Gå til innhold

Dark Messiah demo kommer 8. August! *DEN ER UTE*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som uroet meg litt var at på traileren fra play.com, så sa de noe som at "Are you a warrior? A Magician? Or a stealthy Asassin? YOU ARE ALL!"

 

Dette irriterer meg, håper ikke man ender opp med og være en Supertøff, Stealthende ninja-trollmann som i Oblivion. :(

Lenke til kommentar
En ting som uroet meg litt var at på traileren fra play.com, så sa de noe som at "Are you a warrior? A Magician? Or a stealthy Asassin? YOU ARE ALL!"

 

Dette irriterer meg, håper ikke man ender opp med og være en Supertøff, Stealthende ninja-trollmann som i Oblivion. :(

6686014[/snapback]

 

Som i Oblivion? Hvis du er overrasket over å bli en thief/mage-hybrid i Oblivion, da må du da enten være mindre begavet, eller kanskje bare ute av stand til å rollespille overhodet.

 

Hvis du blir en thief/mage, da har du spilt spillet som en thief/mage, så enkelt er det. Hvis du ikke vil være thief, så får du vel pokkermeg slutte å snike deg rundt og stjele ting da! Hvorfor tror du det heter «rollespill»?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner likevel poenget hans. Det som gjør Oblivion så kjedelig angående dette, er at man faktisk kan være alt om man vil. Man føler aldri at man tar noen kritiske valg i spillet. Man kan jo være alt. Er man vampyr, kan man fortsatt vandre rundt i gatene uten å bli drept av alle vaktene. Slik var det ikke i Morrowind. Gothic 2 er enda flinkere på slike kritiske valg man må ta underveis. Selvsagt er det jo også slik at du ikke MÅ være alt sammen... men likevel, det er mye artigere å måtte velge mellom flere ting - da blir replay-value mye større også.

Lenke til kommentar
En ting som uroet meg litt var at på traileren fra play.com, så sa de noe som at "Are you a warrior? A Magician? Or a stealthy Asassin? YOU ARE ALL!"

 

Dette irriterer meg, håper ikke man ender opp med og være en Supertøff, Stealthende ninja-trollmann som i Oblivion. :(

6686014[/snapback]

 

Som i Oblivion? Hvis du er overrasket over å bli en thief/mage-hybrid i Oblivion, da må du da enten være mindre begavet, eller kanskje bare ute av stand til å rollespille overhodet.

 

Hvis du blir en thief/mage, da har du spilt spillet som en thief/mage, så enkelt er det. Hvis du ikke vil være thief, så får du vel pokkermeg slutte å snike deg rundt og stjele ting da! Hvorfor tror du det heter «rollespill»?

6686460[/snapback]

 

Hr. Jenssen forklarte det veldig godt. I Gothic 2 f.eks kom et kritisk valg allerede tidlig i spillet - hvilken guild du ville tilhøre. Fighters, Merc's eller Mages. I Oblivion derimot, kan du gå igjennom alle guildene om du bare vil.

 

Det jeg prøver og si er at det er ikke noe i veien med mengen valg i Oblivion - det er bare at ingen av valgene du tar utelukker andre alternativer. Jeg liker ikke f.eks og ha muligheten til og være en superkraftig caster, og samtidig bruke super-heavy rustning.

 

Selv prøvde jeg ikke og bli en "Jack of All Trades" i Oblivion, men jeg følte ikke at jeg spesialiserte meg når jeg fikk skills. Muligheten til og bli god til alt var der hele tiden. :)

Lenke til kommentar

I spill som Dark Messiah synes jeg det er like greit at man kan "be them all", men jeg synes det hadde vært litt fint om man ikke får satt alle skillpoints på "stealth" hvis man allerede har satt alt på "strength", for da blir hele poenget med skillsystemet helt meningsløst. Hvorfor ha et skillsystem når man faktisk får tak i alle kreftene etter hvert uansett?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner likevel poenget hans. Det som gjør Oblivion så kjedelig angående dette, er at man faktisk kan være alt om man vil. Man føler aldri at man tar noen kritiske valg i spillet. Man kan jo være alt. Er man vampyr, kan man fortsatt vandre rundt i gatene uten å bli drept av alle vaktene. Slik var det ikke i Morrowind. Gothic 2 er enda flinkere på slike kritiske valg man må ta underveis. Selvsagt er det jo også slik at du ikke MÅ være alt sammen... men likevel, det er mye artigere å måtte velge mellom flere ting - da blir replay-value mye større også.

6686903[/snapback]

 

Enig.

 

Du blir mindre sterk om du ikke er hybrid. Det irriterer meg også.

 

Mye bedre å spesialisere seg i en ting, eller hvertfall ikke få en svakere karakter om du velger å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ganske simpelt å få opp konsollen fant jeg ut. Leste at utviklerne hadde skrevet feil kode i cfg'en. Det står bind "~" "toggleconsole", men det skal være mellomrom mellom toggle og console, altså bind "~" "toggle console". Blir bare svart, men kan skrive kommandoer :)

 

edit: Hm, nå som konsollen kommer opp, må det da gå ann å spille mp? Hadde vært moro!

 

enda en edit: nå kan du unlocke alle magier og evner med denne kommandoen: "mm_player_skills_grosbill 1". Med denne kommandoen skal man kunne unngå lægg som mange har klaget på. Hvis det ikke hjelper prøv å ta ut disse to linjene ent_messages_draw 1 og developer 1

 

Man kan også justere magienes effekt/skadevirkning, recovery, osv osv..

Hvis du ikke har en "scripts" mappe i dark messiah mappen, lag en og åpne spells.txt og eksperimenter selv. Save filen i scripts mappa. Veldig underholdende!

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Man kan også justere magienes effekt/skadevirkning, recovery, osv osv..

Hvis du ikke har en "scripts" mappe i dark messiah mappen, lag en og åpne spells.txt og eksperimenter selv. Save filen i scripts mappa. Veldig underholdende!

6692150[/snapback]

 

Og hva skal man skrive? :dontgetit:

6692507[/snapback]

 

 

Man må lete litt, eksperimentere.. Feks. "//Telekynesis" spellen har en recovery tid på 10 ("recovery" "10"), skift til "0" og det tar kortere tid for den å regenereres. Har ikke fått sett så mye på det ennå, vente til jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar

Ny morsom ting jeg fant, hakke fått testa det, men bind "k" "npc_select" og bind "j" "npc_go". Se på en npc og trykk "k", du velger som du sikkert forstår npc'en. Beveg sikte til en antatt destinasjon og trykk "j", og npc'en går dit.. Moro!

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...