Gå til innhold

Hvor kjøpe bra databord?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et solid, vakkert og forholdsvis romslig databord, gjerne av hjørne varianten. Men dette er ikke i første rekke en tråd for å få annbefalinger om hvilket bord jeg bør kjøpe. Det jeg lurer på er HVOR jeg kan kjøpe databord? Er det lureste jeg kan gjøre å bare gå på Ikea/Bohus/Skeidar eller er det noen som vet om spesialiserte kontorutstyrsbutikker som har et utvalg kvalitetsartikkler? Linker til websider hadde vert utmerket.

 

Takk for hjelpen!

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Hmm.. Er selv av typen som mener at ett databord er en langtidsinvestering.... Gå til noen som forhandler bord mot bedrifter etc... Koster ofte et par tre, fire tusen - men du hvor det suser! :)

Lenke til kommentar
Nor_Beret 

post i dag, 08:33

Post #4

 

 

Bruker

Registrert: 12/02-2002

Innlegg: 849

 

 

 

 

Hmm.. Er selv av typen som mener at ett databord er en langtidsinvestering.... Gå til noen som forhandler bord mot bedrifter etc... Koster ofte et par tre, fire tusen - men du hvor det suser! smile.gif

 

Altså... Hva skal man egentlig med databord? Jo, ha skjerm og tastatur/mus på (+eventuelt andre småting).

Mulig at andre bruker de til å ake ned fjellsida, men til mitt bruk (der bordet står rolig), så er det ikke nødvendig med noe dyrere enn det man finner på jysk. Uansett så er det ganske begrenset bruksområde. Det som som oftest er viktigst er hvordan det ser ut, og ikke prisen.

 

Xmir  Postet i dag, 08:04

  Kjøpte mitt på jysk jeg. Forholdsvis stort bor med kabinettplate på siden, litt over gulvet. Glass og metall. Er svært fornøyd. Fikk det til 250kr da inv_biggrin.gif De kommer jo med nye tilbud hver uke, så det lønner seg å følge med i tilbudsavisene deres

 

Uff da. Nå tulla jeg litt. Kjøpte mitt til 50kr på netthandelen. Slik var det ja. Kjøpte i julegave til min mor for 250kr på jysk... Tidlig på morran etc :tease:

Lenke til kommentar
Hmm.. Er selv av typen som mener at ett databord er en langtidsinvestering.... Gå til noen som forhandler bord mot bedrifter etc... Koster ofte et par tre, fire tusen - men du hvor det suser! :)

6565292[/snapback]

 

 

I motsetning til Xmir her, er jeg helt enig med deg.

For oss som faktisk sitter litt ved en PC er en skikkelig PC pult A og B i ABC kjeks.

Uten et skikkelig bord, sitter man ikke godt og kan ikke jobbe i en avslappet stilling og man føler seg regelrett irritert over diverse billige laminatplater som ikke engang tåler en 19" CRT skjerm + en hissig CS omgang med litt hamring i bordplata......

 

Det hele koker ned til om du skal ha kvalitet som holder og som ser bra ut, eller enda en råtten laminatplate som er morken om 3 år.....

 

Svenheim er en produsent vi benytter oss av her på jobb. Veit ikke hva de skal ha for småbestillinger, men det går jo an å gå inn på 'Forhandlere' siden og kontakte en av disse...

(Ja jeg veit det er snakk om laminataktige ting her også, men disse tåler endel ;) )

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Databord, eller pc bord, kontorpult eller skrivebord, er noe som er svært undervurdert i dag. For noen måneder siden var eg på jakt etter et skikkelig solid, stort og behagelig kontorpult til det nye hjemmekontoret mitt. Etter å ha tatt meg en runde hos de lokale og de kjente møbelbutikkene hadde eg bare funnet små, spinkle og ubehagelige varianter som stort sett kunne bli årsak til både irritasjon og dårlig rygg etter kort tids bruk.

