Gå til innhold

PS3 prisen er avklart (ifølge komplett.no)


EssspeN

Anbefalte innlegg

Det er så absolutt relevant. Å si at vi ikke trenger et nytt format til spill (om vi trenger det til film kan diskuteres), er en utrolig trangsynt kommentar. De første PS2-spillene ble levert på CD-plater, men etter en stund var ikke CD stort nok, løsningen var den samme som den kommer til å bli i dette tilfellet: Et nytt format.

6698918[/snapback]

Et format som var allerede en standard.... Xbox 360 sitt tillegg er til for filmer, ikke spill. Du sprer bare så mye feilinformasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5500,- er en rimelig stiv pris, men sikkert verdt det hvis man er interessert i alt konsollen kan tilby. Man får nok det man betaler for.

 

Personlig vil jeg ikke ut med så mye penger. Da venter jeg heller, som så mange andre tenker å gjøre, til det har kommet mange gode spill, prisen har synket en del og (eventuelle) barnesykdommer er fikset opp i. Innen jeg kjøper har det kanskje til og med (hvis vi er veldig, veldig heldige) kommet en avklaring på hvilket format som vil avløse DVD. I det minste har det på den tid kommet flere filmer å velge i også.

Lenke til kommentar
Det er så absolutt relevant. Å si at vi ikke trenger et nytt format til spill (om vi trenger det til film kan diskuteres), er en utrolig trangsynt kommentar. De første PS2-spillene ble levert på CD-plater, men etter en stund var ikke CD stort nok, løsningen var den samme som den kommer til å bli i dette tilfellet: Et nytt format.

6698918[/snapback]

Et format som var allerede en standard.... Xbox 360 sitt tillegg er til for filmer, ikke spill. Du sprer bare så mye feilinformasjon.

6698932[/snapback]

 

Feil. DVD solgte ikke bedre enn VHS før i juni 2003 (og ble ikke vanlig før i 2002), altså hadde ikke DVD fått skikkelig fotfeste da PS2 kom, i mars 2000. Garanterer at Microsoft vil komme med en ekstern spiller for spill også, når de om noen år ser at DVD ikke er stort nok, det skulle ikke forundre meg om de allerede har planer.

 

DVD (i spill-sammenheng) er i dag hva CD-plater var da PS2 kom. Vil tro Blu-Ray trekker et lengre strå enn HD-DVD, hovedsakelig fordi det har fått mye mer oppmerksomhet i media.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke hva en standard er. DVD var fastslått til å bli det neste formatet. Sony la den til fordi cd-plater begynte å bli for små allerede for PS1. Samtidig fikk de salg som en til da billig dvd-avspiller som fikk videre grep i markedet pga. at filmer begynte å komme på DVD.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Her er litt info til de som mener at dvd plater ikke holder for spill når det gjelder plass.

 

Man kan si at DVD9 er neste steg, ikke bluray/hddvd.

 

PS2 brukte DVD5 (og dvd9)

XBOX brukte DVD5( og dvd9)

 

PS2 hadde 3-4 spill som brukte dvd9

XBOX hadde vel 1 spill som brukte dvd9.

 

XBOX 360 bruker bare dvd9 uten å fylle plata.

Et xbox 1 spill var i snitt 2 gig

PS2 spill var i snitt 4 gig (men det var for å fylle plata slik at den leses bedre med de dårlige laserne)

 

DVD9 holder leeeeeeeeeenge... 8gig på et spill er mer enn nok i mange år.

Og hvis det ikke er nok, gi ut på 2 disker, da er det 16 gig...

 

Blueray er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Du bør sjekke hva en standard er. DVD var fastslått til å bli det neste formatet. Sony la den til fordi cd-plater begynte å bli for små allerede for PS1. Samtidig fikk de salg som en til da billig dvd-avspiller som fikk videre grep i markedet pga. at filmer begynte å komme på DVD.

