Jump to content
Sign in to follow this  
Nvidia89

Prey intervju 1998

Recommended Posts

SÅg denne her om dagen, og eg blei faktisk mektig imponert over åssen spillet såg ut/features det skulle ha.

 

Artige saker :wee:

Share this post


Link to post
Nei, det er ikke det. Synd at de brukte bare 8 år da.

6562389[/snapback]

 

De begynte utviklingen i 1995, så de har nokk brukt 11 år på spillet :yes:

Share this post


Link to post
Spørs hvordan du ser på det. Spillet har blitt scrappa et par ganger.

6562456[/snapback]

 

Rare greier! Det så jo myyyye (MYE) bedre ut enn de fleste spillene på den tiden!

Og veldig innovativt!

 

De eneste tingene de gjorde mellom 1998 og 2006 var å lage bedre grafikk, bedre historie og værre multiplayer..? Rare greier altså!

Share this post


Link to post
Nei, det er ikke det. Synd at de brukte bare 8 år da.

6562389[/snapback]

 

De begynte utviklingen i 1995, så de har nokk brukt 11 år på spillet :yes:

6562448[/snapback]

 

Da er det fremdeles håp for Duke Nukem Forever, som ble påbegynt i 1997. ;)

Share this post


Link to post
Det så faktisk utrolig bra ut til å være fra 1998!

6562841[/snapback]

 

Helt enig, så for meg noe som quake 1.

 

Det hadde vel slått ann bra i 1998 det der, så hadde de klart å poppa ut en oppfølger. Sikkert solgt i bøtter å spann!

Edited by Neppe

Share this post


Link to post

"Wow, a dynamic portal! " lol, hørtes ut som en som ikke hadde spilt spill jo :p

men, det spillet så sykt bra ut til å være fra 1998! det kan stå opp mot spill fra bare noen år siden jo!

Share this post


Link to post

Igjen, husk på at Prey ikke har vært i aktiv utvikling hele denne tiden. Prosjektet ble skrinlagt etter en tid, og så plukket opp igjen fra glemmeskuffen relativt nylig.

Share this post


Link to post

Hadde dette spillet kommet ut i 1998/1999, er jeg temmelig sikker på at vi ikke ville hatt noe Half-Life 2 i dag, da Half-Life ville blitt overskygget av Prey (slik SiN ble overskygget av Half-Life selv om at det var et kvalitetsspill). Vi har egentlig et lite stykke spillhistorie i det klippet der. Det er mildt sagt utrolig at de hadde så bra, tredimensjonell grafikk der (tidligere 3D-spill var jo egentlig ikke 3D, de lagde bare illusjoner slik at spilleren kunne tro han var i et tredimensjonelt miljø, mens alt egentlig bare var 2D-sprites), og at det samtidig kan kjøres helt glatt på en helt vanlig PC, det er helt utrolig!

 

Se på våpenet som fyren holder i, når han beveger på blikket, beveger våpenet seg med, slik det gjør i dagens spill (før var våpnene også bare 2D-sprites som var limt fast på skjermen). At det er dynamisk er også helt utrolig. Jeg kan ikke fatte hvorfor de ikke kom med dette spillet.

 

Prey er et godt nok spill i dag, men det er langt ifra noe revolusjonerende. Det er bare "just another FPS", mend noen nye features, men ellers stort sett "been here, done that".

Share this post


Link to post

Artig klipp og virket mye bedre enn Half Life. Hadde dette spillet kommet ut i 98/99 så ville det nok også fått samme "klassikerstatus" som Halflife har fått. Kanskje vi heller ikke ville spilt counterstrike? Og det istedet ville vært en quakelignende mod med portaler som ville vært standarden?

 

Forresten veldig artig med det at man kunne sette opp egne portaler. Ser mange muligheter med ting man kunne gjort med noe slikt. F.eks. sperre trange døråpninger med en portal og sette andre enden i en lavadam! :D

Eventuelt brukt det som en sikker utskytningsbase. Sett en portal i hjørnet av et stort rom og en til på den andre siden av rommet. Så kan du effektivt skyte folk i ryggen hvis noen skulle storme inn å ta dekke bak noen kasser :)

Edited by Zlash

Share this post


Link to post

Søt grafikk til å være så gammelt! Hadde det kjørt stabilt på "den vanlige mannen i gata" sin pc på den tiden? Vedder på at dem brukte nasapc når dem viste "demoen" :p

Share this post


Link to post

Eh, se nå vennligst filmen, og skarp ørene. Han spiller selv, og han sier hva han kjører PC'en med (blant annet et Voodoo 2 skjermkort). PC'en var god, men langt ifra det beste man fann på den tiden.

Share this post


Link to post

Hørte jeg rett, sa han at han kjørte det på en 266mhz maskin. Hvis det stemmer, begriper jeg ikke hvordan han fikk det til å flyte så bra. Synd det ikke kom ut før, men bedre sent enn aldri!

 

Det beste synes jeg var hvordan han formelig glødet av iver da han demonstrerte spillet, ikke vanskelig å se at han elsket jobben sin :)

Share this post


Link to post

Satan kor sykt ! Jeg ble nesten litt sjokkert nå . Altså de hadde jo gameplayet som holder på å ta av med "Portals og Prey" idag klare for 8 år siden :O

Spill har stått litt stille da med andre ord. Det er egentlig bare grafikken som har hoppet et steg i riktig retning mens gameplayet har blitt glemt.

Share this post


Link to post

Prey ble satt på hold i 99, og de startet på nytt i 2001/2002 med et litt annet team. Nesten samme greie som med duke nukem forever, bare at de ikke stoppa, kun starta på nytt med ny grafikk motor(er). Siste omstart på DNF var vel i 2001/2002 det også.

Edited by mushi

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...