Gå til innhold

Ting på film/tv som plager deg litt


Fredrik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rekyl eksisterer nærmest ikke i krigsfilmer/actionfilmer, de fyrer avgårde usannsynlig mange skudd og holder børsa like stødig. De er også ganske late når det gjelder skift av magasin, skulle tro at hvert magasin inneholder 300 kuler, til og med en revolver :shrug:

6623919[/snapback]

For ikkje å snakke om alle dei profesjonelle politimennene og leigemordarane som på mystisk vis presterer å bomme med samtlige 300 kuler fordi helten ruller seg på bakken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

80% av dere irriterer dere over ting som gjør filmen bedre. Det skjønner jeg ikke.

 

Det som irriterer meg med film er etableringsshots, for mye røyking, CGI og Cate Blanchett.

Lenke til kommentar
80% av dere irriterer dere over ting som gjør filmen bedre. Det skjønner jeg ikke.

 

Det som irriterer meg med film er etableringsshots, for mye røyking, CGI og Cate Blanchett.

6627821[/snapback]

 

80 prosent faktisk. Hvilke av tingene nevnt mener du gjør filmen bedre? Jeg kan være enig i at en film kunne blitt fryktelig fort ferdig om personene hadde vært bedre til å skyte, men mye av tingene er småting som er unødvendig virkelighetsfjerne, etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
At med en gang noen slår nummeret på mobiltelefonen (gjerne på speed-dial) så starter oppringningen. Her til lands er i hvert fall ikke det helt normalt.

6611361[/snapback]

 

Helt klart for å spare tid.

 

Kom forresten på en ting som plager meg når jeg ser på film, så og si samtlige personer låser aldri bilen sin.

6611373[/snapback]

 

Fjernstyrt sentrallås?

 

Vet ikke om det irriterer meg, eller bare undrer meg, men går folk i USA og også andre steder alltid med sko inne i huset? Er ikke mange gangene jeg ser folk ta av seg på beina før de går inn i huset. Særlig i serier er dette alt for mye utbredt. Da sitter man tom gjerne i sengen med sko. :shrug:

6613551[/snapback]

 

Som Stefan sa; mange bruker sko inne.

 

Rekyl eksisterer nærmest ikke i krigsfilmer/actionfilmer, de fyrer avgårde usannsynlig mange skudd og holder børsa like stødig. De er også ganske late når det gjelder skift av magasin, skulle tro at hvert magasin inneholder 300 kuler, til og med en revolver :shrug:

6623919[/snapback]

 

En Glock for eksempel, har ikke verdens heftigste rekyl. Dessuten så er det mer vanlig med rekyl enn uten i filmer. Kulemengden er jeg enig i.

 

En ting som irriterer meg er at de starter videospillere så innmarri fort. Skal jeg se en video, så må jeg sette i kasetten, skru på tv'en, velge riktig kanal, trykke på play, og vente på at den skal starte, noe som tar tid. I fryktelig mange filmer så starter filmene øyeblikkelig, selv om de ikke har rørt fjernkontrollen.  :nei:

6625448[/snapback]

 

Hvis jeg setter en spillefilm inn i VHS-spilleren min så starter den umiddelbart, uansett kanal. Regner med det er sånn i USA også.

 

Word! Også disse fancy 3D-bildene som dukker opp på skjermen når de hacker osv. er ganske irriterende. Filmen "Hackers" er et godt eksempel på dette.

6626318[/snapback]

 

Hackers er konge og 3D-bildene er underholdende selv om de er misvisende.

 

At folk på film har en genial replikk, uasett tema. Uten og tenke seg om.

6627756[/snapback]

 

Det er nesten det beste med film. Hvis ikke hadde det blitt dørgende kjedelig. Men uansett så er stort sett alle replikker ganske konvensjonelle, med innslag av Smith-like brillians.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg skjønner poenget ditt, fordi det er flere av disse tingene som kan være irriterende. Det beste er vel egentlig å unngå dem og det klarer de fleste.

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre om, når de ringer på døren, at de heller bare ringer to ganger, i stedet for tre, med litt lenger tid mellom hvert ring.

 

Eller noe. :p

6629243[/snapback]

De er utålmodige når de står utenfor og ringer på, men hvis du ser noen som sitter inne når det ringer på går det ufattelig treigt.

"Ring, ring."

"Venter du noen?"

"Nei."

Venting, venting.

Så reiser noen seg og åpner.

Veit ikke hvordan dere har det hjemme, men hos meg er det vanlig å reise seg og åpne døren innenfor normal tid.

Lenke til kommentar

Det som plager meg sikkelig er Nrk som kjører dobbel widescreen. Filmen de kjører er i utgangspunktet widescreen, men det tenker de ikke på, så de kjører widescreen oppå der igjen. Det blir jo bare ei flik igjen av bildet. Først de 2 svarte linjene oppe og nede, for så og sette 2 til med den teite Nrk logoen på.

Lenke til kommentar
At folk på film har en genial replikk, uasett tema. Uten og tenke seg om.

6627756[/snapback]

 

Det er nesten det beste med film. Hvis ikke hadde det blitt dørgende kjedelig. Men uansett så er stort sett alle replikker ganske konvensjonelle, med innslag av Smith-like brillians.

6627954[/snapback]

 

Jo, ingenting kan være mere genialt enn dette. Men hvis det er dårlig utført, er det ingenting som er værre.

Lenke til kommentar
Ting som faktisk irriterer meg er at uansett hvor ny bil det er snakk om, så er det ikke sjangs at den starter på første forsøket når den hjelpeløse jomfruen prøver å flykte fra morderen.

6632480[/snapback]

Lages det fortsatt filmer hvor at bilen ikke starter brukes som spenningsmoment?

6634353[/snapback]

De presterte jo å gjøre det i Superman Returns, den gangen med et sjøfly. :p

 

Det som irriterer meg er "sensur" på kinofilmer. Det er mange slashere, grøssere og lignende som først kommer ut på DVD i sin fulle (uncut extended bloodbath osv osv) prakt.

Lenke til kommentar

Kommer på et par-tre ting i farten:

 

* I "sit-coms" er husene folk bor i møblert slik at publikum alltid skal kunne se skuespillernes ansikter. Greit nok det, men det ser ofte litt kunstig ut.

 

* I amerikanske sitcoms har "alle" husene to innganger (er dette virkelig så vanlig i USA?)

 

* Etter at en hovedrolleinnhaver har tatt sin "moralpreken", og det tilfeldigvis er mange meningsmotstandere rundt, begynner disse å snu seg mot hverandre to og to og prate i vei, og bruken av "yeah" er voldsom (vanskelig å forklare, men dere skjønner sikkert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...