Gå til innhold

Ting på film/tv som plager deg litt


Fredrik

Anbefalte innlegg

Så litt på en film som het "Jimmy Neutron" her om dagen. Crappy film, btw.

 

Men, en liten gutt spraya no gugge på hjelmen til et romvesen, og da begynte romvesenet å løpe rundt: "Jeg kan ikke see, jeg kan ikke seee!" For deretter å løpe rett i en vegg.

 

Når du ikke kan se noe, hvorfor skal du da løpe?

Endret av j0nz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At alt exploderer. det er greit nok med litt i slutten eller midt i, men at med en gang de F.eks krasjer i en bil så BANG.

Fienden tåler sånn cirka et skudd mens hoved personen tåler 3000 og får bare et sår i armen.

og at det er 250 personer mot en og han har alltid en lur eller bare dum ide og skyter,slår alle

Endret av x-nobbit
Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg også over at det meste på film som har med datamaskiner og datautstyr å gjøre er så virkelighetsfjernt. Floppydisker med "alt", dataoverføringer tar nøyaktig 30 sekunder uansett hva det er og til hvilket medium. Dataformater som tydeligvis hver eneste datamaskin kan åpne. Missbruk av ordene "untraceable", "backdoor", "virus" og mer.

6625775[/snapback]

 

Hehe. Har enda til gode å se et interface/operativsystem jeg kjenner igjen. Det er også skjelden sensurerte passord (*********), og det skal alltid blinke rødt med enormt store flashy bannere akkompagnert av en trøtt damestemme. Skjønner jo seff hvorfor det er sånn, og har ingen problemer med å godta det, men etter at jeg først begynte å henge meg opp i sånne bagateller som har lite eller ingenting å si for plottet i filmen, irriterer det mer og mer.

 

Ser foressten at det er veldig mange som ikke syntes det er noe særlig at helten tåler masse juling, har kjappe replikker og skyter som en gud. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men det er nå det jeg forventer å se i en actionfilm. (les: Gammelt Bruce Willis, Mel Gibson eller tilogmed gammelt Steven Seagal materiale). Vil jeg se noe annet ser jeg drama og "based on a true story" filmer.

Lenke til kommentar

Vet denne er ganske basic, men det er så irriterende når f.eks Jack Bauer tar et VGA-bilde av skurken som er 30 meter unna med PDA-en sin, sender over til CTU innen et halvt sekund. CTU får bildet, og det dekker hele skjermen. Personen bak ber personen ved pc-en om å zoome inn på skurken, og innen sekunder er det zoomet heelt inn i ansiktet på skurken, uten at bildekvaliteten er redusert.

Lenke til kommentar

Hater animerte menyer på DVDer. At det skal ta fem minutter å finne riktig tekst og lyd bare fordi det er "tøft" å vise små snutter før du får menyvalgene, får jeg fnatt av. Menyer skal også bestå av valgene "play movie", "scene selection", "setup" og "special features". Ikke finne på kule navn som har noe med handlingen av filmen å gjøre, slik som feks menyene på Bond-filmer der "special features" blir "Q-branch" osv. Kort og godt skal menyer være tydelige og lette å bruke, ikke spredd over hele skjermen bare fordi det passer inn med ett stillbilde fra filmen eller lignende!

Lenke til kommentar
Hater animerte menyer på DVDer. At det skal ta fem minutter å finne riktig tekst og lyd bare fordi det er "tøft" å vise små snutter før du får menyvalgene, får jeg fnatt av. Menyer skal også bestå av valgene "play movie", "scene selection", "setup" og "special features". Ikke finne på kule navn som har noe med handlingen av filmen å gjøre, slik som feks menyene på Bond-filmer der "special features" blir "Q-branch" osv. Kort og godt skal menyer være tydelige og lette å bruke, ikke spredd over hele skjermen bare fordi det passer inn med ett stillbilde fra filmen eller lignende!

6662369[/snapback]

 

enig der. skriften skal også være tydlig ikke noe kursiv eller fancy saker.

blokk bokstaver ftw

Lenke til kommentar
Amerikanske biler må være de farligste i verden, kræsjer du i 1 km/t eksplodere de, kræsjer de i parkerte biler tar de sats og hopper rundt en 5 til 100 ganger. Jeg fatter ikke at folk tør å kjøre amerikanske biler.

6662583[/snapback]

Var en eller annen engelsk komiserie som parodierte ekstreme biljakter, hvor bad-guyen etterhvert kom seg avgårde i en handlevogn fra et lokalt kjøpesenter. På slutten av jakten krasjet han med en bom med en fart på ca 0,5 km/t, naturligvis med en svær eksposjon. Lo så jeg ramlet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En del ting er allerede nevnt. Og jeg må nevne at folk må vurdere disse tingene etter hvordan film du ser. Når jeg så Mission Impossible 2 forventet jeg at Cruise skulle tåle juling og ta de mest ekstreme stunts. Og da ble jeg heller ikke irritert. Men hvis jeg ser en mer seriøs action-film, feks Jason Bourne, er forventningene høyere til slike detaljer.

 

Uansett i film:

 

- At folk svinger så jævlig mye med rattet frem og tilbake, selv om de kjører rett frem.

- At man er så forbanna utålmodig ved døra. Ringer og banker på flere ganger, selv om det kun har gått noen sekunder.

 

Og at folk overvurderer enkelte filmer. Ser de en god film gir den 9'er og kanskje en 10'er automatisk. De bruker ikke hele karakterskalaen. En god film er en 7'er, en middels er en 5'er. Det er svært få filmer som får en 9'er av meg.

Lenke til kommentar
Og at folk overvurderer enkelte filmer. Ser de en god film gir den 9'er og kanskje en 10'er automatisk. De bruker ikke hele karakterskalaen. En god film er en 7'er, en middels er en 5'er. Det er svært få filmer som får en 9'er av meg.

6751949[/snapback]

1/10 av filmene jeg ser får karakteren 9/10. Det er sånn skalaene fungerer for meg. Noen bruker en gaussian-kurve, jeg foretrekker jevn fordeling.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over:

 

- Etter to personer har pratet sammen i et rom, og den ene er på vei til å gå, så MÅ absolutt den andre personen si "Hey Gary - remember to.." - før den første går ut døra.

 

Slår sjelden feil.

 

- Musikere som liksom skal spille den musikken vi hører, men rytmen og "grepene"/akkordene passer ikke. Irriterende for musikere!

 

- "Ok, you all stay here in this cabin, while I go alone out in the woods in the middle of the night, to see what has happened to Mary, who went out alone to get some logs. It might be her that screamed just now. I'll bring the torch with the low batteries."

Jeg klarer liksom ikke tro på det av en eller annen grunn.

 

- Når man slår ut bad-guyen, så kan man enten drepe han med en gang, eller uskadeliggjøre han. Ikke la gønneren ligge i nærheten og la han ligge alene, mens du går og griner og klemmer den pene nesten-daue typen din.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det irriterer meg, eller bare undrer meg, men går folk i USA og også andre steder alltid med sko inne i huset? Er ikke mange gangene jeg ser folk ta av seg på beina før de går inn i huset. Særlig i serier er dette alt for mye utbredt. Da sitter man tom gjerne i sengen med sko. :shrug:

Å ta av seg skoene er faktisk litt spesielt for Skandinavia (Untatt land som Japan da, hvor den typiske gulvtypen ikke tåler sko). I USA pleier folk å gå med sko inne. Her er en liste over de forskjellige kulturers 'faux pas' (interessant lesning).

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...