Gå til innhold

World Of Warcraft - Tåpelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt enig med trådstarter, mange mister sosiale kontakter og kontakt med omverdenen etter WOW kom ut. Jeg skal si at jeg også var slik når WOW kom ut tidlig i 2005. Da i 3-4 mnd satt jeg 12-14 timer hver dag og spilte og var temmelig avhengig. Det er en veldig stor del som er avhengig men som ikke vil innrømme det.

 

Som andre sier her også, det har nesten blitt sosialt akseptert at man ikke kan finne på noe med venner for man skal raide. Kan ikke drikke for da går for mye tid bort som man ellers kunne grinda gull o.s.v. Har endel venner som er slik, men er de færreste som nettopp tør og si at de er avhengig. Alle har så stor tro på seg selv at de ikke mener de er avhengig helt til de prøver da å legge spillet på hylla. Heldigvis for de fleste mister spillet sin underholdningsverdi med årene. :p

Lenke til kommentar

syns bare folk skal gi faen i å blande seg opp i andres interesser jeg... nuff said..

 

de som slutter er de som sitter å troller på forum om hvor farlig det er... er vel samma faen for meg om 50000000 mennesker sitter å spiller et spill , gjør jo ikke meg no som person like vel?

 

har spilt wow siden starten av US open beta, jeg og en venne gjeng..

for oss har wow vært et slags "møte plass", wow + TS er tingen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Heller sitte på msn 14 timer i døgnet, snakke fjortiss om hva man gjør på akkuratt da, eller sitte å trolle seg på blink?

Er det noe bedre igrunn? Ja, WoW kan være avhengighetskapende till en viss grad; spiller du det for mye blir du lei!

Er faktisk lei av folk som snakker om WoW som om de har peilig. Kjenner et par "fobbal" folk som "hater" WoW. Nei, de har ingen venner som spiller det og de har aldri prøvd det selv. Grunnen til at alle hater det, er at en påstår å hate det.

 

Media blåser opp dette med avhengighet aaaalt for mye; særlig dette med gutten som ble innlagt på avvenningsklinikk. Spiller man så mye at en ikke kan stoppe, så har en andre problemer en WoW-avhengighet.

Og hvor var foreldrene?

 

Syntes folk bør slutte å legge seg i hva andre gjør på i fritiden.

Syntes ofte det er mer som en heksejakt etter de som spiller o_0

 

 

 

EDIT: langtongting; du nok det første bilde du fant på google under søkeordet "nerds" elns. Tror du virkelig at alle som spiller ser sann ut?

Endret av Slettet-v6cLnSOv3V
Lenke til kommentar

Lærer mye, mye engelsk gjennom spillingen, har gått opp omtrent 2 karakterer i snitt siden jeg begynnte, noen ''kaster vekk'' livet på WoW, mens disse to ser nok ut til å ha kasta det vekk når de gikk på skolen istedenfor.

 

Er det noen her som er tapere, så er det nok dere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
EDIT: langtongting; du nok det første bilde du fant på google under søkeordet "nerds" elns. Tror du virkelig at alle som spiller ser sann ut?

8039658[/snapback]

 

Ikke alle så klart! Noen ser vel litt mer slik ut?

 

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
nerds.jpg

8039801[/snapback]

 

Så du mener at alle er retards da eller?

Skal du heller ikkje nevne at du selv hadde en level60 før du sluttet? :hmm:

Lenke til kommentar
Samme her darky. Meg og vennegjengen sitter vanligvis på vt + wow og koser oss. Riktignok kommer vi oss ut men ikke like ofte lenger.

8039332[/snapback]

 

 

det er litt værre for meg for det er en 45 min kjøre tur til dem :p

å det er ikke alle som har tid til sånt eller, jeg har en fast jobb, kjærring å hus å passe på, i helgene er det bare å slappe av å prøve å komme seg til å gå på jobb igjen natt til mandag..

 

er jo seff med vennene mine inne i mellom, kino, lan party, besøk osv...

----

 

og de folka over her som påstår at andre ting er bedre... so fucking what?

gir vel faen om du sitter å hobby runker mens du chatter med en fjortis på msn eller om du sitter å spiller wow...

 

 

sier bare, dyrk interessene deres... bedre å ha noe å gjøre enn å sitte å emo whine på forum eller sitte å stirre på ricky lake på tv..

 

liker dere ikke wow så se til helvete å pell dere ut av det forumet her for her det folk som liker å diskutere noe VI intresserer for oss...

 

 

Edit:

 

langtongting: du sitter her å kaller folk som spiller wow er geeks og gud vet ikke hva... hvorfor i HELVETE har du bilde av de mest geek seriene noen sinne i avataren din da? startrec ftw?

Endret av Darkey
Lenke til kommentar
langtongting: du sitter her å kaller folk som spiller wow er geeks og gud vet ikke hva... hvorfor i HELVETE har du bilde av de mest geek seriene noen sinne i avataren din da?  startrec ftw?

8040026[/snapback]

 

Stikkordet er "Ironi"! :innocent:

 

Hey så du ikke passbildet av meg som Per-Stian tok med Mobilkameraet sitt? :thumbup:

 

"MAKE IT SO" :tease:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Feil! Det er som oftest hvordan du oppfører deg som gir det status.

Lilla er bare en bonus for godt samarbeid og progress.

8040215[/snapback]

 

Men, for å være seriøs og tro mot tråden et øyeblikk her:

 

Som nevnt har jeg selv spillt WoW opp til lvl60, men sluttet pga at jeg syntes at spillet ikke var "all that" og at det hadde mange mangler i forhold til det jeg var ute etter.

Sitter selv og bare venter på en ny MMORPG. Kanskje LOTR online eller AOC.

 

Til sakens kjerne. Mange (langt i fra alle) har tilsynelatende usundt forhold til WoW, der de ikke klarer å løsrive seg fra det, og konsekvensen er at de blir mer og mer fysisk usosial. Veldig få vil inrømme at WoW har "kontroll" over dem i steden for visaversa. Noen går rett i angrep når de får det opp i fjeset samt prøver å overbevise oss om hvor sosialt og bra alt er med å bruke 24/7 i WoW.

Jeg tror personelig at noen av disse kunne passet inn i disse bildene som nå ble postet, pga at de har kanskje ikke så stort sosialt nettverk mm. WoW blir på en måte en flukt fra virkeligheten for disse. Kan jo til en viss grad forstå dette, men dette er ikke en god måte å møte problemer på, da et virkelig liv også må leves.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Klart at mange har problemer med å løsrive seg fra spillet. For noen går dette utover nattesøvnen og skole. Men de aller fleste jeg kjenner til spiller spillet som en hobby etter skolen eller i feriene.

Tror igrunn det er lite akseptert av data generelt har blitt den nye hobbyen til ungdom. Sport eller ikke; ungdommen bruker mye av tiden sin fremfor skjermen.

Bruker laptop på skolen, og vi skulle regne ut hvor mye vi satt framfor skjermen hver uke. (Kan også være TV).

Kom til at:

 

gjennomsnittlig 6 klokketimer hver skoledag: 6*5 = 30 timer

Hjemmelekser, omtrent 1 time før hver skoledag: 1*5 = 5 timer.

Andre ting: (Msn, spilling etc): (omtrent 4 timer hver dag)* = 4*7 = 28 timer.

* = Varierer om det er helg, skoledager eller spesielle planlagte ting som kommer opp.

 

Da har man kommet opp i over 60 timer i uken. Ja, det er skremmede hvor mye en kan sitte fremfor dataen uten å tenkte på det. Men jeg syntes det er dumt at WoW får skylda for alt av det. "Alle" sitter mye framfor dataen, men ja; en kan forvente at en "gamer" sitter mer enn en som spiller fotball 4 dager i uken.

Og ja, det finnes folk som har problemer med å frarive seg fra spillet.. Men spillet har jo et innebygt system for dette: "Parental controll", som bare lar deg spille visse timer av døgnet, og i Kina har de innført et system der spillerne får nedsatt xp(?) og loot etter å ha spilt et visst antall timer.

 

Nå i TBC, er det mye mindre grinding, og flere instancer. Karazhan for eksempel: et 10 man instance som dropper tier 4. Endelig så slipper 40 folk å tilbringe hele kvelden for å geare opp den lille delen av raidet som har har mest DKP for sin klasse.

Lenke til kommentar

Men sitter du 10 timer hver dag foran skjermen (som du ca. beregnet her nå) så har du et lite issue med mindre 8 av de timene er på jobb...

Hvis de seks timene var ment som WoW så er det fremdeles forferdelig mye.

Og hvem sitter på data'n en time før skolen...med lekser? Hadde nok vært bedre å bruke en av de seks timene dagen før til det... :thumbup:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Men sitter du 10 timer hver dag foran skjermen (som du ca. beregnet her nå) så har du et lite issue med mindre 8 av de timene er på jobb...

Hvis de seks timene var ment som WoW så er det fremdeles forferdelig mye.

Og hvem sitter på data'n en time før skolen...med lekser? Hadde nok vært bedre å bruke en av de seks timene dagen før til det... :thumbup:

8041862[/snapback]

 

Så du edita, så da måtte jeg også:

 

Mange skoler bruker nå Fronter, det er en internett-tjeneste som gjør at elever må levere oppgaver i mapper på internett. De har forskjellige "rom" til hvert fag. Så de har nesten ikke noe valg. De MÅ sitte på dataen for å gjøre lekser eller innleveringer (som forsåvidt de fleste skoler har som hjemmelekser nå for tiden).

Endret av Heart Break Kid
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...