Gå til innhold

Ting på film/tv som plager deg litt


Fredrik

Anbefalte innlegg

En ting til som irriterer meg er at jeg alltid irriterer meg over at ting ikke er realistisk eller praktisk mulig å utføre på film. Feks i POTC The curse of the black pearl, så skal Jack rømme unna de folkene som skal ta han. Han har på seg håndjern men så slenger han alikavel ene hånda over et tau og tar taki kjettingen med den andre hånda. Så glir han ned tauet og slipper kjettingen når han skal av. Men i neste scene er håndjerna "sammen" igjen og han bruker si tid i smia til Will (eller arbeidsgiveren hans) for å få de av med en hammer.

Greit at film er film, men sånt irriterer.

6612728[/snapback]

Kjettingen mellom var vel ganske lang. Så vidt jeg husker tar han hendene sammen og slenger kjettingen (som da ligger dobbelt) over. Skjønner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feks i POTC The curse of the black pearl

6612728[/snapback]

Kjettingen mellom var vel ganske lang. Så vidt jeg husker tar han hendene sammen og slenger kjettingen (som da ligger dobbelt) over. Skjønner?

6613077[/snapback]

 

Stusset over dette, jeg også, men ble fortalt at det var sånn det hang sammen.

Endret av Redline_
Lenke til kommentar
Feks i POTC The curse of the black pearl

6612728[/snapback]

Kjettingen mellom var vel ganske lang. Så vidt jeg husker tar han hendene sammen og slenger kjettingen (som da ligger dobbelt) over. Skjønner?

6613077[/snapback]

 

Stusset over dette, jeg også, men ble fortalt at det var sånn det hang sammen.

6613231[/snapback]

 

Funker fint det han gjør .. står et eller annet om det på moviemistakes.com

Lenke til kommentar
*snip*

Kjettingen mellom var vel ganske lang. Så vidt jeg husker tar han hendene sammen og slenger kjettingen (som da ligger dobbelt) over. Skjønner?

6613077[/snapback]

Dette skal undersøkes når jeg kommer hjem. Kommer tilbake på denne. Hvis det er så, så har du nå fjernet et av mine store irritasjonsmoment.

 

EDIT:Og hvis kjettingen er så lang, hvorfor har han da så store problemer med å slå med en hammer på den? Hvis den hadde vært lang hadde det ikke vært et så stor problem. Såvidt jeg husker så var den ikke lengre enn at håndleddene var mer enn 25-30 cm fra hverandre. (Dog hukommelsen min er ikke helt bra)

Endret av Rome
Lenke til kommentar

Vet ikke om det irriterer meg, eller bare undrer meg, men går folk i USA og også andre steder alltid med sko inne i huset? Er ikke mange gangene jeg ser folk ta av seg på beina før de går inn i huset. Særlig i serier er dette alt for mye utbredt. Da sitter man tom gjerne i sengen med sko. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over nar en hel filmserie handler om en gjeng som loper fra sted A til sted B.

 

Jeg irriterer meg over at live publikum pa samtlige komiserier har roykt hasj for innspillingen, og synes selv de teiteste vitsene er utrolig morsomme.

 

edit: I USA gar veldig, veldig mange med sko inne.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Rekyl eksisterer nærmest ikke i krigsfilmer/actionfilmer, de fyrer avgårde usannsynlig mange skudd og holder børsa like stødig. De er også ganske late når det gjelder skift av magasin, skulle tro at hvert magasin inneholder 300 kuler, til og med en revolver :shrug:

6623919[/snapback]

I know what you're thinking: did he fire 2500 shots or only 2499...

Lenke til kommentar
Rekyl eksisterer nærmest ikke i krigsfilmer/actionfilmer, de fyrer avgårde usannsynlig mange skudd og holder børsa like stødig. De er også ganske late når det gjelder skift av magasin, skulle tro at hvert magasin inneholder 300 kuler, til og med en revolver :shrug:

6623919[/snapback]

 

Et flott eksempel på dette er Rambo filmene. Fyren har store maskingevær i hver sin hånd, og fyrer av i vilden sky. Men så må vi huske at de filmene er ren komedie.

 

 

 

En ting som irriterer meg er at de starter videospillere så innmarri fort. Skal jeg se en video, så må jeg sette i kasetten, skru på tv'en, velge riktig kanal, trykke på play, og vente på at den skal starte, noe som tar tid. I fryktelig mange filmer så starter filmene øyeblikkelig, selv om de ikke har rørt fjernkontrollen. :nei:

Lenke til kommentar

Irriterer meg mest over tekstene, men på DVD kan jo de heldigvis fjernes.

 

Andre ting er feil i filmene. Hvis jeg ser en feil, greier jeg ikke kose meg videre med filmen, da leiter jeg bare etter nye. F. eks i Memento, på motellet han bor på åpner han (nesten hver gang) døren innover, og når han kommer inn smeller han igjen døren fra utsiden.

