Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Guild Wars er et slikt spill, det jeg sa var at det var andre som hadde løst problemene sine med servere på andre måter enn månedlige avbetalinger.

 

[..]

8320648[/snapback]

Ingen er i nærheten av WoW i størrelse. Å drifte hundrevis av servere av typen kraftige nok til å kjøre server-programvaren deres koster penger, SVÆRT mye penger. Hadde du bare ant!..

 

Det at opplegget med fast månedsbetaling virker latterlig for deg viser at du ikke har fatteevne til å forstå forretningsmodellen og hvor mye penger det koster. Å kjøpe en server kraftig nok til å kjøre en WoW server koster X antall penger. Dette betaler vi brukere i det vi kjøper spillet. Deretter kommer kostnadene til drifting, dette betaler vi en gang i måneden. Èn pris for spillet forutsir at spillet en gang må ende. Når skal Blizzard slutte å drifte WoW? De har ingen planer om det. Derfor betaler man en fast sum i måneden. Hadde vi kun hadde betalt penger i det vi kjøpte spillet ville WoW vært over i fjor. Menneskene bak Guild Wars forutså at det ville ende, rett og slett fordi det ikke ble et bra spill. Derfor mulig å estimere summen av alle kostnader og kreve en fast pris. WoW er ikke like elendig som Guild Wars. :roll:

 

Dessuten, 100,- kr i måneden er ubetydelig sum for oss spillere. Vask og støvsug huset en gang i uka, så har du en ukelønn som dekker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så klart forsvarer de fleste her WoW, for de fleste her spiller det!

 

Jeg har enorm forståelse for at folk blir avhengig av det, og jeg er sikker på at jeg hadde blitt det hvis jeg hadde det selv. Men jeg ser jo selvfølgelig alle de negative sidene ved det, som fort kan ta overhånd. Det er trist når det blir sånn, selv om man kanskje ikke ser det selv.

 

Gjelder jo ikke alle. Respekt til de som begrenser seg!

Lenke til kommentar
Guild Wars er et slikt spill, det jeg sa var at det var andre som hadde løst problemene sine med servere på andre måter enn månedlige avbetalinger.

 

[..]

8320648[/snapback]

Ingen er i nærheten av WoW i størrelse. Å drifte hundrevis av servere av typen kraftige nok til å kjøre server-programvaren deres koster penger, SVÆRT mye penger. Hadde du bare ant!..

 

Det at opplegget med fast månedsbetaling virker latterlig for deg viser at du ikke har fatteevne til å forstå forretningsmodellen og hvor mye penger det koster. Å kjøpe en server kraftig nok til å kjøre en WoW server koster X antall penger. Dette betaler vi brukere i det vi kjøper spillet. Deretter kommer kostnadene til drifting, dette betaler vi en gang i måneden. Èn pris for spillet forutsir at spillet en gang må ende. Når skal Blizzard slutte å drifte WoW? De har ingen planer om det. Derfor betaler man en fast sum i måneden. Hadde vi kun hadde betalt penger i det vi kjøpte spillet ville WoW vært over i fjor. Menneskene bak Guild Wars forutså at det ville ende, rett og slett fordi det ikke ble et bra spill. Derfor mulig å estimere summen av alle kostnader og kreve en fast pris. WoW er ikke like elendig som Guild Wars. :roll:

 

Dessuten, 100,- kr i måneden er ubetydelig sum for oss spillere. Vask og støvsug huset en gang i uka, så har du en ukelønn som dekker det.

8321129[/snapback]

 

 

Vær så snill å se hva jeg skriver da, ikke bare kjør i vei med alt det du sitter inne på. Guild Wars ender da ikke... Vær så snill, før du poster tenk over om du faktisk VET at den informasjonen som du publiserer er korrekt

Endret av -stiaN
Lenke til kommentar
Kan du nevne massevis av MMO's i samme størrelseklasse hvor man ikke får trukket et fast månedsbeløp? Selv kan jeg ikke nevne massevis av MMO's engang.

8318277[/snapback]

 

Guild Wars er et slikt spill, det jeg sa var at det var andre som hadde løst problemene sine med servere på andre måter enn månedlige avbetalinger.

 

Hvis du ikke kan nevne en del MMO's så har du rett og slett ikke interessert deg nok for andre spill.

 

Vanguard - Saga Of Heroes ----Det var 19 andre MMO's det... I tillegg har vi jo Guild Wars: Prophecies, Factions og Nightfall. 15 av de spillene som er nevnt ovenfor er uten månedlige avbetalinger^^

8320648[/snapback]

 

 

Vanguard har månedlid avgift. Har 3-4 venner som spiller det og de betaler ca 100kr mnd. ;)

8320823[/snapback]

 

Jeg har da aldri sagt at det ikke er månedlige avbetalinger på Vanguard, se etter før du buser i vei med slikt. Jeg sa jo at 15 av de spillene som var nevnt ovenfor var uten avbetalinger.

