Gå til innhold

Jeg har en drøm


Bromlexl

Anbefalte innlegg

Nei.....HaterFanboys skriver saklig og kommer med poeng, men jeg har sett dine innlegg komme med flere lol, pwnzor +1337 eller hva det er for noe+innlegg som ikke henger sammen...Lar HF være i fred jeg. En likanes kar. Har helle ringenting imot Avean! Avean er sikkert en hyggelig fyr med sine meninger og han angriper ikke folk med kommentarer og innlegg!

6561498[/snapback]

 

...skjønte ikke heilt å du mener... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine lol`s kommer  som oftets med i off-topic/musikk hjørnene i dette forumet, med da gjerne humoristiske undertoner. Du støtter opp mot Avean,og han er sikkert ein likandes kar. Men du unngår det faktum at Avean er fanboy nr.1 på dette forumet.

6561569[/snapback]

 

Off-topic; La oss ikke glemme Asian karen, som jeg forsåvidt har glemt navnet på. Rart det der med at hjernen automatisk fjerner unødvendig info ;)

 

Edit: Småfikser her og der:p

Endret av Rage_Hunter
Lenke til kommentar
Mine lol`s kommer  som oftets med i off-topic/musikk hjørnene i dette forumet, med da gjerne humoristiske undertoner. Du støtter opp mot Avean,og han er sikkert ein likandes kar. Men du unngår det faktum at Avean er fanboy nr.1 på dette forumet.

6561569[/snapback]

 

Off-topic; La oss ikke glemme Asian karen, som jeg forsåvidt har glemt navnet på. Rart det der med at hjernen automatisk fjerner unødvendig info ;)

 

Edit: Småfikser her og der:p

6561675[/snapback]

:!:

 

asia_hills tror jeg du mener :)

Lenke til kommentar

Ja det er mange.

 

Men folkens, når alle konsollene er kommet ut,og folk har fått testet de grundig, da skal de bli herlig å få bort ein del av diskusjonen. Deter sikkert fortsatt mange som trro at PS3 er ein gave sendt fra oven og det hinsidige,det er disse som må gro skjegget i postkasse tror eg. For oss andre som har sett ka PS3(foreløpig) gir,får vel egentlig det vi forventer. Var jo derfor mange blei skuffet over 360`en. Altfor høge forventeninger fordig utrykket next-gen blei heftig brukt.

 

Uansett er det nok konsolleksklusivene som vil skille seg vesentlig ut ifra konkurrenten.

 

Uansett platform, har vi mange knallspill å glede oss til. Eg gleder meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Ja ja hadde vært fint om flere tenkte som deg.

samme faen hvilken platform man liker ,det er spillene det handler om

er det ikke?

ps3 vs 360 vs Wii = en helvetes masse morro spørr du meg da.

 

det da vel ingen vits i å være så trangsynt som å si at DEN er best

spesielt når ikke alle er på markedet engang.

 

Hvis du kun vil ha 1 så kjøp den du har mest lyst på da å ha det fett med den? trenger vel ikke si at de du ikke skal ha suger bare fordi du velger/ikke har råd til å kjøpe dem

 

vi vill da vel ikke at noen skal ha monopol på spillmarkedet?

da blir jo alt bare dyrere. det vi trenger er beinhard konkuranse og det får vi om alle gjør det bra.

De som vil ha ps3 må da vel håpe at 360 selger bra den også for å unngå at vi kun har 1 konsoll det går bra med så de selv bestemmer hvor mye alt skal koste.

 

bare en tanke

Endret av Riddick 87
Lenke til kommentar

I denne omgang blei det ein xbox 360 for meg. Eg hadde i utg.punktet bare tenkt meg ein Nwii,da eg handlet inn ny monster PC i fjor høst. Men da 360`en blei så billig som den blei, greidde eg rett og slett ikkje hold epå lappene. Så denne generasjonene blir det 360+Wii combo på meg ihvertfall. 360`en får stå for grafikkhoren i meg,men Wii bringer meg inne på nye og forhåpentligvis herlige marker sånn spillmessigt.