 

En annen ting som irriterer meg er at hvis de slipper rattet når de kjører i film så begynner bilen å kjøre slalom. Sånn er det ikke, kanskje bilen ikke vil gå rett frem, men den svinger da ikke fra side til side!

 

 

Har masse flere ting jeg irriterer meg over, men tror egentlig jeg blir litt for irritert av sånt. Er damen sin feil, hele familien hennes jobber innen forskjellige områder i film, og hun kommenterer alltid alt av effekter, klipping, lysbruk osv, så jeg har problemer med å leve meg inn i filmer, jeg sitter bare å tenker på hvordan de har laget de. Plagsomt.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er at de starter videospillere så innmarri fort. Skal jeg se en video, så må jeg sette i kasetten, skru på tv'en, velge riktig kanal, trykke på play, og vente på at den skal starte, noe som tar tid. I fryktelig mange filmer så starter filmene øyeblikkelig, selv om de ikke har rørt fjernkontrollen.  :nei:

6625448[/snapback]

 

Vel, skulle jeg først måtte vente på at min videospiller skulle starte for så å se på en film der de ventet på at videospilleren skulle starte hadde jeg blitt irritert :roll: .

Synes det er greit at man spares for slikt så lenge det ikke har noen effekt på plottet forøvrig.

Lenke til kommentar

Når det gjelder videospillere så spørs det hvor smart din TV er. I SCART kabelen er det en pinne hvor spenningen er et signal på hva som skjer. Er videospilleren av er spenningen f.eks under 3V og er den over den verdien betyr det at det blir sendt et bilde gjennom kabelen. Mange TV-apparater lytter på denne pinnen og skrur seg på og/eller bytter kanal når den blir "aktiv". På vår forige TV var det bare å stikke en kasett inn i videomaskinen og fire sekunder senere var TVen skrudd seg på og gått til rett AV kanal.

 

Jeg irriterer meg over at alle på film alltid bare gjør en ting om gangen. Dersom to mennesker snakker sammen gjør de bare akkurat det og ikke noe annet, og i det de er ferdig å snakke går de med en gang videre til å gjøre noe annet.

 

Jeg irriterer meg også over at det meste på film som har med datamaskiner og datautstyr å gjøre er så virkelighetsfjernt. Floppydisker med "alt", dataoverføringer tar nøyaktig 30 sekunder uansett hva det er og til hvilket medium. Dataformater som tydeligvis hver eneste datamaskin kan åpne. Missbruk av ordene "untraceable", "backdoor", "virus" og mer.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Er damen sin feil, hele familien hennes jobber innen forskjellige områder i film, og hun kommenterer alltid alt av effekter, klipping, lysbruk osv, så jeg har problemer med å leve meg inn i filmer, jeg sitter bare å tenker på hvordan de har laget de. Plagsomt.

6625582[/snapback]

Herlig å ha en slik dame! :D

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg også over at det meste på film som har med datamaskiner og datautstyr å gjøre er så virkelighetsfjernt. Floppydisker med "alt", dataoverføringer tar nøyaktig 30 sekunder uansett hva det er og til hvilket medium. Dataformater som tydeligvis hver eneste datamaskin kan åpne. Missbruk av ordene "untraceable", "backdoor", "virus" og mer.

6625775[/snapback]

 

Word! Også disse fancy 3D-bildene som dukker opp på skjermen når de hacker osv. er ganske irriterende. Filmen "Hackers" er et godt eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg også over at det meste på film som har med datamaskiner og datautstyr å gjøre er så virkelighetsfjernt. Floppydisker med "alt", dataoverføringer tar nøyaktig 30 sekunder uansett hva det er og til hvilket medium. Dataformater som tydeligvis hver eneste datamaskin kan åpne. Missbruk av ordene "untraceable", "backdoor", "virus" og mer.

6625775[/snapback]

 

Word! Også disse fancy 3D-bildene som dukker opp på skjermen når de hacker osv. er ganske irriterende. Filmen "Hackers" er et godt eksempel på dette.

6626318[/snapback]

 

Hacke imens man peiser som faen på rollerblades ftw. :lol:

Åja, disse fancy 3D-bildene er veldig irriterende og veldig latterlig.

Lenke til kommentar
Rekyl eksisterer nærmest ikke i krigsfilmer/actionfilmer, de fyrer avgårde usannsynlig mange skudd og holder børsa like stødig. De er også ganske late når det gjelder skift av magasin, skulle tro at hvert magasin inneholder 300 kuler, til og med en revolver :shrug:

6623919[/snapback]

 

Rekyl eksisterer ikke nei, men når kula treffer da er det krefter i sving! :wee:

 

Men det irriterer meg ikke, hadde vært utrolig kjedelig hvis personen bare datt rett ned istedet for å fly gjennom rommet og knuses mot veggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...