Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
enkelt og greit: skal du ned i vekt så må du forbrenne mer enn du får i deg.

6532313[/snapback]

 

Synd, men sant ...

 

Enda verre er det at det forsvinner like mye muskler som fett.

6534103[/snapback]

 

Det gjør det slettes ikke. Først forsvinner glykogen, så fett og så muskler.

Lenke til kommentar
Jogg 10-20 minutter daglig

 

Jogg ikke gå dit du skal!

 

brus og øl bare i helgene...

6531674[/snapback]

 

Det er bedre å gå i 45-90 min. 3–4 ganger i uka. Hvis du jogger, eller løper for å fjerne kroppsfett, forsvinner det store mengder muskelmasse. Bare se på langdistanseløpere, som trener ganske hardt med vekter utenom all løpingen – ingen av disse har noen imponerende muskelmasse.

Lenke til kommentar
Eh det er jo mange flere kalorier i Cola en Cola light da Wh1te?

6531823[/snapback]

 

Blir feit av light-brus også.

6531843[/snapback]

 

Eh?

 

Hvordan kan man bli feit av noe som såvidt inneholder kalorier?

6532050[/snapback]

 

Et høyt insulinnivå gjør det umulig å gå ned i vekt. Umulig. Light-brus hever det nivået like mye som sukkerholdig brus. Light-brus alene gjør det ikke feit, men uansett hva du kombinerer det med så legger du på deg.

6532060[/snapback]

Dette er bare tull. Skal man legge på seg må kroppen skille ut et hormon som heter insulin. For at kroppen skal skille ut insulin, må det tilsettes kalorier. Så enkelt er det. Hvis kroppen hadde skilt ut insulin og kroppen ikke hadde fått noen kalorier å ”hente” hadde den tatt det lille av blodsukkeret ditt og da kan du i verste fall dø!! Det blir det samme som man skal ta å sette en sprøyte med insulin på seg selv uten og ha spist noe, det er ikke og anbefale.

 

Så lettburs går det ikke an å legge på seg av. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er ikke kalorier som får kroppen til å skille ut insulin, det er karbohydrater. Jeg trodde det var karbs i light-brus, men jeg tok litt feil. Insulin er forresten et av de kraftigste hormonene kroppsbyggere bruker til å bygge muskler.

Lenke til kommentar
Det er ikke kalorier som får kroppen til å skille ut insulin, det er karbohydrater. Jeg trodde det var karbs i light-brus, men jeg tok litt feil. Insulin er forresten et av de kraftigste hormonene kroppsbyggere bruker til å bygge muskler.

6534372[/snapback]

 

Forutsatt at det blandes med HGH (til den nette sum av 200 dollar for daglig dose).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ikke kalorier som får kroppen til å skille ut insulin, det er karbohydrater. Jeg trodde det var karbs i light-brus, men jeg tok litt feil. Insulin er forresten et av de kraftigste hormonene kroppsbyggere bruker til å bygge muskler.

6534372[/snapback]

 

Forutsatt at det blandes med HGH (til den nette sum av 200 dollar for daglig dose).

6534384[/snapback]

 

Nei, det er feil. Jeg vet at det er normalt å blande det med hGH, men flere amatørbyggere bruker kun hurtigvirkende insulin.

Lenke til kommentar
Lover dere at søtbehovet vil forsvinne ganske raskt. Innimellom kjøper jeg meg en eventyrsjokolade (25 gram) og fy så godt det er i små mengder når man spiser det sjelden.

6531798[/snapback]

Quoted for truth. Og uansett om du er slank, er det ikke noen vits i å putte i deg søtsaker stadig vekk. Jeg kuttet ut dette rundt 15-årsalderen, nå spiser jeg godteri kanskje en gang i måneden. Dessuten smaker vann like godt som brus. Riktignok har jeg alltid vært (kanskje for) slank, men det føles bra å gi kroppen det den trenger.

 

Et generelt råd; pass på næringsinnholdet i det du spiser. Spis mer av ting som inneholder mer proteiner enn vanlig, for overflødige proteiner kvitter kroppen seg med uten at det blir lagret som fett.

 

Og dette med å gå eller jogge mens glykogenlagrene er tomme (når det er lenge siden du spiste, vanligvis om morgenen), er helt sant, selv om du gjerne ikke klarer å oppnå de samme tidene som i tidsrommet 2-4 timer etter et måltid. Og som wh1te har sagt; spis mange små måltider for å holde forbrenningen i gang. Det hjelper ikke å ikke spise, da blir du slapp og orker ikke å gjøre det du skal, og som en naturlig følge senkes kroppens forbrenning.

 

Jeg vil tro det er mye å lære av Linn Christin og skilpadde, de har tydeligvis begge gått gjennom relativt store livsstilsendringer.