6699007[/snapback]

 

DVD hadde ikke begynt å selge allerede da PS2 kom. Husker DVD-ene kostet 299 kr i slutten av 1999, og de lå langt bak VHS på salgsstatistikken.

 

Som sagt: UT2007 tar 6 GB, og det består kun av monotone ganger, og arenaer, og har et veldig simpelt plot. Til sammenligning krever Doom 3 2 GB. Hvis cutting-edge grafikk teoretisk sett tredobles på to år, er det ikke lenge DVD9 holder. Vil tro at det også spares mye plass på å gjøre omgivelsene i UT2007 monotone, og firkantede.

 

Enda en sammenligning: XBOX-utgaven av Morrowind tok rett over 900 MB, se hva de nyeste XBOX-spillene tok.

 

Edit: XBOX 360 har også MYE mer å gå på enn det vi har sett i 1. generasjons 360-spill, den har ikke en gang begynt å vise muskler, så at spillene ikke fyller hele DVD9-platen, er ikke et skuddsikkert argument.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

En liten oppdatering til mitt forrige innlegg: Sony kontaktet meg igjen nå, og fortalte at de ikke har planer om å gå ut offentlig med veil. pris. Forhandlere er imidlertid informert, slik at de kan sette en pris de mener er fornuftig for sin butikkdrift.

 

Dermed kan vi anta at Komplett har fått informasjon fra Sony, og satt sin pris deretter.

Lenke til kommentar

og si att dvd9 holder lenge vil eg tru bare tull..

med en plate på 25-50gb kan du legge inn mykje meir lyd,mer varierte kommentarer til kvar person, mer detaljerte brett, ekstra materiale + + +

 

ett godt eksempel på ett spill som kunne trengt mer plass og boltre seg på er CoD 2, var ikkje mykje variasjon i vokabularet til dei soldatene..

Lenke til kommentar
Her er litt info til de som mener at dvd plater ikke holder for spill når det gjelder plass.

 

Man kan si at DVD9 er neste steg, ikke bluray/hddvd.

 

PS2 brukte DVD5 (og dvd9)

XBOX brukte DVD5( og dvd9)

 

PS2 hadde 3-4 spill som brukte dvd9

XBOX hadde vel 1 spill som brukte dvd9.

 

XBOX 360 bruker bare dvd9 uten å fylle plata.

Et xbox 1 spill var i snitt 2 gig

PS2 spill var i snitt 4 gig (men det var for å fylle plata slik at den leses bedre med de dårlige laserne)

 

DVD9 holder leeeeeeeeeenge... 8gig på et spill er mer enn nok i mange år.

Og hvis det ikke er nok, gi ut på 2 disker, da er det 16 gig...

 

Blueray er ikke nødvendig.

6699048[/snapback]

 

hehe, du kunne nå tro.

 

Tror du at distributørene er intressert å fortsette med et format som er så lett å kopiere? Nesten enhver husholdning har muligheten for å brenne DVD'er akkurat som det passer dem i dag. De fleste brennere som selges i dag støtter vel også DVD9.

BR og HD-DVD sine sikkerhets protokoller er riktignok knekket, men det er da andre virkemiddel. Nemlig ren og skjær størrelse.

En film i HD format vil eks. vis ta år og dag å rippe, og ennå lenger å distribuere på piratvis. Det er fremdeles noen år til brennere blir vanlig. Man 'bloater' rett og slett filmer og spill med masse HD innhold.

 

Elektronikkprodusentene ønsker også å skape behov for deres nye teknologi. Skviser man frem disse formatene, vil det også oppstå behov for den hardwaren de ønsker å selge.

 

Vi er brikker i et større spill her. Og enten vi vil det eller ikke, tror jeg at DVD'en er DØD som salgsmedium for film innen de neste fem år. Det er min dystre spådom. :no:

 

Det ryktes forøvrig at MSG4 kommer til å kreve den plassen BR har tilgjengelig da Sony presser software selskapene til å prakke på så mye HD materiell som mulig.