Lenke til kommentar
Så klart forsvarer de fleste her WoW, for de fleste her spiller det!

 

Jeg har enorm forståelse for at folk blir avhengig av det, og jeg er sikker på at jeg hadde blitt det hvis jeg hadde det selv. Men jeg ser jo selvfølgelig alle de negative sidene ved det, som fort kan ta overhånd. Det er trist når det blir sånn, selv om man kanskje ikke ser det selv.

 

Gjelder jo ikke alle. Respekt til de som begrenser seg!

8321933[/snapback]

 

Først, ja jeg spiller wow, par timer om dagen. Kanskje 3-4 i helgene. Men til saken. Jeg tror faktisk at du ikke kan bli avhengig av WoW. Det er et valg du selv velger og ingen andre. Ja, mange sitter kanskje foran pc'en, men det er noe de velger, de prioterer å sitte der foran å gjøre andre ting. Jeg mener avhengighet er noe som "tvinger" deg til å gjøre noe. Ta for eksempel dop, uten det får du bivirkninger og det er en kjemisk reaksjon i hjernen som får deg til å ville ta mer. De som sitter for mye med wow (at det går utover helsa) velger det, og har muligens en mangel på selvdisiplin. Sier ikke at dette er et fasit svar, men det er mitt syn på saken.

 

Vil også anbefalle alle til å ta seg tid til å se denne.

Lenke til kommentar
Vil også anbefalle alle til å ta seg tid til å se denne.

8322631[/snapback]

Tenkte jeg skulle la denne tråden være i fred, men åpnet linken din av nysgjerrighet...

Men just for the record...han der kunne nok solgt en lada til mercedes-pris... men han er like full av bull... han snakker jo som om han er redd for å miste jobben i wc radio.

Eneste avhengigheten som finnes er kjemisk avhengighet som narkotika og alkohol. WoW er en hobby like sunn som hvilken som helst annen hobby. Han nevnte vel til og med sport :roll:

"Develop people skill" sa han til og med... Gode egenskaper får du av å lede en guild ja...

Og for å forsvare sitt poeng nevner han å spille 1 til 2 timer om dagen... Det er jo ikke de som spiller en time om dagen som har et problem... det er de som spiller 6 timer og opp...f.eks... De som møter lite på skolen for å spille... de som slutter å møte andre venner for å spille musikk...

Men jaja... Spill fotball med venner, gå en tur i fjellet, spill WoW.. like sunt. Samme ting. Men i WoW utvikler du altså People skill.. :roll:

Ikke avhengig med utdannet i WoW faktisk... og når folk er bekymret fordi deres sønn, datter, kjæreste, venn lar det virkelige livet forfalle så er det altså fordi de ikke forstår... De er ikke utdannet i WoW...

 

Yeah, yeah...

Lenke til kommentar
Eneste avhengigheten som finnes er kjemisk avhengighet som narkotika og alkohol. WoW er en hobby like sunn som hvilken som helst annen hobby. Han nevnte vel til og med sport  :roll:

 

"Develop people skill" sa han til og med... Gode egenskaper får du av å lede en guild ja...

Og for å forsvare sitt poeng nevner han å spille 1 til 2 timer om dagen... Det er jo ikke de som spiller en time om dagen som har et problem... det er de som spiller 6 timer og opp...f.eks... De som møter lite på skolen for å spille... de som slutter å møte andre venner for å spille musikk...

Men jaja... Spill fotball med venner, gå en tur i fjellet, spill WoW.. like sunt. Samme ting. Men i WoW utvikler du altså People skill.. :roll:

Ikke avhengig med utdannet i WoW faktisk... og når folk er bekymret fordi deres sønn, datter, kjæreste, venn lar det virkelige livet forfalle så er det altså fordi de ikke forstår... De er ikke utdannet i WoW...

 

Yeah, yeah...

8323195[/snapback]

 

Utdannet i WoW. Da mener han at de ikke har forståelse for spillet fordi de ikke har prøvd. Ikke at han ser på det som en utdannelse, som skole.

 

Lede et guild. Har du prøvd å holde 39 mennesker formøyd? Jeg har og det er ikke lett og du lærer hvordan du skal forholde deg til folk som har forskjellige meninger og ta rettferdige besluttninger.

 

Han sier aldri at det er like sunt som å spille fotball. Men at det er like fullt en hobby som å spille fotball, samle på stein eller å spille gitar.

 

Han sier ikke at det er sunt at man sitter døgnet rundt foran pc'en, men at andre ikke har forståelse hvorfor de gjør det.

 

Konklusjon: Han mener at du ikke kan bli avhengig av det, ikke at det er greit å sitte der døgnet rundt. At du kan spille wow og ha et vanlig sosialt liv.

Lenke til kommentar
Vil også anbefalle alle til å ta seg tid til å se denne.

8322631[/snapback]

Tenkte jeg skulle la denne tråden være i fred, men åpnet linken din av nysgjerrighet...