 

PS3 frister mye pga MGS spillene åleine,og selvfølgelig GT da. Men Prisen er så uforsvarlig høg for min egen del at eg må vente noen år til den er blitt billigere. Men eg må nok ha denna i hus med tidenes gang også ja :whistle:

 

Foreløpig dekk 360/PC mine behov framover ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Ja ja hadde vært fint om flere tenkte som deg.

samme faen hvilken platform man liker ,det er spillene det handler om

er det ikke?

ps3 vs 360 vs Wii = en helvetes masse morro spørr du meg da.

 

det da vel ingen vits i å være så trangsynt som å si at DEN er best

spesielt når ikke alle er på markedet engang.

 

Hvis du kun vil ha 1 så kjøp den du har mest lyst på da å ha det fett med den? trenger vel ikke si at de du ikke skal ha suger bare fordi du velger/ikke har råd til å kjøpe dem

 

vi vill da vel ikke at noen skal ha monopol på spillmarkedet?

da blir jo alt bare dyrere. det vi trenger er beinhard konkuranse og det får vi om alle gjør det bra.

De som vil ha ps3 må da vel håpe at 360 selger bra den også for å unngå at vi kun har 1 konsoll det går bra med så de selv bestemmer hvor mye alt skal koste.

 

bare en tanke

6561936[/snapback]

 

Mange veldig gode poenger og er 100% enig! Bryr meg lite hvem som har laget konsollene, det er spillene som interesserer meg. Om PS3 hadde hatt Metroid og Zelda så hadde jeg gått for den. PS3 har nok noen spill som interesserer meg etterhvert, men til release har jeg ikke sjanse til å få råd til den.

 

I denne omgang blir det Xbox360 og Wii som skal finne veien til mitt hjem. Wii pga spillseriene jeg liker så godt og den spennende kontrollen. Xbox pga mange spennende titler som kommer som jeg rett og slett ikke kan være foruten.

 

PS3 blir nok handlet inn etterhvert når prisen faller og når de virkelig gode spillene kommer :)

 

Forrige generasjon kjøpte jeg alle konsollene. Var spill til alle konsollene jeg ville prøve, hvorfor gå glipp av mye morro?

 

OT: Min Xbox ble kjøpt like etter launch og virker fortsatt like bra

Lenke til kommentar
medium_hu052225-martin-luther-king.3.jpg

(det er et bilde av martin luther king og ikke bilde fra et next gen konsollspill)

6553469[/snapback]

PS3 kan klare 5 ganger bedre grafikk enn det bildet der. :w00t:

 

:tease:

 

Neida, er fullstendig enig i det du sier jeg.

Selv så driter jeg i hvilken konsoll det er, så lenge spillene er bra. :)

Lenke til kommentar

Alle har jo såklart favoritter. F.eks på prosessor fronten har jeg alltid vært stor tilhenger av AMD, men det er fordi jeg synes de har gitt meg mest for pengene. Nå som Intel har kommet med sin Core 2 så har jeg ingen betenkligheter med å gå over til dem. Jeg velger det jeg synes gir meg mest tilbake for investeringen.

 

Jeg har kjøpt en Xbox360 og har ikke hatt det så morsomt med spill siden 90-tallet. En slik utalelse gjør meg ikke automatisk til en fanboy. Jeg har ikke noe imot Sony og Playstation. Jeg hadde helt sikkert kjøpt en PS2 eller en PS3 hvis det var spill der som fristet meg. Det er umulig å gi noe svar på hvilken konsoll som er best. Hva måler man da? Er det teknisk styrke? Xbox var kraftigere enn PS2, men var PS2 dårligere av den grunn? Hvor bra en konsoll er måles etter hvor mye glede den gir den enkelte mener nå jeg. For meg så gir X360 meg mest glede for tiden, ingen skal komme og fortelle meg at det ikke er riktig og jeg skal heller ikke prøve å prakke mitt synspunkt på andre.

