Gå til innhold

Hva slags tullinger jobber på Posten?


Anbefalte innlegg

Hva slags tullinger jobber på Posten?

 

Bestilte en Harmony fjernkontroll hos netshop i helga. Men en eller annen tulling på posten i sandefjord klarte å sende hele greia til stavanger når jeg bor i oslo! Hvor mange vernede arbeidsplasser for idioter går det an å skape? Postgang er av og til ganske viktig. Pakken kunne like godt havnet i kina, for den saks skyld.

6686442[/snapback]

 

Feil kan oppstå, tro det eller ei. Selv om mennesker landet på månen allerede 20 juli i 1969, så må vi godta feil i blant. Slike ting skjer og det vil det fortsette med, så du kan spare på drittslengingen din.

Når du snakker om vern, så skulle jeg ønske at vi andre forumbrukerne var vernet for de nedsettende uttalelsene du gir om andre mennesker. En annen ting eriksg, er du feilfri?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags tullinger jobber på Posten?

 

Bestilte en Harmony fjernkontroll hos netshop i helga. Men en eller annen tulling på posten i sandefjord klarte å sende hele greia til stavanger når jeg bor i oslo! Hvor mange vernede arbeidsplasser for idioter går det an å skape? Postgang er av og til ganske viktig. Pakken kunne like godt havnet i kina, for den saks skyld.

6686442[/snapback]

 

Dette kjenner jeg til. Studerer i Oslo, og lar ofte pakker bli sendt dit istedet for til min andre adresse, og det hender fra tid til annen at pakkene havner på feil postkontor. Dette ahr ikke noe med senderens info å gjøre, da man ikke spesifiserer postkontor på pakken... Når det gjelder saken til trådstarter skal senderen ha temmelig shaky håndskrift hvis 0689 oslo skal bli til 5xxx Stavanger :p

 

Pakker som blir sendt til/fra utlandet bruker et århundre på å komme fram iblant (ubegripelig!), og så havner de på feil plass... Tror posten kunne hatt godt av litt konkurranse jeg. Da hadde det ikke nyttet med slikt surr!

Lenke til kommentar

Tror de muligens har en avtale med dysleksi forbundet for rekrutering av personell.

 

Eller som mitt lokale bud sa så fint her om dagen , de har ansatt noen dreserte ape katter som ikke kunne norsk på sorteringa.

6694986[/snapback]

 

For det første er det kanskje ikke helt heldig å kaste stein når man sitter i glasshus.

 

For det andre trenger ikke du å være rasist selv om postbudet ditt er det.

Lenke til kommentar

Jobber selv i pakkesorteringen i stavanger og feil forekommer da 60 000 pakker skal sorteres hver uke. Det går i en enorm fart og det er lett å gjøre feil. Dessuten hender det at vi får pakker uten adresse (forsvunnet under transport) og pakker med dårlig håndskrift, dette øker feilprosenten.

 

PS: pakk pakken godt, da den blir utsatt for både det ene og det andre!

 

Når det gjelder saken til trådstarter skal senderen ha temmelig shaky håndskrift hvis 0689 oslo skal bli til 5xxx Stavanger

 

PSS: Rogaland har postnr 40-43 samt 55xx. 5000-5499; 5600-5999 er Bergen;)

Endret av eldavid
Lenke til kommentar

Av de siste 10 pakkene som har kommet har jeg måtta purra på 5 av de, og der kom blant annet ikke en frem i dele tatt, den for lukt tilbake til sverige uten å være i nærheten av postkasse. Kan hende det er tilfeldigheter og ferie ute og går, men posten er helt på trynet for tida. Klarte blant annet å rote bort en pakke på en 1km lang ferd fra sortering til postkontor. Den tar man bare av seg hatten for.

Lenke til kommentar
Tror de muligens har en avtale med dysleksi forbundet for rekrutering av personell.

Eller som mitt lokale bud sa så fint her om dagen , de har ansatt noen dreserte ape katter som ikke kunne norsk på sorteringa.

6694986[/snapback]

Apekatter eller ei, vi henger ikke ut en yrkesgruppe eller yrkesutøver her i forumet, sånn er det bare...

Alle har sine feil og sine gode sider, så beat it !

 

Edit: mvh jarmo :)

Lenke til kommentar

Bestillte ny PC, og ettersom den kom i to pakker så kalrte de da å sende den ene til . (bor i drøbak) XD

 

Du henter den ene pakken, og vet at alt det tekniske unntatt PSU og kabinett følger med. Og så henter du den andre, men nei, "opps den er vist...hæææøøhrmm...sendt til drammen den vetu, så du må nok smøre deg med litt tolmodighet""

 

Da kan man se en liten tåre renne nedover skinnet...(not)

 

Hatet stiget, og frusterajonen tar overhånd, og den stakkars gamle damen bak skranken får en krafitg høyre..