Men just for the record...han der kunne nok solgt en lada til mercedes-pris... men han er like full av bull... han snakker jo som om han er redd for å miste jobben i wc radio.

Eneste avhengigheten som finnes er kjemisk avhengighet som narkotika og alkohol. WoW er en hobby like sunn som hvilken som helst annen hobby. Han nevnte vel til og med sport :roll:

"Develop people skill" sa han til og med... Gode egenskaper får du av å lede en guild ja...

Og for å forsvare sitt poeng nevner han å spille 1 til 2 timer om dagen... Det er jo ikke de som spiller en time om dagen som har et problem... det er de som spiller 6 timer og opp...f.eks... De som møter lite på skolen for å spille... de som slutter å møte andre venner for å spille musikk...

Men jaja... Spill fotball med venner, gå en tur i fjellet, spill WoW.. like sunt. Samme ting. Men i WoW utvikler du altså People skill.. :roll:

Ikke avhengig med utdannet i WoW faktisk... og når folk er bekymret fordi deres sønn, datter, kjæreste, venn lar det virkelige livet forfalle så er det altså fordi de ikke forstår... De er ikke utdannet i WoW...

 

Yeah, yeah...

8323195[/snapback]

Men som han sier, hvis du spiller bordtennis for deg selv mot en vegg 16 timer om dagen vil det regnes som sunt. det er IKKE sunt, da er det faktisk bedre og utvikle litt "peple skills" som du faktisk får tro det eller ei. Og han som spiller 16 timer om dagen som i den videoen han viser. Det er jo ene og alene morens feil, ikke barnet og ikke spillet. For guds skyld du kan ikke skylde på spillet. Og ja vi som spiller wow vet at du lærer litt på VT. Han sier ikke at det og spille fotball med venner

ikke er bedre enn wow det nevner han faktisk ikke en enste gang. Det han sier er ordrett "It`s fine playing Ping pong 16 houres a day guys, it`s all good" Du kan da ikke seriøst mene at det er bedre og spille bordtennis 16 timer om dagen enn og spille wow. :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har både GW og WoW. Det med at man ikke betaler en mnd sum i GW er greit det (vel man kan jo regne alle de exp. pakkene som kommer, de er jo ikke større enn noen av patchene i Wow). Gw kan ikke en gang måle seg med wow i størrelse som JOnas snakket om, det blir som størrelsesforskjellen mellom Jorda og solen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Huff. Syntes at World of Warcraft er et kjempe bra spill, med utrolig mange valgmuligheter. Har kost meg mye in-game med spillet.

Men nå er det nesten som en kan få dårlig samvittighet for å spille 1 eller 2 timer inn i mellom, siden det har blitt "populært" å refse spillet og spillerne.

Orker nesten ikke å logge på å spille lenger.

 

Jeg mener også at spillet har utviklet seg i feil retning: alt tar så lang tid nå som en må levle fra 1-70. Var mye enklere da 60 var makslevel.

Syntes de heller burde utviklet mer content til spillere i lavere level.

Er nå level 28 med min paladin, og syntes det er kjedelig å måtte oppleve alt det samme om og om igjen dersom jeg vil levle en ny character.

 

Syntes spillet er mer som en endeløs grind, i stedet for utforskning og nye ting. Det hadde vært kult om de kunne ha forandret på landskapet og npc'ene ettersom tiden gikk, som å bygge inn litt historie mens spillet pågår. (Ikke måtte vente til expansion for slik en må levle mer for å oppleve noe).

 

--

 

Skal ikke se bort fra evt. skriveleif i teksten :p. Det er seint (tidlig? :s ), og jeg vil legge meg. God natt :)

Lenke til kommentar
Jeg mener også at spillet har utviklet seg i feil retning: alt tar så lang tid nå som en må levle fra 1-70. Var mye enklere da 60 var makslevel.

Syntes de heller burde utviklet mer content til spillere i lavere level.

Er nå level 28 med  min paladin, og syntes det er kjedelig å måtte oppleve alt det samme om og om igjen dersom jeg vil levle en ny character.

 

Syntes spillet er mer som en endeløs grind, i stedet for utforskning og nye ting. Det hadde vært kult om de kunne ha forandret på landskapet og npc'ene ettersom tiden gikk, som å bygge inn litt historie mens spillet pågår. (Ikke måtte vente til expansion for slik en må levle mer for å oppleve noe).

8324129[/snapback]

Jeg er helt enig i det du sier. For min del så tar 1-70, pluss rep, keys osv. alt for mye tid. 60 var akkurat passe spør du meg. Levlet en char opp til 63 og en til 65, men gikk rett å slett lei. Så jeg har startet et par små alts jeg spiller på nå og da.

 

Har nå valgt å slutte med WoW. Men jeg vil ikke si at spillet er tåelig. Heller en genistrek laget av Blizzard.

8325471[/snapback]

 

Det har jeg gjort mange ganger også! *ler litt* Har endt opp med å bli mindre pause og jeg har begynt på igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...