Gå til innhold

Musikk: Vil veldig gjerne ha kritikk på min første Trance!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eek.

 

Det var mange rare lyder, men jeg skal prøve å gi deg litt konstruktiv kritikk. Jeg liker egentlig trance veldig dårlig, så jeg er kanskje ikke den som kan gi deg best råd, men har blitt utsatt for en del ufrivillig trance så jeg har litt erfaring (Slitter med varige mén.) Uansett, det jeg har hørt av trance er mye mer intenst. Mange flere lyder i ett. Ofte er det lyder som danner et mønster som går igjen i en slags loop igjennom store deler av sangen. Jo høyere og styggere lyden er jo bedre blir den likt av en skikkelig "trancer" (ofte på syre.) Jeg vet ikke hva mer jeg skal si.. Stå på! Jeg liker ikke musikken din (tenker mest på sjanger), men det er sikkert andre som gjør det. :)

Endret av mads89
Lenke til kommentar

Er ikke noe trance lover jeg heller kan man si..

 

Men for å si noe så syns jeg ikke den var noe særlig i det hele tatt..

Alt for mye rot, lydene passet liksom ikke helt sammen.

og som mads89 sa burde du ha mange flere lyder på ett sted, så det blir fengende....

 

Har brukt FLStudio litt før jeg også!

er det ikke noen tuts som følger med programmet da? ellers så finner du sikkert noe på nette...

 

Man lærer alltid noe nytt.

Lykke til videre!:)

Lenke til kommentar

Beste måte å beskrive førsteinntrykket av låten er som om man tok en gammeldags kassett som hette noe slikt som "C=64 game soundtracks" og spolte hurtig fremover.

 

Du prøver å variere inni låten. Men du gjør det ved å starte en helt ny låt inni låta.

 

For meg så høres det ut som en intro av flere smålåter.

 

Instrumentene du har brukt bærer tungt preg av å være digitale.

 

Tror nok fortsatt jeg kommer til å høre på Jean Michel Jarre fremdeles desverre. Du fikk meg ikke akkurat til å revurdere mine idoler i den sjangeren.

 

Dessuten er trance-låter som navnet tilsier - musikk som er i stand til å sette deg i en spesiell stemning ved hjelp av svært god komposisjon og valg av instrumentale effekter. Bryter du for mye i overgangene vil den som lytter "våkne"...

Lenke til kommentar

Før det første er det jo ingen struktur i låta, whatsoever. Og for det andre er ikke dette trance. Det minner mer om 80-talls elektro-musikk eller noe. Prøv å lage en strukturert beat som går gjennom hele låten. Høres ikke så bra ut når beaten endrer seg hele tiden i en trance-låt. Synthene hørtes også ut som noe fra C64. Prøv å last ned noen VST-er så du kan lage skikkelige synth-lyder. Jeg råder deg også til å høre på en del trance-låter for å få inspirasjon osv.

 

For å gi deg en pekepinn på hva jeg mener:

En ganske enkel beat med basslinje.

 

 

Så legger vi på en melodi:

 

Lenke til kommentar

Beklager, jeg er ingen fan av trance i utgangspunktet. (det er få sjangre jeg misliker så sterkt som trance)

 

Jeg var forberedt på å slakte dette nord og ned, men dette er ikke trance som jeg kjenner og hater det.

Og det kan forsåvidt være et kompliment.

Men det er det ikke.

 

edit:

Beklager. (for syns skyld)

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...