Gå til innhold

Ting på film/tv som plager deg litt


Fredrik

Anbefalte innlegg

Det jeg ikke liker er scener som kun er med pa DVDen, som reklameres med "Uncut, unrated scenes!", nar de ikke er mer blodig/har mer nakenhet. Star det unrated, sa forventer man det man ikke fikk se pa kino, ikke det som ikke var bra nok.

6634538[/snapback]

Sant nok.

 

Jeg kunne alikevel tenkt meg å se en utvidet versjon av f.eks House of the Dead som inneholder de scenene Uwe faktisk synes var for dårlige til kinoversjonen. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett alle hus har en "framdør" og ei "bakdør". Har absolutt ingen anelse hvorfor dette er slik. Det kommer også an på hvor du bor, men er utvilsomt et sært fenomen.

 

Det jeg misliker i filmer og tvserier er at når to personer går vekk fra noen for å snakke, så snakker de relativt høyt. Men absolutt ingen tjuvlytter - aldri. Jeg klarer å høre folk snakke i normalt volum minst 4 meter fra meg. Teit.

Endret av Togo
Lenke til kommentar
* I amerikanske sitcoms har "alle" husene to innganger (er dette virkelig så vanlig i USA?)

 

Mener nå det var ganske ofte jeg så to eller flere husinnganger da jeg var i USA.

6634561[/snapback]

 

OK, var kanskje litt rask der :) .

 

Kom på en ting til: Når person A avslutter en samtale med person B, og A forlater rommet, kommer alltid en person C inn for å snakke med B.

Endret av teveslave
Lenke til kommentar
Stort sett alle hus har en "framdør" og ei "bakdør". Har absolutt ingen anelse hvorfor dette er slik. Det kommer også an på hvor du bor, men er utvilsomt et sært fenomen.

 

Det jeg misliker i filmer og tvserier er at når to personer går vekk fra noen for å snakke, så snakker de relativt høyt. Men absolutt ingen tjuvlytter - aldri. Jeg klarer å høre folk snakke i normalt volum minst 4 meter fra meg. Teit.

6634582[/snapback]

Også det at dersom du går 0,5-1 meter vekk frå resten av forsamlingen kan du snakke så høgt du vil utan at nokon høyrer deg, uavhengig av kva anna støy som finnes i rommet.

Lenke til kommentar
En ting til som irriterer meg er at jeg alltid irriterer meg over at ting ikke er realistisk eller praktisk mulig å utføre på film. Feks i POTC The curse of the black pearl, så skal Jack rømme unna de folkene som skal ta han. Han har på seg håndjern men så slenger han alikavel ene hånda over et tau og tar taki kjettingen med den andre hånda. Så glir han ned tauet og slipper kjettingen når han skal av. Men i neste scene er håndjerna "sammen" igjen og han bruker si tid i smia til Will (eller arbeidsgiveren hans) for å få de av med en hammer.

Greit at film er film, men sånt irriterer.

6612728[/snapback]

 

Mulig at denne har blitt kommentert; men nevner det allikevel. Mener bestemt at han legger den over dobbelt, og tar tak i andre enden, på den eneste mulige måten han kan dersom han er fastlåst med begge hender. Mener bestemt at det derfor er "mulig" og ikke slik du skriver;)

Lenke til kommentar
Mulig at denne har blitt kommentert; men nevner det allikevel. Mener bestemt at han legger den over dobbelt, og tar tak i andre enden, på den eneste mulige måten han kan dersom han er fastlåst med begge hender. Mener bestemt at det derfor er "mulig" og ikke slik du skriver;)

6645610[/snapback]

Når man ser nærbildet av han slenge den over så gjør han det. Men det er fortsatt ikke praktisk mulig fordi lenken er så kort. Dessuten når det går over til bildet som viser at han farer over repet så ser man klart at det er altfor langt mellom armene hans til at han kan ha kjettingen dobbelt over. Man ser tydelig at kjettingen ikke er dobbelt over siden den er for tynn til det. Kjettingen er trossalt ikke lengre enn ca 40-50 cm. Det ser man når han står i smia til Mr. Brown å skal prøve å få den av seg. Det er praktisk umulig, og det er det jeg irriterer meg over.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg med nye filmer, er at skuespillerene er talentløse (Vin Diesel, Ashton Kutcher, J. Lo, etc.), at de er fulle av Trance, New Metal, og Rap, og sist, men ikke minst: De er fulle av slow motion, og Matrix-effekter.

