Gå til innhold

Dine favoritt gitarister


Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Neeei, Hammett er ikkje i nærheita av å vere ein god gitarist...  :roll:

Kvifor er det så "inn" å seie dette? At der finst gitaristar som tar det lenger både på det tekniske og det eksprimentelle planet enn Hammett, er det ingen tvil om, men å seie at Hammett er ingen god gitarist er rein og skjær løgn uansett definisjon.

6621232[/snapback]

Syns det er ganske sterke ord du fyrer av med, ihvertfall når det er snakk om en gitarist som var delaktig i å definere metall på 80-tallet.

 

Dessuten, hva er en god gitarist? :hmm:

6621482[/snapback]

 

en med feeling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neeei, Hammett er ikkje i nærheita av å vere ein god gitarist...  :roll:

Kvifor er det så "inn" å seie dette? At der finst gitaristar som tar det lenger både på det tekniske og det eksprimentelle planet enn Hammett, er det ingen tvil om, men å seie at Hammett er ingen god gitarist er rein og skjær løgn uansett definisjon.

6621232[/snapback]

Syns det er ganske sterke ord du fyrer av med, ihvertfall når det er snakk om en gitarist som var delaktig i å definere metall på 80-tallet.

 

Dessuten, hva er en god gitarist? :hmm:

6621482[/snapback]

 

Eh.. Quota du rett person no? Eg forsvarte nemleg Mr. Hammett her da...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er Mike Oldfield noen gang nevnt på forumet her som verdens beste gitarist? Hvis ikke, nevner jeg han nå.

 

Han er forresten ikke bare en av verdens dyktigste gitarister, men også en av verdens beste instrumentalister. Alle som har hørt gjennom første stykke av det fantastiske albumet "Ommadawn", vet hva jeg snakker om. Det finnes ikke maken til kreativitet som mannen fremfører på den skiva.

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange gitarister jeg synes er utrolig bra, men mine tre favoritter er nok:

 

- John Petrucci: et musikalsk geni som takler de fleste stilarter. Spiller dessuten omtrent alltid helt perfekt "live". Noen ganger er det nesten for perfekt=) Teknisk vidunder, å kjapp som f... Er på å gjøre Dream Theater til et av verdens aller beste band.

 

video fra G3 tour i 2005:

 

- Alexi Laiho: Nyskapende gitarist som blander neoklassisk stil med mer tradisjonelle blues aktige licks i soloene sine. Har en egen evne til å lage soler med flyt, og som er meget catchy etter min mening. Har også en strålende teknikk, og lager meget bra musikk i sitt band Children Of Bodom, der han også synger.

 

video-klipp fra young guitar i 2003:

http://www.youtube.com/watch?v=ERfndTOKKMQ...h=Alexi%20Laiho

 

video-klipp fra "passage to the reaper" instruskjons CD i 2001:

http://www.youtube.com/watch?v=gv4IUSH8EpY...h=Alexi%20Laiho

 

Children Of Bodom live i Finland 2005:

http://www.youtube.com/watch?v=yQ2ymTWsawQ

 

-Jeff Loomis: Gitarist i Nevermore, og lager både soloer og riff som virkelig er konge. Sweeper som en gud, og har full kontroll over alt han foretar seg på gitaren.

 

video der Loomis demonstrerer et par riff og det sinnsyke arpeggio licket fra sangen "The Psalm Of Lydia" :

http://www.youtube.com/watch?v=__KmRSPaHuY...h=Jeff%20Loomis

 

Nevermore live på Wacken open air 2004:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
(Imo spelar han Voodoo Chile mange hakk "betre" enn Hendrix sjølv.)

6614240[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig. SRV sin voodoo solo gruser jimi's med tanke på musikalitet, kreativitet og hvor uortodoks det går an å bli (tenker på den i midten med sweepingen og mutingen). Men Jimi var definitivt genial når han laget voodoo child, SRV bare perfeksjonerte Hendrix. Det må sis at Jimi synger bedre enn SRV på denne sangen.

 

Stevie Ray Vaughan er min største inspirasjon som gitarist. Fraseringen, kreativiteten og tonen er det aller beste jeg har kommet over etter en del år som bluesinteresert. Mine favorittsanger er Texas Flood, Pride & Joy, Crossfire og Voodoo Chile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...