Nvidia89 Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) I dette intervjuet kan dere se hvordan Prey så ut i 1998. Må si at demoen var ganske imponerende til å være så gammel. Prey intervju 1998 Endret 26. juli 2006 av Nvidia89 Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 3D Realms bruker ikke akkurat kort tid på spillene ... Lenke til kommentar
Nvidia89 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Nei.. 11(?) år er ikke akkurat kort tid:) Lenke til kommentar
Togo Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Nei, det er ikke det. Synd at de brukte bare 8 år da. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 SÅg denne her om dagen, og eg blei faktisk mektig imponert over åssen spillet såg ut/features det skulle ha. Artige saker Lenke til kommentar
Nvidia89 Skrevet 26. juli 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Nei, det er ikke det. Synd at de brukte bare 8 år da. 6562389[/snapback] De begynte utviklingen i 1995, så de har nokk brukt 11 år på spillet Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Spørs hvordan du ser på det. Spillet har blitt scrappa et par ganger. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Spørs hvordan du ser på det. Spillet har blitt scrappa et par ganger. 6562456[/snapback] Rare greier! Det så jo myyyye (MYE) bedre ut enn de fleste spillene på den tiden! Og veldig innovativt! De eneste tingene de gjorde mellom 1998 og 2006 var å lage bedre grafikk, bedre historie og værre multiplayer..? Rare greier altså! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Det så faktisk utrolig bra ut til å være fra 1998! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2006 Nei, det er ikke det. Synd at de brukte bare 8 år da. 6562389[/snapback] De begynte utviklingen i 1995, så de har nokk brukt 11 år på spillet 6562448[/snapback] Da er det fremdeles håp for Duke Nukem Forever, som ble påbegynt i 1997. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Det så faktisk utrolig bra ut til å være fra 1998! 6562841[/snapback] Helt enig, så for meg noe som quake 1. Det hadde vel slått ann bra i 1998 det der, så hadde de klart å poppa ut en oppfølger. Sikkert solgt i bøtter å spann! Endret 27. juli 2006 av Neppe Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 "Wow, a dynamic portal! " lol, hørtes ut som en som ikke hadde spilt spill jo men, det spillet så sykt bra ut til å være fra 1998! det kan stå opp mot spill fra bare noen år siden jo! Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Igjen, husk på at Prey ikke har vært i aktiv utvikling hele denne tiden. Prosjektet ble skrinlagt etter en tid, og så plukket opp igjen fra glemmeskuffen relativt nylig. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Hadde dette spillet kommet ut i 1998/1999, er jeg temmelig sikker på at vi ikke ville hatt noe Half-Life 2 i dag, da Half-Life ville blitt overskygget av Prey (slik SiN ble overskygget av Half-Life selv om at det var et kvalitetsspill). Vi har egentlig et lite stykke spillhistorie i det klippet der. Det er mildt sagt utrolig at de hadde så bra, tredimensjonell grafikk der (tidligere 3D-spill var jo egentlig ikke 3D, de lagde bare illusjoner slik at spilleren kunne tro han var i et tredimensjonelt miljø, mens alt egentlig bare var 2D-sprites), og at det samtidig kan kjøres helt glatt på en helt vanlig PC, det er helt utrolig! Se på våpenet som fyren holder i, når han beveger på blikket, beveger våpenet seg med, slik det gjør i dagens spill (før var våpnene også bare 2D-sprites som var limt fast på skjermen). At det er dynamisk er også helt utrolig. Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke kom med dette spillet. Prey er et godt nok spill i dag, men det er langt ifra noe revolusjonerende. Det er bare "just another FPS", mend noen nye features, men ellers stort sett "been here, done that". Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Artig klipp og virket mye bedre enn Half Life. Hadde dette spillet kommet ut i 98/99 så ville det nok også fått samme "klassikerstatus" som Halflife har fått. Kanskje vi heller ikke ville spilt counterstrike? Og det istedet ville vært en quakelignende mod med portaler som ville vært standarden? Forresten veldig artig med det at man kunne sette opp egne portaler. Ser mange muligheter med ting man kunne gjort med noe slikt. F.eks. sperre trange døråpninger med en portal og sette andre enden i en lavadam! Eventuelt brukt det som en sikker utskytningsbase. Sett en portal i hjørnet av et stort rom og en til på den andre siden av rommet. Så kan du effektivt skyte folk i ryggen hvis noen skulle storme inn å ta dekke bak noen kasser Endret 27. juli 2006 av Zlash Lenke til kommentar
aspic Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Søt grafikk til å være så gammelt! Hadde det kjørt stabilt på "den vanlige mannen i gata" sin pc på den tiden? Vedder på at dem brukte nasapc når dem viste "demoen" Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Eh, se nå vennligst filmen, og skarp ørene. Han spiller selv, og han sier hva han kjører PC'en med (blant annet et Voodoo 2 skjermkort). PC'en var god, men langt ifra det beste man fann på den tiden. Lenke til kommentar
Break Me Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Hørte jeg rett, sa han at han kjørte det på en 266mhz maskin. Hvis det stemmer, begriper jeg ikke hvordan han fikk det til å flyte så bra. Synd det ikke kom ut før, men bedre sent enn aldri! Det beste synes jeg var hvordan han formelig glødet av iver da han demonstrerte spillet, ikke vanskelig å se at han elsket jobben sin Lenke til kommentar
Avean Skrevet 27. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2006 Satan kor sykt ! Jeg ble nesten litt sjokkert nå . Altså de hadde jo gameplayet som holder på å ta av med "Portals og Prey" idag klare for 8 år siden :O Spill har stått litt stille da med andre ord. Det er egentlig bare grafikken som har hoppet et steg i riktig retning mens gameplayet har blitt glemt. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. juli 2006 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2006 (endret) Prey ble satt på hold i 99, og de startet på nytt i 2001/2002 med et litt annet team. Nesten samme greie som med duke nukem forever, bare at de ikke stoppa, kun starta på nytt med ny grafikk motor(er). Siste omstart på DNF var vel i 2001/2002 det også. Endret 28. juli 2006 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå