Gå til innhold

The Beatles - En albumguide og diskusjonstråd


Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Litt Off-Topic, folkens - og jeg beklager det - men jeg var på Beatles museet "The Beatles Story" denne uka! ^^ kek.

6625887[/snapback]

 

Vært tre ganger i London, og har hver gang bestemt meg for å dra på museet. Den gang ei. Bestemte meg for å gå i "Beatleskjellern" ved Hard Rock Cafè i London, men den var stengt p.g.a for stor trafikk.

 

Hvis det er lite trafikk, kan man få en liten guide nedi der. Man kan ta på John Lennons briller, prøve gitarer som The Beatles brukte og masse mer :)

 

Skriv gjerne om hvordan det var på museet, kan være interessant å høre om :) Legg gjerne ved noe media, dersom du hadde anledning til å ta bilder etc!

 

 

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snip

6625958[/snapback]

Flott utdypelse! :thumbup:

Var det en morsom opplevelse, eller er du litt sarkastisk i forhold til Beatles' suksess?

Hørtes ut som en plass det kan være gøy å besøke.

6626025[/snapback]

Nei, nei. Var ikke sarkastisk, følte bare for å høres teit ut. :D

 

Jo, det var en artig opplevelse. Tror det var blant, eller kanskje den, artigste opplevelsen i ferien.

Lenke til kommentar
snip

6625958[/snapback]

Flott utdypelse! :thumbup:

Var det en morsom opplevelse, eller er du litt sarkastisk i forhold til Beatles' suksess?

Hørtes ut som en plass det kan være gøy å besøke.

6626025[/snapback]

Nei, nei. Var ikke sarkastisk, følte bare for å høres teit ut. :D

 

Jo, det var en artig opplevelse. Tror det var blant, eller kanskje den, artigste opplevelsen i ferien.

6626071[/snapback]

 

Det hørtes virkelig artig ut! Må nesten innom der neste gang jeg er i England :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å ha studert The Beatles's låter i ganske mange år må jeg også påpeke hva som faktisk gjør at så mange liker låtene. Hvis dere som spiller gitar finner fram akkordene på mange av de beste låtene på albumene fra Rubber Soul og frem til Let it be, så merker dere hvor vanskelig det faktisk er å spille dem. Det jeg la merke til da jeg først hørte de beste albumene var at det hørtes på en rar måte ut som om jeg hadde hørt alle låtene før. Greia er at Lennon (spesielt), Mcartney og Harrison valgte akkordene sine med uhyre omhu. De tenkte parallelt istedet for vanlig, derfor høres låtene så utrolig originale ut, fortsatt! Faktisk så går det an å tegne et mønster på akkordvendingene deres i forhold til vanlige pop, rock og blueslåter. Mønstet blir en merkelig sjattering som egentlig ikke sier så mye dersom man ikke har teoretisk peiling på noter og tonearter osv.

Men jeg føler at det egentlig er nesten et mysterium hvordan Lennon f.eks greide å komme på akkordene på Julia, Across the universe og A Day in the life. Når jeg spiller dem på gitar, så er det en symfoni av harmonier som gås gjennom og bare det alene gjør at respekten min for Lennon og The Beatles i helehet stiger bare mer og mer. Så utrolig originalt i oppbygging og akkordvalg. Jeg blir helt skjelven jeg! :) En umettelig inspirasjonskilde hos meg ihvertfall! Har allerede skrevet en god del låter delvis basert på deres akkorder og oppbygging og parallelltonearter.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt på beatles i 15 år ca. jeg seynes det beste albumet er abbey road og sg. peppers.

6742125[/snapback]

Hør Revolver og White Album :)

6743360[/snapback]

 

Revolver er vel mitt favorittalbum. White Album er for ujevnt. Raziel har ellers et veldig godt og viktig poeng når det gjelder akkordbruk og harmonier. Det er generelt VANSKELIG å gjøre gode Beatlescovere.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt på beatles i 15 år ca. jeg seynes det beste albumet er abbey road og sg. peppers.

6742125[/snapback]

Hør Revolver og White Album :)

6743360[/snapback]

 

Revolver er vel mitt favorittalbum. White Album er for ujevnt. Raziel har ellers et veldig godt og viktig poeng når det gjelder akkordbruk og harmonier. Det er generelt VANSKELIG å gjøre gode Beatlescovere.

6743396[/snapback]

White Album er det albumet som gir deg det største spekteret på Beatleskatalogen. Ikke noe å undervurdere :tease:

Lenke til kommentar

White Album er det albumet som gir deg det største spekteret på Beatleskatalogen. Ikke noe å undervurdere :tease:

6743419[/snapback]

 

Ingen som undervurderer noe som helst. Jeg sa at White Album er for ujevnt. (og da snakker jeg selvfølgelig ut fra mine egne preferanser)

6743486[/snapback]

Jeg liker bare å fremme variasjon, som etter min mening er det positive med albumet.

Lenke til kommentar
Jeg liker bare å fremme variasjon, som etter min mening er det positive med albumet.

6743511[/snapback]

 

Skjønner. For meg representerer albumet en noe tilfeldig sammenrasking av låter, med enkeltstående perler. Kunne ha holdt så det holder (hey, play of words) med en skive.

 

Edit: beklager forresten til trådstarter. Diskusjoner om enkeltalbum skal vel strengt talt ikke finne sted her, vel...?

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Jeg vil nå si at min favoritt hviler mellom Sgt. Peppers og Revolver :)

 

Edit: beklager forresten til trådstarter. Diskusjoner om enkeltalbum skal vel strengt talt ikke finne sted her, vel...?

 

For all del, diskuter det gjerne.

 

Viser til navnet av tråden: The Beatles - En albumguide og diskusjonstråd

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Må si at The White Album er en meget spesiell opplevelse. Det er på mange måter ganske magisk, har en fantastisk fremvisning av hva de kunne gjøre.

 

Men det er ikke så gjennombrytende som Sgt. Peppers. Sgt. Peppers er ærlig talt et av de beste albummene jeg kjenner til.

 

Den eneste gruppen som skaper større enkeltalbum er utvilsomt Pink Floyd i min bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...