 

Etter litt mer leting kom eg på at gamle skrivepulter var av langt bedre karakter, og som regel større. Eg tok da en ringerunde rundt til slektninger og familie, og tok meg turer til brukthandler og antikvitetsbutikker. Der fant eg det perfekte bordet. Stort, solid, gammelt (30 år +) og virkelig pent bord i oljet furu. Det beste var ikke at det var i perfekt høyde, eller at det hadde god plass til ben og stol under plata, eller at det hadde naturlige kabelgater på baksiden, eller at det hadde 6 romslige skuffer montert fast, nei, det beste var at bruktbutikken skulle bare ha 400 kr for det! Typisk gammel stil pent blandet med ny teknologi med to flatskjermer, tastatur, trådløs mus og en cisco 7960 ip-telefon med fargeskjerm. Nydelig :)

 

Uansett, store bord er å anbefale, og de fleste som selges i dag er av skammelig byggekvalitet. Eg har også gått og sett litt på Lian Li skrivebordet de har på microplex. Men den prisen var kanskje litt drøy? Samtidig kan eg også anbefale kinnarps som vi har på jobb, prisene der blir også fort opp mot et par 5-6 tusen...

Lenke til kommentar

Fordi ekstra 3-4000 kronene som dere tydeligvis liker å hive inn i pcbord så får dere jo en 20 tommer lcd... Det skal da ikke være nødvendig å ha et bord uthugget i stein elns, for å ha et tilfredsstillende resultat. Altså, det jeg mener er at du får selv sjekke behovet ditt. Dersom du skal ha et bord som du kan sitte på og bruke som kjelke på vinteren, så gå for noe dyrt, tungt og solid. Personlig så synes jeg ikke de ekstra lappene er verdt det. Jeg liker ikke sånne store/tunge, da jeg synes de er for lite fleksible og de er i det hele tatt mye mer enn bare et pcbord. Dersom jeg trenger en kleshenger, så kjøper jeg ikke nytt garderobeskap for å få det :p

 

Bottom line is:

 

Hver man sin høne

Lenke til kommentar
...

Der fant eg det perfekte bordet. Stort, solid, gammelt (30 år +) og virkelig pent bord i oljet furu. Det beste var ikke at det var i perfekt høyde, eller at det hadde god plass til ben og stol under plata, eller at det hadde naturlige kabelgater på baksiden, eller at det hadde 6 romslige skuffer montert fast, nei, det beste var at bruktbutikken skulle bare ha 400 kr for det! Typisk gammel stil pent blandet med ny teknologi med to flatskjermer, tastatur, trådløs mus og en cisco 7960 ip-telefon med fargeskjerm. Nydelig :)

...

6565408[/snapback]

Bilde please? :love:

 

 

Har brukt PC noen år nå og har vel kommet fram til at såkalte "PC-bord" kanskje ikke er så forferdelig nyttig(egen tastaturhylle ser jeg feks. ikke nytten av). For min egen del tror jeg et godt gammeldags kjøkkenbord hadde gjort nytten. 4 stødige bein, ei solid plate og nok plass til å bre seg utover både over og under plata.

Lenke til kommentar

Det virker som omtrent havlparten av dere har forstått hva jeg tenker ;). Jeg er ikke ute etter et Tv bord til å sjekke mailen på laptopen mens jeg ser på Judge Judy. Det jeg trenger er en solid, ergonomisk arbeidsplass der jeg kan tilbringe flere timer med variert arbeid. Takker for linker og anbefalinger. Kan også bidra med et bilde viss noen andre der ute også er på jakt: Dette fannt jeg hos en bedriftsselger på Finn.no (kontor-mobler.no) Ikke fullt så stilfullt som jeg kunne ha tenkt meg, men ser ut til å være veldig praktisk. Prisen var på rett over 3000.

 

Edit: Wow! De Lian-Li bordene på Microplex var rett og slett en tro kopi av det jeg hadde sett for meg! Bare synd de koster 4 ganger over budsjettet mitt... (20.000+!!)

post-11657-1154038788_thumb.jpg

Endret av squabbish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...