Gå til innhold

Musikk: Vil veldig gjerne ha kritikk på min første Trance!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en veldig sær blanding av mye rart. Men en ting er sikkert, trance var det ikke! Håper du ikke har prøvd å lage noe seriøst, da synes jeg du skal legge opp med en gang. Det var helt forferdelig stygt, jeg ler meg skakk i hjel av sangen :tease: Herregud, for en forferdelig stygg sang :p

Lenke til kommentar

Får si noen ord jeg også da. Dette er ikke trance forresten, det er en sær sær sær sær avart av techno om man kan kalle det det. Uansett så hørtes dette med en gang ut som meg selv når jeg dreiv å lærte med Impulse Tracker en gang i tiden, noe som betyr at du ikke har forstått det i det hele tatt enda.

 

Det var ingen sammenheng mellom noen ting her, og det virker egentlig som om du bare har trykka litt vilt i sequencern din. Ikke at det er noe galt i det i det hele tatt, gjorde det selv for å lære. Men dette var jo ikke hørbart da.

 

Så øv deg litt til, og neste gang du er fornøyd så legger du ut den også, så skal du få dønn ærlig tilbakemeldinger. Noe denne delen av forumet har vist seg å være flinke til.

 

Løkke te ja! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg hører mange andre her si masse stygt... jeg er ikke enig... men det ble veldig rotete for min smak. prøv å gå for et tema hele vegen... og kun et! her høres det litt grøtete ut med så mye forskjellig oppå hverandre... gå for en enkel bassrytme, en jevn synth og et fengende tema og du kommer til å selge til gull :p hehe lykke til med musikkskapingen

Lenke til kommentar

Det der var direkte grusomt!

Men det er vel slik første gang med oss alle. Fortsett å utforsk med FL Studio så kommer du til å skjønne hvor mye du kan få til i det programmet etter hvert. Lykke til!

 

Før det første er det jo ingen struktur i låta, whatsoever. Og for det andre er ikke dette trance. Det minner mer om 80-talls elektro-musikk eller noe. Prøv å lage en strukturert beat som går gjennom hele låten. Høres ikke så bra ut når beaten endrer seg hele tiden i en trance-låt. Synthene hørtes også ut som noe fra C64. Prøv å last ned noen VST-er så du kan lage skikkelige synth-lyder. Jeg råder deg også til å høre på en del trance-låter for å få inspirasjon osv.

 

For å gi deg en pekepinn på hva jeg mener:

En ganske enkel beat med basslinje.

 

 

Så legger vi på en melodi:

 

6702241[/snapback]

 

Må si de der hørtes en del plastikk ut :p Men det var vel bare eksempler ;)

 

Her er begynnelsen på en låt som jeg holder på med. Laget i FL Studio 6 ;)

 

Cane___Ikkef_rdisang.mp3

(vet slutten er helt knødd og at synthene ikke er bra justert i forhold til hverandre, men som sagt. Bare en begynnelse og et eksempel ;) )

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Faen da ble den bumpa igjen xD Den sugde som F! Det eneste jeg sliter med nå er mastering og kicks :p Ja jeg lager musikk enda selfølgelig :) Og de er bedre enn det der i alle fall... Jeg lager Hardstyle for tiden da... myspace.com/djkimmag93

EDIT: Fytti jeg sitter og ler av den nå xD SYKT ille sang !

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...