Gå til innhold

Dine favoritt gitarister


Gjest Slettet+1242

Anbefalte innlegg

Imo spelar han Voodoo Chile mange hakk "betre" enn Hendrix sjølv.

SRV er utrolig god til å covre Hendrix ja, men gitarspillingen til Hendrix er etter min mening bedre, noe som kan ha noe med akkustikken på innspillingen å gjøre, samt at Hendrix spiller den råbra live.

 

Synes låter som Pride And Joy og Crossfire kler SRV bedre enn Jimi-covringene.

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk har faktisk ikke Nevnt JAson BEcker eller Steve Vai! :nei:

 

Jason Becker:

Nå til dags er fyren lam å sitter i rullstol(men lager musikk uansett)

Uansett hvor lenge man leter trur jeg med hånden på hjertet ingen kan måle seg med han på noen som helst måte. Malsmsteen er kjappere, Wylde har mer trøkk... Men prøv å lær deg en Jason Becker sang. MYE vanskeligere enn Malmsteen og Wylde. Teknisk sett et vidunder. Han spiller Klassisk gitar(gjerne med litt metall osv).

Filmer av JAson Becker

 

Steve Vai:

Mannen med mer feeling enn noen andre... hehe

Alle som spiller gitar har hørt om Steve Vai. Han er veldig flink til å skrive låter. Han har endel sanger som starter rolig å bygger seg opp til et ekstremt høydepunkt.

Han spiller kanskje ikke så fort alltid. Men han kan det han spiller.

PS. Han spiller på gitar med tre halser...å forskjellig på MINST to av de samtidig(den var rettet til han som påsto at Michael angelo var god :p )

For the love of god- steve vai

 

Edit. Det var noen som har nevnt :p:whistle:

post-61841-1154789442_thumb.jpg

post-61841-1154789771_thumb.jpg

Endret av sixx
Lenke til kommentar
Imo spelar han Voodoo Chile mange hakk "betre" enn Hendrix sjølv.

WTF? :cry:

 

Den der må du begrunne. SRV er dyktig ja, men det er stor forskjell på å covre følelser og å lage dem i musikken. Hva så om han har mer vibrato enn Hendrix? Det gjør ikke noe på min oppfatning at SRV er en bluesgitarist som ikke bare imiterte Hendrix, men som også hadde noe av den samme feelingen.

 

Men men, jeg synes herved at han her er bedre enn Elvis selv, da jeg synes han er en bedre danser. :roll:

6619089[/snapback]

 

Eg visste det vart diskusjonar ut av dette...

Eg syns SRV tar sangen og spelar den på sin eigne måte. Såklart er det Hendrix som har originalen i ermet, men eg likar rett og slett SRV sin versjon av sangen betre. Hendrix sin blir for "rotete". Ivertfall på nokre versjonar live. Oppfatt ikkje dette feil, det gjeld denne sangen.

 

/Slutt på denne diskusjonen og tilbake til topic.

Lenke til kommentar
Eg visste det vart diskusjonar ut av dette...

Eg syns SRV tar sangen og spelar den på sin eigne måte. Såklart er det Hendrix som har originalen i ermet, men eg likar rett og slett SRV sin versjon av sangen betre. Hendrix sin blir for "rotete". Ivertfall på nokre versjonar live. Oppfatt ikkje dette feil, det gjeld denne sangen.

 

/Slutt på denne diskusjonen og tilbake til topic.

6619136[/snapback]

Ja, du må jo forvente det når du bruker ord som "mye bedre enn Hendrix".

 

Du kan nok si live-opptredene kanskje har vært rotete, men prøv å være rasjonell med masse dop i kroppen ;)

 

SRV er en dyktig gitarist. Disser ikke ham, men liker originalen bedre.

 

:)

Lenke til kommentar

Selv spiller jeg ikke gitar, og har ikke voldsom kjennskap til hvorvidt gitarister er gode eller ikke.

 

Likevel skal jeg forsøke å snike inn Joe Satriani, som er den jeg har hørt mest av. Han spiller ihvertfall ganske så bra, fengende musikk.

Video

 

Ta forresten en titt på dette klippet av Michael Angelo. Artig å se på, ikke uten grunn at det er blitt sagt at hendene hans ikke lager skygge når han spiller.

Firehalsers gitar har han også: Nitro - Freight Train

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Akk, må ikke la dere imponere av at en fyr kan spille på 2 eller flere halser samtidig. Kvalitet framfor kvantitet. Syns at Batio er mer eller mindre bare for show.

 

Uansett, er ganske enig med dere at det er plenty gode gitarister listet opp i tråden her.

 

- Steve Vai, et syn for guder, spiller gitar som ingen har hørt før. En av beste sangene hannes må være Tender Surrender.

- Zakk Wylde, heftig vibrato, skal visstnok være en god på å spille country.

- Mark Knopfler, nydelig ballader, kul høyrehåndsteknikk.