 

Det som kan gjøre fanboys plagsomme er at de forguder et produkt så høyt at de ikke kan innse dets svakheter og ikke annerkjenner andre produkters styrker. En Playstation fanboy kan f.eks slå i bordet med at PS er best fordi den har Metal Gear Solid og Final Fantasy, men det betyr lite for en som ikke bryr seg om de spillseriene. Likeledes kan en Xbox fanboy skryte av Ninja Gaiden og Halo, men igjen så er det meningsløst for en som ikke har interesse for spillene.

 

Spillene står i fokus for meg, ikke platformen. Jeg bryr meg ikke det minste om spillene kommer på PS, Xbox, PC eller mobiltelefon for den saks skyld. Men når det er sagt diskuterer jeg gjerne de forskjellige konsollers styrker og svakheter, men det må bare ikke bli på det nivået der man kommer med utsagn som; "PS3 har 1.8Terraflops og X360 bare 1, X360 blir knust!!" eller "PS3 klarer bare 74,8 billion shader operations per second mot X360's 120. Sony får bank!!"

Endret av espent
Lenke til kommentar

Sticky ja. Kanskje det. Må vel kanskje ikke glemme ting som dette.

 

Angående det Mala sa tidligere at man ikke trang å grave etter dritt om Sony siden webben er full av det. Så tror jeg det egentlig var ment at mange fanboys UTENOM Dette forumet graver frem altslags dritt om sony. Å en liten newsflash til alle her på forumet. Dette er faktisk så viktig at jeg skal skrive det i bold og med store og fine bokstaver.

 

ALT SOM STÅR PÅ INTERNETT ER IKKE SANT!

 

Å er det noe fanboys liker, så er det å spre rykter og usanheter om de enkelte konsollene.

 

Prisen på PS3 overasket ingen. Det var ventet og den er nok litt stiv. Men man får det man betaler for. Personlig ser jeg frem til å se Blue-Ray filmer på min HDTV. Å det gjør opp en del for prisen for min del. Men det er vel sikkert bare meg. som liker bilde klart som krystaller på min TV på mine filmer.

 

En del av grafikken som sony har vist frem er ganske så klar og fin. Å jeg vil påstå at det er bedre en ting som vanligvis kommer på 360. Men ikke noe mer en Xbox var for PS2.

 

At vi kaller dette en krig er kanskje litt teit. For uansett så vinner selskapene på dette. Om sony ikke får over 50% av markede, så går livet videre. De vil overleve og de har pushet ut ny teknologi. At microsoft har kommet ut som en enda mer seriøs aktør på markede er bare bra trenker jeg. Men må ærlig inrømme at monopolklokkene ringer i mitt hode når jeg hører microsoft. Er sikkert litt rar der.

Nintendo har sin egen ting og driver med det. Å det er jo bare bra at de tørr og utfordre.

 

Alt jeg ber om er saklige inlegg og troverdige kilder. Å at hovedpoenget i tråden/posten ikke er å henge ut noen.

 

For hva vinner du?

Det synes jeg er et godt spørsmål. Viss du tror det er respekt. Vel, da tror jeg ikke du helt vet hva respekt er. Du vinner ingenting. Din konsoll blir ikke bedre. Grafikken blir ikke 5% bedre neste gang du slår på konsollen. Du vinner INGENTING!. Alt du gjør er stort sett å se ut som en ignorant idiot for resten av norges befolkning. Well done!

 

Jeg har tenkt over dette lenge. Å jeg synes det var godt å få det ut.

 

Takk for støtten.

 

Å jeg håper at vi kan holde personangrep utenfor denne tråden og forhåpentligvis utenfor dette forumet.

 

Takk

 

Bromlexl

 

[/moralsk rant nr 2.]