Lenke til kommentar
og si att dvd9 holder lenge  vil eg tru bare tull..

med en plate på 25-50gb kan du legge inn mykje meir lyd,mer varierte kommentarer til kvar person, mer detaljerte brett, ekstra materiale + + +

 

ett godt eksempel på ett spill som kunne trengt mer plass og boltre seg på er CoD 2, var ikkje mykje variasjon i vokabularet til dei soldatene..

6699128[/snapback]

 

Må si meg enig i det.

Litt merkelig hvis spillene til X360 ikke skal gå over til HD-DVD plater etterhvert

 

37 brukere her nå :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Her er litt info til de som mener at dvd plater ikke holder for spill når det gjelder plass.

 

Man kan si at DVD9 er neste steg, ikke bluray/hddvd.

 

PS2 brukte DVD5 (og dvd9)

XBOX brukte DVD5( og dvd9)

 

PS2 hadde 3-4 spill som brukte dvd9

XBOX hadde vel 1 spill som brukte dvd9.

 

XBOX 360 bruker bare dvd9 uten å fylle plata.

Et xbox 1 spill var i snitt 2 gig

PS2 spill var i snitt 4 gig (men det var for å fylle plata slik at den leses bedre med de dårlige laserne)

 

DVD9 holder leeeeeeeeeenge... 8gig på et spill er mer enn nok i mange år.

Og hvis det ikke er nok, gi ut på 2 disker, da er det 16 gig...

 

Blueray er ikke nødvendig.

6699048[/snapback]

 

hehe, du kunne nå tro.

 

Tror du at distributørene er intressert å fortsette med et format som er så lett å kopiere? Nesten enhver husholdning har muligheten for å brenne DVD'er akkurat som det passer dem i dag. De fleste brennere som selges i dag støtter vel også DVD9.

BR og HD-DVD sine sikkerhets protokoller er riktignok knekket, men det er da andre virkemiddel. Nemlig ren og skjær størrelse.

En film i HD format vil eks. vis ta år og dag å rippe, og ennå lenger å distribuere på piratvis. Det er fremdeles noen år til brennere blir vanlig. Man 'bloater' rett og slett filmer og spill med masse HD innhold.

 

Elektronikkprodusentene ønsker også å skape behov for deres nye teknologi. Skviser man frem disse formatene, vil det også oppstå behov for den hardwaren de ønsker å selge.

 

Vi er brikker i et større spill her. Og enten vi vil det eller ikke, tror jeg at DVD'en er DØD som salgsmedium for film innen de neste fem år. Det er min dystre spådom. :no:

 

Det ryktes forøvrig at MSG4 kommer til å kreve den plassen BR har tilgjengelig da Sony presser software selskapene til å prakke på så mye HD materiell som mulig.

6699141[/snapback]

 

Joda, skal innrømme at det kan bli trangt for noen spill med dvd9.

Men 2xdvd9 = 16 gig, og det burde holde.

 

Uansett, min første dvd brenner kosta meg 5000 kroner, og dvd platene kosta 99 kr stk.

 

Dette var etter PS2 ble sluppet. Om noen år får du sikkert blue ray brennere til 700 kr, og plater til 10 kr stk.

Lenke til kommentar
Snip

 

Joda, skal innrømme at det kan bli trangt for noen spill med dvd9.

Men 2xdvd9 = 16 gig, og det burde holde.

 

Uansett, min første dvd brenner kosta meg 5000 kroner, og dvd platene kosta 99 kr stk.

 

Dette var etter PS2 ble sluppet. Om noen år får du sikkert blue ray brennere til 700 kr, og plater til 10 kr stk.

6699179[/snapback]

 

Det kommer nok brennere til en overkommelig pris etterhvert, men i mellomtiden vil man ha et lite pusterom hvor de slipper å bekymre seg så mye for utstrakt piratvirksomhet (tror de :tease: )..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...