Lenke til kommentar
Lover dere at søtbehovet vil forsvinne ganske raskt. Innimellom kjøper jeg meg en eventyrsjokolade (25 gram) og fy så godt det er i små mengder når man spiser det sjelden.

6531798[/snapback]

Quoted for truth. Og uansett om du er slank, er det ikke noen vits i å putte i deg søtsaker stadig vekk. Jeg kuttet ut dette rundt 15-årsalderen, nå spiser jeg godteri kanskje en gang i måneden. Dessuten smaker vann like godt som brus. Riktignok har jeg alltid vært (kanskje for) slank, men det føles bra å gi kroppen det den trenger.

 

Et generelt råd; pass på næringsinnholdet i det du spiser. Spis mer av ting som inneholder mer proteiner enn vanlig, for overflødige proteiner kvitter kroppen seg med uten at det blir lagret som fett.

 

 

Overflødig protein blir vel til glykose?

Lenke til kommentar
Det er ikke kalorier som får kroppen til å skille ut insulin, det er karbohydrater. Jeg trodde det var karbs i light-brus, men jeg tok litt feil. Insulin er forresten et av de kraftigste hormonene kroppsbyggere bruker til å bygge muskler.

6534372[/snapback]

 

Så det du sier er sorry Linn Christin men jeg tror jeg tok litt feil anng lightbrus og at man legger på seg av det? :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det er ikke kalorier som får kroppen til å skille ut insulin, det er karbohydrater. Jeg trodde det var karbs i light-brus, men jeg tok litt feil. Insulin er forresten et av de kraftigste hormonene kroppsbyggere bruker til å bygge muskler.

6534372[/snapback]

 

Så det du sier er sorry Linn Christin men jeg tror jeg tok litt feil anng lightbrus og at man legger på seg av det? :innocent:

6534491[/snapback]

 

Ja. Jeg har selvsagt en unnskyldning, men jeg finner ikke link. :)

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg har tenkt MASSE på det du sa om at man kunne bli feit av lightbrus. Ble jo litt redd samtidig som jeg ikke kunne skjønne at det lå noe i det  :ermm:

6534528[/snapback]

Men det er vel kreftfremkallende eller noe, er det ikke? (som om det er uvanlig)

 

Uansett ser jeg ingen grunn til at folk skal tylle i seg brus, vann er mye bedre OG mer tørsteslukkende!

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg har tenkt MASSE på det du sa om at man kunne bli feit av lightbrus. Ble jo litt redd samtidig som jeg ikke kunne skjønne at det lå noe i det  :ermm:

6534528[/snapback]

Men det er vel kreftfremkallende eller noe, er det ikke? (som om det er uvanlig)

 

Uansett ser jeg ingen grunn til at folk skal tylle i seg brus, vann er mye bedre OG mer tørsteslukkende!

6534559[/snapback]

 

Litt tilleggsinfo om lightbrus...

 

Om man drikker lightbrus så inneholder det stoffer som fremkaller "dagen derpå" om man allerede er bakfull. Så ligg unna det på søndager, evt lørdager.

Lenke til kommentar
Overflødig protein blir vel til glykose?

6534471[/snapback]

I treningstråden heter det at overflødige proteiner tisses eller bæsjes ut, men jeg har ikke noen faste holdepunkter for det. Uansett er proteiner den "slankeste" kaloriformen.

6534517[/snapback]

 

Allikevel må man ha seine karbohydrater for å kunne yte mye på en treningsøkt.

Lenke til kommentar
Overflødig protein blir vel til glykose?

6534471[/snapback]

I treningstråden heter det at overflødige proteiner tisses eller bæsjes ut, men jeg har ikke noen faste holdepunkter for det. Uansett er proteiner den "slankeste" kaloriformen.

6534517[/snapback]

 

Allikevel må man ha seine karbohydrater for å kunne yte mye på en treningsøkt.

6534577[/snapback]

Selvfølgelig. Men karbohydrater får de fleste nok av uansett hva de spiser, og spiser de mindre sukker, som ett råd lyder, spiser de også mer polysakkarider.

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg har tenkt MASSE på det du sa om at man kunne bli feit av lightbrus. Ble jo litt redd samtidig som jeg ikke kunne skjønne at det lå noe i det  :ermm:

6534528[/snapback]

Men det er vel kreftfremkallende eller noe, er det ikke? (som om det er uvanlig)

 

Uansett ser jeg ingen grunn til at folk skal tylle i seg brus, vann er mye bedre OG mer tørsteslukkende!

6534559[/snapback]

 

Litt tilleggsinfo om lightbrus...

 

Om man drikker lightbrus så inneholder det stoffer som fremkaller "dagen derpå" om man allerede er bakfull. Så ligg unna det på søndager, evt lørdager.

6534575[/snapback]

 

Bare tull, har drukket light-brus flere ganger etter å ha drukket mye alkohol – uten den minste antydning til hangover. ;)

 

Det er flere myter om light-brus, men ingen av dem har rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...