 

 

PS: mala, viss du hadde sluttet å bruke utrykket "i hytt og gevær" så hadde jeg blitt veldig glad. :)

Lenke til kommentar

Menne.. grunnen til fanboy-krig er vel stort sett at man vil støtte konsollen man har lagt pengene sine i. Er jo slik at den som blir "best", "vinner" osv også selger mest - og derfor ofte får de fleste/beste spillene. Og når man da får noen som sier at et spill man liker er skikkelig elendig, så kommer følelsene fort fram. Dessverre tar det for noen litt for mye av iblant... ;)

 

Men jeg må innrømme at det som irriterer meg nesten mer er de som løper til og stempler folk som en "fanboy". Er blitt rene heksejakten.

 

Spør du meg er det helt greit å være fanboy, så lenge man roser sin egen konsoll i stedet for å slenge dritt om andre. Selvfølgelig er det flott med en klype sannhet i rosen også.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
PS: mala, viss du hadde sluttet å bruke utrykket "i hytt og gevær" så hadde jeg blitt veldig glad. :)

6563754[/snapback]

Hytt og gevær er jo ett klasseutrykk, eg bruker det ofte, i likhet med urettfeigt :)

 

Men men, bra post, er enig i det meste du skriver. Både tror, og håper, at det blir jevnt denne gangen. Nintendo tror jeg kommer til å gjøre det veldig bra, Microsoft kan også gjøre det bra. For min del gjør det ingenting om Sony får seg en smell etter PS2-suksessen. De tror de kan ri på suksessen til den forrige konsollen, og sette ett prisnivå som er det dobbelte av konkurrentene, uten at de har så veldig mange bra eksklusive titler klar ved lansering. De kommer nok til å selge bra, men jeg blir overrasket om de tar 50% av konsollmarkedet.

Lenke til kommentar

Men jeg må innrømme at det som irriterer meg nesten mer er de som løper til og stempler folk som en "fanboy". Er blitt rene heksejakten.

 

Spør du meg er det helt greit å være fanboy, så lenge man roser sin egen konsoll i stedet for å slenge dritt om andre. Selvfølgelig er det flott med en klype sannhet i rosen også.

6563968[/snapback]

hør hør :thumbup:

Endret av 3000
Lenke til kommentar

Har merket at alle her på forumet sier at dette Avean mennesket er den nr.1 fanboyen i hele galaksen og hvis det fins fanboys i det ytre rom så ville også DE hyllet Avean som den største fanboyen som noen gang har eksistert og noen gang KOMMER til å eksistere. (Hvis dere ikke skjønte det, så overdrev jeg kraftig med vilje)

 

Men hvorfor i all verden gir dere ham erkjennelse?Sikkert derfor han er så kverulantisk! Selv har jeg bare sett et par poster av ham, men jeg ser jo selv at han er veldig frempå for å si at PS3 kommer til å bli den beste nextgen konsollen, og alt annet suger o.l men hvis han irriterer folk så mye så hvorfor ikke bare drite i ham??

 

Bittelitt mer Offtopic: Jeg tror nesten at prisene til PS3 kommer til å bli senket ganske drastisk, ganske snart etter lanseringen, ettersom få mennesker (som jeg har registrert) er villige til å legge ut 6000 kr for en konsoll. Men etter Sony har tatt seg til vettet og senket prisen kommer jo selvsagt maskinen til å selge som varm hvetebrød med tusenlapper på som pålegg!

 

Med den gigantiske suksessen PS2 har hatt tror jeg at PS3 (avhengig av pris, selfølgelig) kommer til å bli en favoritt blant mer useriøse 'gamere'. Familier og folk som egentlig ikke har så stor interesse for å bruke penger på en så utradisjonell ting som Wii, og hvis de ville hatt en 360 så hadde de vel kjøpt seg en allerede. Selvsagt er det jo alltids muligheten for at de går for en eldre konsoll, men ettersom de gode gamle Xbox'ene og Gamecub'ene (PS2 kommer vel sikkert til å forbli en liten stund til) kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere og få tak i.

 

Poenget er, at mang en familiefar/mor forbinder spilling med navnet Playstation, og i min familie er det flere eldre familiemedlemmer som ikke vet hva en Xbox, N64, ja, tilogmed PC heter, så de kaller den enkelt og greit for Playstation (enten det eller spilledåsen :roll: ). Det kommer nok Sony til å vinne stort på.

