Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Alle som får diabetes går ned i forkant. En gutt på 18 jeg kjenner gikk ned 12 kg han uten å gjøre en ting.

 

Men for å si det på en annen måte, jeg har helt normalt blodsukker. Dødsnormalt. Helt toppers. Hva mer kan jeg si?

6532130[/snapback]

 

Det er selvsagt ikke alle som får diabetes som går ned i forkant. Det vanligste er å gå ned ved tilfeller av type 2 diabetes, hvor insulinproduksjonen halter, men fortsatt er tilstedeværende. Ved type 1, derimot, rekker ikke pasienten å forbenne fett før han blir så dårlig at han legges inn/får kunstig insulin. Men det blir uansett off topic.

 

Det jeg mente med light brus er at man skal være forsiktig å kombinere det med mat, fordi man vil ikke forbrenne maten på langt nær like raskt og enkelt som om hvis man kombinerte måltiden med for eksempel vann. Å drikke light brus som tørstedrikk er derimot "sunnere" enn vanlig brus.

Lenke til kommentar
Det er selvsagt ikke alle som får diabetes som går ned i forkant. Det vanligste er å gå ned ved tilfeller av type 2 diabetes, hvor insulinproduksjonen halter, men fortsatt er tilstedeværende. Ved type 1, derimot, rekker ikke pasienten å forbenne fett før han blir så dårlig at han legges inn/får kunstig insulin. Men det blir uansett off topic.

 

Det jeg mente med light brus er at man skal være forsiktig å kombinere det med mat, fordi man vil ikke forbrenne maten på langt nær like raskt og enkelt som om hvis man kombinerte måltiden med for eksempel vann. Å drikke light brus som tørstedrikk er derimot "sunnere" enn vanlig brus.

6532161[/snapback]

 

Og jeg er selvfølgelig ett helt unikt tilfelle som har klart å gå ned 17 kg og samtidig drikke lightbrus hver dag

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er du forresten klar over at light-brus gjør deg tykkere? Dette er nå endelig bevist. En ny hollandsk undersøkelse viser at forsøkspersonene som drakk brus med kunstige søtningsmidler ble mer sultne enn de som drakk brus med sukker.

 

Vi lever i en tid der vi daglig påvirkes av den såkalte lett eller "light" bølgen. Dette vil vi be deg være litt forsiktig med, mange får dette med "light" på hjernen. Lette produkter mht. fett er OK, men vi ville vært forsiktig med søte ting og leskedrikkene av "light" typen som mange spiser og drikker i dag. De kunstige søtningsproduktene vet vi ikke helt langtidsvirkningen av, og dersom du ikke trener mye, trenger du egentlig ikke f.eks. drikke så ofte og mye som mange gjør i dag.
Lenke til kommentar
Er du forresten klar over at light-brus gjør deg tykkere? Dette er nå endelig bevist. En ny hollandsk undersøkelse viser at forsøkspersonene som drakk brus med kunstige søtningsmidler ble mer sultne enn de som drakk brus med sukker.

 

Vi lever i en tid der vi daglig påvirkes av den såkalte lett eller "light" bølgen. Dette vil vi be deg være litt forsiktig med, mange får dette med "light" på hjernen. Lette produkter mht. fett er OK, men vi ville vært forsiktig med søte ting og leskedrikkene av "light" typen som mange spiser og drikker i dag. De kunstige søtningsproduktene vet vi ikke helt langtidsvirkningen av, og dersom du ikke trener mye, trenger du egentlig ikke f.eks. drikke så ofte og mye som mange gjør i dag.

6532209[/snapback]

 

Det står ingenting om forbrenning der. Mulig det kan gjøre en mer sulten eller søtsugen, men man er da ikke nødt å spise hver gang man er sulten , og man må ikke spise søtt fordi om man er søtsugen..

 

Og at man er sulten er jo ett tegn på at man forbrenner fett..

 

Som sagt tidligere drikker jeg ca 6 dl brus om dagen, og 2 liter eller mer vann.

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Bare jeg som syns det er mye at Linn Christin drikker 6 dl brus om dagen? Det passer da ikke i en sunn slanketråd.

6533061[/snapback]

 

Det er ikke lite, men hun er jo stram da, så det gjør ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...