Gå til innhold

Den store ØL-tråden


Con

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva et polskt øl heter? Var en boks med en flamme eller noe på, i hvertfall noe rødt. Vet ikke om det er polskt, men fikk ihvertfall tak i det i polen.. Vet det er et håpløst spørsmål iom at det finnes sikkert 100 forskjellige øltyper å få tak der nede, men hvis noen synes det høres kjent ut så si ifra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jolly Shandy

6582286[/snapback]

Er ikke en shandy en øl med lemonade/sprite? Er denne det samme?

 

Jeg drikker grans, men den er faen ikke god. Drikker den bare fordi den er billig. Den smaker fårepølse. Seriøst!

6582329[/snapback]

Smaker fårepølse eventuelt hybelkanin, men den gjør jobben etter noen litt bedre startpils. :wee: En klassisk rølpefyllapils der mengde kommer langt foran alle andre kriterier. Jeg er en Grans Fans (græns fæns? granss fannss?)

Lenke til kommentar

Min favoritt er Caffrey's.. Ikke mange stedene i by'n du får kjøpt den på fat, desverre! :( .. Sir Winston i Oslo er et av stedene, og jeg har sett det et annet sted også, men husker ikke hvor.. Caffrey's overtok etter Kilkenny som var min favoritt i en del år..

 

Vanlig "fyllepils" er Frydenlund Fat, som jeg faktisk synes er MEGET god!

 

 

Det som jeg derimot hater, er når folk stapper en sitronbåt oppi øl'n sin.. :mad: .. nei, fytte fy!! Leke kan de gjøre et annet sted!!

Lenke til kommentar

Ringnes%20Pilsener.jpg

Ringnes. Rett og slett bare fordi det er himla godt og det jeg har drukket mest av. Nå er jeg ikke så sta at jeg simpelthen nekter å drikke annet øl, eller disser andre merker av den grunn. Førstevalget er Ringnes. Andrevalget, dersom det er mulig blir:

 

oel_arendalspils.jpg

Arendalspils. Nei, er ikke fra sørlandet, ei heller har jeg slekt der. Jeg er fra de indre skoger i hjertet av telemark, men forstatt vil jeg framheve at det ølet der, er i en klasse for seg. Rundt og fint, absolutt nydelig. Er butikken tom for overnevnte går vi nedover på prioriteringslista til:

 

heineken07.jpg

Heineken. Velsmakende, tysk(?) og slettes ikke å forakte dette heller. Pleier å kjøpe et brett eller to av disse hver gang jeg er på båten eller forviller meg over brua til Svinesund.

Lenke til kommentar
Likte ganske godt ølet i Bulgaria jeg. Tror navnet var Kamanitza : )

6579958[/snapback]

 

Var selv i Bulgaria i sommer. Etter den først kvelden da Kamenitzaen gikk ned på høykant, var det alltid den ølen som ble bestilt resten av turen. Hadde virkelig sansen for den jeg også. :)

Lenke til kommentar

Er det ingen som har vært på pub i England og smakt dette himmelske brygget?

 

kronen.jpg

 

Er så dumt at de ikke selger det andre steder enn på polet her i landet. En pint med denne pilsen er som en liten bit av himmelen i et ølglass. Seriøst, må prøves.

 

Så har man selvfølgelig nederlenderne: Amstel og Heineken. Også namnam, og Heineken er nok favorittpilsen, er den jeg har drukket siden begynnelsen, så det er alltid noe særegent ved å "vende hjem". Litt dumt at den er så dyr her i landet. I Hellas koster det 1 euro for en halvliters glassflaske *savnepå*

Lenke til kommentar
Er det ingen som har vært på pub i England og smakt dette himmelske brygget? Er så dumt at de ikke selger det andre steder enn på polet her i landet. En pint med denne pilsen er som en liten bit av himmelen i et ølglass. Seriøst, må prøves.

6589101[/snapback]

Der var den ja! Husker jeg smakte den for en god stund siden. Helt herlig!

Lenke til kommentar
Heineken. Velsmakende, tysk(?) og slettes ikke å forakte dette heller. Pleier å kjøpe et brett eller to av disse hver gang jeg er på båten eller forviller meg over brua til  Svinesund.

6588898[/snapback]

Tysk? Heineken er nok Nederlandsk min venn, med bryggeriet lokalisert i Amsterdam. Uansett så er det min favorittøl her hjemme i Norge. Dog litt dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...