeg meg om en telefon ikke har IR, jeg bruker det ikke allikevel. Men IR kan ha nytteverdi for noen.

Lenke til kommentar
Hah! Tror du jeg leser gjennom en hel bok som handler om iR?.. :hmm:  Du har tydligvis lest det ja.. Så jeg sier til deg,  God Bedring, Get a life!!

 

Ja, folk som leser bøker og tilegner seg informasjon om teknologi trenger et liv, de burde vel heller sitte å se på TV...

 

Ellers er jeg enig i at IR er en teknologi som ikke er spesielt nyttig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Dog må du huske på at bluetooth er radiosignaler mens IR er lyssignaler. Hva er det mest heldig å omgi seg med?

 

6756194[/snapback]

 

Begge deler er jo EM-stråling, den frekvensen bluetooth er på er vel kanskje litt "trangere" (dvs mer forstyrrelse fra andre signaler), så den er kanskje litt mer uheldig å omgi seg med? IR på den andre side vil kanskje forstyrre nattfunskjoner på kameraer og sånn. (har aldri filmet en fjernkontroll med nattfunksjon, så jeg vet ikke helt hvor mye det har å si).

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers er jeg enig i at IR er en teknologi som ikke er spesielt nyttig.

ir har garandert en framtid som teknologi, i allefall på andre felt:

http://www.forskning.no/Artikler/2006/april/1144148849.33

De første utgavene av dynamiske briller vil ha manuell omkobling mellom nærsyn og ”fjernsyn”. Seinere skal brillene kobles til en infrarød avstandsmåler som finner ut hva du ser på og hvor langt unna det er. Først da blir autofokus-brillen virkelighet.
hadde ikke vært så dumt med den ir avstandsmåler på telefonen :mrgreen: Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hei, jeg er nå en stolt eier av denne telefonen, men trenger sårt ett ordbokprogram.

Skulle gjerne hatt engelsk-tysk eller om bedre norsk-tysk hvis dette er å oppdrive.

 

Setter pris på all hjelp jeg kan få. Forsøket å finne noe på hjemmesidene til SE, men fant ikke noe som virket kompatibelt til 610i.

 

På forhånd takk.

Roar

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...