- The Edge, fyrn kan delay ;)

og sist men ikke minst:

John%20Petrucci%2001.jpgPetrucci.jpg

Hva skjer hvis du blander en jazz- og metalgitarist? Jo, du får Petrucci.

Lenke til kommentar
Angus Young. ;)

6620802[/snapback]

 

Helt ærlig vil jeg si at han er på lik linje med hammet og mick mars...skrytt opp i skyene av fansen!

verken hammet, young eller mars kan defineres som gode gitarister... det er bare helheten som er vidunderlig ;) hehe... hammet sitt solospill passer faktisk i metallica. Men god?...ikke i nærheten

Lenke til kommentar

Neeei, Hammett er ikkje i nærheita av å vere ein god gitarist... :roll:

Kvifor er det så "inn" å seie dette? At der finst gitaristar som tar det lenger både på det tekniske og det eksprimentelle planet enn Hammett, er det ingen tvil om, men å seie at Hammett er ingen god gitarist er rein og skjær løgn uansett definisjon.

Endret av huf
Lenke til kommentar
Angus Young. ;)

6620802[/snapback]

 

Helt ærlig vil jeg si at han er på lik linje med hammet og mick mars...skrytt opp i skyene av fansen!

verken hammet, young eller mars kan defineres som gode gitarister... det er bare helheten som er vidunderlig ;) hehe... hammet sitt solospill passer faktisk i metallica. Men god?...ikke i nærheten

6621172[/snapback]

du kan jo ikkje sei han ikkje er god :dontgetit: han er god, men berre ikkje så flink som visse andre.

Lenke til kommentar
Imo spelar han Voodoo Chile mange hakk "betre" enn Hendrix sjølv.

SRV er utrolig god til å covre Hendrix ja, men gitarspillingen til Hendrix er etter min mening bedre, noe som kan ha noe med akkustikken på innspillingen å gjøre, samt at Hendrix spiller den råbra live.

 

Synes låter som Pride And Joy og Crossfire kler SRV bedre enn Jimi-covringene.

6616445[/snapback]

 

Det kan vel ha noe med det å gjøre at SRV faktisk gadd å stemme gitaren sin. I et intervju med statenes beste gitarister (Vai, Satriani, Wylde, etc etc) ble de spurt om hva de ville ha sagt til Hendrix om de møtte ham i dag . "tune that sucker...please..!"

Lenke til kommentar
Imo spelar han Voodoo Chile mange hakk "betre" enn Hendrix sjølv.

SRV er utrolig god til å covre Hendrix ja, men gitarspillingen til Hendrix er etter min mening bedre, noe som kan ha noe med akkustikken på innspillingen å gjøre, samt at Hendrix spiller den råbra live.

 

Synes låter som Pride And Joy og Crossfire kler SRV bedre enn Jimi-covringene.

6616445[/snapback]

 

Det kan vel ha noe med det å gjøre at SRV faktisk gadd å stemme gitaren sin. I et intervju med statenes beste gitarister (Vai, Satriani, Wylde, etc etc) ble de spurt om hva de ville ha sagt til Hendrix om de møtte ham i dag . "tune that sucker...please..!"

6621305[/snapback]

Vel, stemt gitar eller ei. Hendrix spiller etter min mening Voodoo Chile bedre enn SRV. :)

Lenke til kommentar
Neeei, Hammett er ikkje i nærheita av å vere ein god gitarist...  :roll:

Kvifor er det så "inn" å seie dette? At der finst gitaristar som tar det lenger både på det tekniske og det eksprimentelle planet enn Hammett, er det ingen tvil om, men å seie at Hammett er ingen god gitarist er rein og skjær løgn uansett definisjon.

6621232[/snapback]

 

Tenk deg om hva hammet gjør?? spiller kjappere enn faan. okey, kult nok det... :thumbup: å det passer utrolig godt i metallica! ingen tvil om det ;) syns selv hammet soloer kan være moro å spille til tider.

Mick mars i motley crue har også veldig simpelt gitarspill... Men han passer i motley crue som om han var født inn i bandet!

Jeg liker også metallica og moltey crue feks veldig godt. Men det er nok desverre feil å si at hammet spiller så veldig godt. Han har hastighet og thats it...

Lenke til kommentar
Tenk deg om hva hammet gjør?? spiller kjappere enn faan. okey, kult nok det...  :thumbup:  å det passer utrolig godt i metallica! ingen tvil om det ;) syns selv hammet soloer kan være moro å spille til tider.

Mick mars i motley crue har også veldig simpelt gitarspill... Men han passer i motley crue som om han var født inn i bandet!

Jeg liker også metallica og moltey crue feks veldig godt. Men det er nok desverre feil å si at hammet spiller så veldig godt. Han har hastighet og thats it...

6621352[/snapback]

Syns det er ganske sterke ord du fyrer av med, ihvertfall når det er snakk om en gitarist som var delaktig i å definere metall på 80-tallet.

 

Dessuten, hva er en god gitarist? :hmm:

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...