6648904[/snapback]

 

Irriterer du deg over MUSIKKVALG i en film? :p

Lenke til kommentar
Irriterer du deg over MUSIKKVALG i en film? :p

6648963[/snapback]

Ta LotR: Hvordan tror du filmen hadde vært om den hadde vært fylt med Hip Hop. Musikken har en viktig rolle i en film, selv om du kanskje ikke merker det.

6648979[/snapback]

 

Ahem... dårlig sammenlikning når han snakker om f. eks dårlige skuespiller knytter jeg de til slike filmer xXx osv.

 

IKKE episke filmer av slike proporsjoner som LOTR, Gladiator med mer.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Uansett, musikkvalget i en film har mye å si uansett om det er action eller romantisk komedie.

 

 

Hmm... ja hvordan skal jeg si det? For min del bryr jeg meg heller lite om hvordan musikken er i en "dårlig actionfilm" enn, som sagt et krigsepos.

 

For min del ihvertfall...

Lenke til kommentar
Jeg tror kanskje du hadde brydd deg mer, hvis du hadde sett f. eks xXx med helt annen musikk til. Musikken har sinnsykt mye å si, uansett hva slags film det er.

6649063[/snapback]

 

Nåja, skal være mer observant på de neste filmene jeg ser og soundtrack. og feedback kommer i denne tråden :p

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg med nye filmer, er at skuespillerene er talentløse (Vin Diesel, Ashton Kutcher, J. Lo, etc.), at de er fulle av Trance, New Metal, og Rap, og sist, men ikke minst: De er fulle av slow motion, og Matrix-effekter.

6648904[/snapback]

 

Irriterer du deg over MUSIKKVALG i en film? :p

6648963[/snapback]

 

Musikken forteller også en del av historien, hva hadde Conan the Barbarian, eller LotR vært uten stemningsfull musikk?

Lenke til kommentar
Mulig at denne har blitt kommentert; men nevner det allikevel. Mener bestemt at han legger den over dobbelt, og tar tak i andre enden, på den eneste mulige måten han kan dersom han er fastlåst med begge hender. Mener bestemt at det derfor er "mulig" og ikke slik du skriver;)

6645610[/snapback]

Når man ser nærbildet av han slenge den over så gjør han det. Men det er fortsatt ikke praktisk mulig fordi lenken er så kort. Dessuten når det går over til bildet som viser at han farer over repet så ser man klart at det er altfor langt mellom armene hans til at han kan ha kjettingen dobbelt over. Man ser tydelig at kjettingen ikke er dobbelt over siden den er for tynn til det. Kjettingen er trossalt ikke lengre enn ca 40-50 cm. Det ser man når han står i smia til Mr. Brown å skal prøve å få den av seg. Det er praktisk umulig, og det er det jeg irriterer meg over.

6646156[/snapback]

 

Hehe, jeg skjønner hva du mener. Film er film, desverre for noen;) Det er en del å irritere seg over, skjønner jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over

 

-helter som skyter skurker i brystet, rullende på gulvet, hoppende etc, på 30 meters avstand

 

-at "alle" superheltfilmer har en kjærlighetshistorie

 

-folk som er "for" tøffe i trynet (Vin Diesel stiller sterkt her)

 

-at folk som har vært gjennom mange harde scener er ofte skitne i fjeset (kræsjer med bil -> skitten i fjeset)

 

-at noen sier "Let's go home" på slutten av filmen

 

-Geena Davis

 

Mye annet, kommer vel etterhvert som jeg kommer på dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...