 

 

 

 

Neida, men det føltes ivhertfall sånn. :p

Lenke til kommentar

Stort sett så får jeg alle pakker jeg skal ha til den tiden jeg skal ha det (forskjellige datadeler), men det lengste jeg har vært med på var saker som ble sendt fra Hong Kong, en ganske stor pakke, og jeg/vi hadde tilgang til pakkesporing fra a til b. Fra pakken blir levert inn i Hong Kong tar det 3 timer til den er i transit og så tar det 3 dager til den er i norge. 1 dag hos tollen. 2 dager da den bare stå ett eller annet sted i oslo. 5 dager å få den fraktet til fauske. Så en helg. Tirsdag er den endelig framme. Men de fikk den til riktig by, om enn vi aldri mottok henteseddel.

Lenke til kommentar
Tror de muligens har en avtale med dysleksi forbundet for rekrutering av personell.

 

Eller som mitt lokale bud sa så fint her om dagen , de har ansatt noen dreserte ape katter som ikke kunne norsk på sorteringa.

:dribble:

6708960[/snapback]

 

Vel ! Hva med en advarsel for din usaklig post ?

Lenke til kommentar

Ingenting å legge skjul på at Posten er på trynet.

 

Skal man ha pakker fra Sandefjord til Notodden sendes det først til stokke, så til drammen før den kommer til Notodden etter 3 dager..

 

Skien til Notodden er nesten like ille, enda det er 1 time å kjøre.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg si at denne tråden ikke hører hjemme noe sted.

Dernest vil jeg påpeke at de av dere som skal "gjen fortelle hva post mannen sa for di det var en mor som ape katt forteling" heretter får advarser for usakligheter og idioti. Enkelt og greit. (Det kan forresten nevnes ett ordtak som innebærer både stein og glasshus, men siden det er gjort, skal jeg la det være).

For det tredje synes jeg det er dårlig av dere å klage på postansatte i Norge, greit nok, mange av de har nok hatt sine bedre dager, noen er utrolig trege o.l., men det skal ikke så mye til før man får litt rusk i forgasseren i ett så stort maskineri som Posten Norge.

Det er dessverre også slik at det er kun det negative som blir påpekt, gang på gang, mens de som faktisk gjør en innsats og en god jobb aldri blir nevnt, ikke så mye som i en bisetning engang.

 

Jeg har bare gode erfaringer med posten, jeg bestiller svært ofte varer fra bl.a. NetShop i tidsrommet 12:00 til 15:00 dag1 og har varene på kontoret mitt 08:00 dag2. Det seneste jeg har vært borti var 08:30, rett og slett fordi varene jeg bestilte TOK HELE VAREBILEN til den stakkars postmannen - Det var ikke nødvendig for han å ta en økt på SATS den dagen... ;)

Lenke til kommentar
Først og fremst vil jeg si at denne tråden ikke hører hjemme noe sted.

Dernest vil jeg påpeke at de av dere som skal "gjen fortelle hva post mannen sa for di det var en mor som ape katt forteling" heretter får advarser for usakligheter og idioti. Enkelt og greit. (Det kan forresten nevnes ett ordtak som innebærer både stein og glasshus, men siden det er gjort, skal jeg la det være).

For det tredje synes jeg det er dårlig av dere å klage på postansatte i Norge, greit nok, mange av de har nok hatt sine bedre dager, noen er utrolig trege o.l., men det skal ikke så mye til før man får litt rusk i forgasseren i ett så stort maskineri som Posten Norge.

Det er dessverre også slik at det er kun det negative som blir påpekt, gang på gang, mens de som faktisk gjør en innsats og en god jobb aldri blir nevnt, ikke så mye som i en bisetning engang.

 

Jeg har bare gode erfaringer med posten, jeg bestiller svært ofte varer fra bl.a. NetShop i tidsrommet 12:00 til 15:00 dag1 og har varene på kontoret mitt 08:00 dag2. Det seneste jeg har vært borti var 08:30, rett og slett fordi varene jeg bestilte TOK HELE VAREBILEN til den stakkars postmannen - Det var ikke nødvendig for han å ta en økt på SATS den dagen... ;)

6709325[/snapback]

 

Det var da fælt å overseriøse vi er her da. Men man får vel bare innrette seg derefter , så man slipper å bli kalt idiot i glasshus.

 

Men det er en realitet att postgangen i norge har blitt betraktelig mer upålitelig.

Har sendt skriftlige saklige klager flere ganger siste 3 åra,da det har blitt borte post,brukt over en måned på innenlands brevpost og feilleveringer.

Værste tilfellet kom de hjem til meg og hentet posten igjen , da jeg hadde fått 17 brev til 15 forskjellige mottakere.

Lenke til kommentar

Det er dessverre også slik at det er kun det negative som blir påpekt, gang på gang, mens de som faktisk gjør en innsats og en god jobb aldri blir nevnt, ikke så mye som i en bisetning engang.

 

Det er bare tull og du vet det,posten får skryt og,men det er ikke det denne posten handler om...

 

Men som nevnt at posten ansetter folk som knapt kan norsk blir det problemer av,men hva skal posten gjøre,det er mangel på folk og det gjelder så og si alle bransjer i norge..

Lenke til kommentar

De som jobber på mitt lokale postkontor er hverken tullinger eller apekatter. Det er PiB (Post i Butikk), med åpningstid til kl. 21.00. Jeg kan altså hente pakker sent på kvelden hvis jeg ønsker det, og de som jobber der fortjener ros for godt arbeid. Jeg har aldri opplevd noen problemer med PiB. PiB :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...