 

Edit: Weee, mitt første relativt store innlegg :w00t:

Endret av knekt_en
Lenke til kommentar

sant det du skriver, knekt_en, ett klokt ord er å ikke mate trollet, dette gjelder spesielt godt internett-troll. Men når han skriver bastante løgner som at alle konsoller untatt xbox 360 har vært feilfrie, da er det vår plikt å påpeke feilen, slik at ikke folk begynner å tro på det han skriver.

Lenke til kommentar
PS: mala, viss du hadde sluttet å bruke utrykket "i hytt og gevær" så hadde jeg blitt veldig glad. :)

6563754[/snapback]

 

VIss du finner det plagsomt,så beklager eg dette. Men eg bruker utrykket når eg føler for det. Eg skal heller ta hensyn til dette om eg ser du lurer i den aktuelle tråden ;)

 

Knekt_en: Det du sier der er rett. Sony vil nok kjøre den høge prisen ei god stund, det er eg sikker på. Bare får å trekke fram hardcore "fansen" og tjene mest mulig. Når (viss) de ser at salget går nedover,setter de sikkert ned prisen også. Sony har jo lagt mye penger i all den grom-teknoligien som PS3 gir oss,så de må tjene inn litt i starten,sjøl om de går i tap fra start av pr.solgte konsoll.

 

Vi får vel egentlig bare vente å se :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Med den gigantiske suksessen PS2 har hatt tror jeg at PS3 (avhengig av pris, selfølgelig) kommer til å bli en favoritt blant mer useriøse 'gamere'. Familier og folk som egentlig ikke har så stor interesse for å bruke penger på en så utradisjonell ting som Wii, og hvis de ville hatt en 360 så hadde de vel kjøpt seg en allerede. Selvsagt er det jo alltids muligheten for at de går for en eldre konsoll, men ettersom de gode gamle Xbox'ene og Gamecub'ene (PS2 kommer vel sikkert til å forbli en liten stund til) kommer til å bli vanskeligere og vanskeligere og få tak i.

6564317[/snapback]

 

Uenig i det du sier om Wii. Bare se på PSP og DS for eksempel. DS har solgt mange flere enheter enn PSP, selv om PSP har navnet Playstation. Wii og DS appelerer til alle i alle aldere og til de som ikke har spilt før. Greia med bevegelsessensorene er at det skal føles som naturligebevegelser for de som aldri har tatt i en spillkonsoll før. Det er Nintendos mål å få disse til å begynne å spille. Kan ikke du huske første gang du spilte bilspill at du tiltet på kontrollen for å svinge? Akkurat dette kan man gjøre med Wii og det vil føles naturlig (man kan dette på PS3 også, men Wii-moten kan brukes til så mye mer).

 

Nå bedriver ikke jeg noe propaganda for Wii, men kommer rett og slett og Nintendos uttalelser, som strider med ditt innlegg :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke det håndholdte markedet helt sammenlignbart med hjemmekonsollene. Nintendo er et sterkt merke når det gjelder håndholdt. De hadde hele markedet før PSP kom og den klarte ikke bryte helt gjennom slik Sony håpet. Så selv om Nintendo gjør det bra med DS, så betyr det ikke at Wii blir en like stor suksess.

 

På hjemmekonsollmarkedet virker det nesten motsatt, da Sony har en stor andel av markedet. Nintendo har vel rundt 13% der, mens Sony har rundt 70%.

 

Når det gjelder Wii, har Nintendo muligheten til å ta noe tilbake om markedsføringen blir korrekt. De sikter seg ikke på samme marked som det Sony gjør. Men ser vi på DS som en pekepinne, så kan de klare det om de bruker omtent samme modell som med DS for Wii. De skal komme med en lignende utgave av sin "Touched Generations" for Wii også, noe som kan gjøre det samme med Wii som det har gjort DS så populær.

 

Nå blir vel denne tråden også mye diskusjon rundt konsollene, men forhåpentlig fortsetter den på en skikkelig måte.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...