Gå til innhold

Radioresepsjonen - Diskutér tidenes lettbeinte underholdningsprogram her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han føler det selv, når det kommer fra en person med angst så betyr det hvertfall ikke at han ikke er on fire....

Litt usikker på om innlegget ditt ga mening eller om det var ment ironisk. Men uansett tenker nå jeg at personer som sliter med angst og har dårlig psykisk helse fort kan ha en helt annerledes oppfattelse av hvordan de klarer seg i forskjellige situasjoner enn det andre kan ha. Om Bjarte mener han selv ikke har vært "on fire", betyr det at han ikke har vært det? Eller betyr det at han bare er for streng med seg selv, samt at brødrene også er ganske strenge med han (i humorens navn selvsagt)?

 

Jeg har over mange sesonger ment at Bjarte har blitt behandlet litt dårlig av de to andre. Jeg forstår at de mener det som tull, men det er ikke like morsomt å høre for 55. gang at "vi er ikke lokalradio fra Stavanger"-angrepene fra brødrene hver gang han nevner en liten ting fra hjembygda hans, mens ingenting blir sagt når de to andre prater om Holmlia og lokale kjøpesentere fra Oslo (noe som skjer ganske ofte). Ja, de skaper en dynamikk i studio ved å gjøre Bjarte til den dumme, gamle gubben i gruppa, men kanskje de burde vurdere å roe rekene litt ned på det? Klart han er en erfaren og "sterk" person, men å holde på slik i det lange løp vil ihvertfall ikke hjelpe han med de psykiske problemene han har.

 

Edit: For the record, jeg har ikke lest intervjuet med Bjarte. Gjør meg bare opp mine egne meninger basert på programmet og det dere nevner i denne tråden.

Endret av Sanchez_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eg skriver er det eg mener, hverken mer eller mindre.

 

Hvis man skal høre på en som sliter med selvtillit og angst og ta han på ordet i at "nå var han dårlig" så er noe galt.

 

Det var et svar til han som ikke kjente seg igjen i at han ikke hadde vært on fire....

For det har gammern vært!

 

Når det gjelder måten de mobber gammern så har eg nada tro på at han blir "ødelagt" av det.

 

Eneste som ikke tåler å bli pirket på når han ikke henger med på notene eller sier noe galt eller driter seg ut er jo feiten. For han tror han selv er i en annen intellektuell liga enn han faktisk er.... Er ikke i tvil om hvem av gutta som er "minst smart/oppegående".....

Endret av Jotun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har over mange sesonger ment at Bjarte har blitt behandlet litt dårlig av de to andre. Jeg forstår at de mener det som tull, men det er ikke like morsomt å høre for 55. gang at "vi er ikke lokalradio fra Stavanger"-angrepene fra brødrene hver gang han nevner en liten ting fra hjembygda hans, mens ingenting blir sagt når de to andre prater om Holmlia og lokale kjøpesentere fra Oslo (noe som skjer ganske ofte). Ja, de skaper en dynamikk i studio ved å gjøre Bjarte til den dumme, gamle gubben i gruppa, men kanskje de burde vurdere å roe rekene litt ned på det? Klart han er en erfaren og "sterk" person, men å holde på slik i det lange løp vil ihvertfall ikke hjelpe han med de psykiske problemene han har.

 

 

 

Imo har Steinar fått høre det mye mer gjennom Tjukken, Fettfjes og generelt harselering med hans kropp og kosthold gjennom mange, mange år. De har blitt mye snillere de siste 2-3 årene.

Lenke til kommentar

Men så vidt vi vet, sliter ikke Steinar med angst. Av det jeg hører av dem på lufta virker Steinar til å ha en mye sterkere personlighet og høyere selvtillit enn Bjarte. Jeg skjønner at alt sammen er reint kødd og at ingen mener noe vondt med noen andre av dem. Men tull og tøys kan fort oppfattes annerledes for en person med psykiske lidelser. Trust me. Jeg sier ikke at Tore og Steinar har skyld i at Bjarte sliter med angst. Men det ihvertfall ikke gjøre situasjonen hans noe bedre at han stadig blir hakket på, selv om det er på kødd.

Lenke til kommentar

Når det gjelder måten de mobber gammern så har eg nada tro på at han blir "ødelagt" av det.

 

Eneste som ikke tåler å bli pirket på når han ikke henger med på notene eller sier noe galt eller driter seg ut er jo feiten. For han tror han selv er i en annen intellektuell liga enn han faktisk er.... Er ikke i tvil om hvem av gutta som er "minst smart/oppegående".....

Enig i alt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...