Gå til innhold

Den sunne slanketråden!


Anbefalte innlegg

Noen vil kanskje si at dette hører til i sport og idrett forumet, men teknisk sett har ikke slanking nødvendigvis så mye med trening å gjøre.

 

Vekt er noe de fleste tenker på og har idèer om. Jeg har sett temaet bli tatt opp mange ganger her på HW, så jeg tenkte vi trengte et slankeemne også. Håper dette ikke er gjort fra før..

 

Så, har du tips, historier, spørsmål eller hva det nå måtte være, skriv i vei!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott med en slanketråd!

 

Mitt beste tips til de som vil slanke seg:

 

Ikke se på det som en slankekur, se på det som en endring av livsstil! På den måten kan du ikke bare gå ned i vekt, men også holde den uten å måtte slanke deg hele tiden :)

 

Anng mat og kalori innhold og slikt kan dere spørre meg om det meste :blush: Har vært litt sånn freak i 1 år nå og kan en del om hva som er bra og hva man kan holde seg unna

Lenke til kommentar
Jogg 10-20 minutter daglig

 

Jogg ikke gå dit du skal!

 

brus og øl bare i helgene...

6531674[/snapback]

 

Man forbrenner ikke mer kalorier om man jogger 3 km framfor å gå samme distanse ;)

 

Og det hjelper ikke uansett hvor mye du jogger så lenge du spiser mer kalorier enn du forbrenner.

 

Om du drikker masse brus og øl i helgene taper du masse på det. Bytt ut all sukkerholdig drikke med lightprodukter. Øl kan man drikke når man skal på fest og kose seg. Det må man gjøre av og til

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jogg 10-20 minutter daglig

 

Jogg ikke gå dit du skal!

 

brus og øl bare i helgene...

6531674[/snapback]

 

Altså: Ikke gjør noe som brenner fett og legg på deg kilovis i helgene?

 

Mine tips: Jogg eller sykle over 1 time hver dag. Helst før frokost. Kaffe setter i gang forbrenningen. Spis mye grønt, spesielt tomat. Spis 6 måltider daglig, aldri propp deg full. Hold deg unna alkohol.

Lenke til kommentar

Uff, jeg også kan mye om slikt. Alt for mye. Om en kan for mye om slanking blir du helt gal av det, det går aldri an å nyte ett fetende måltid igjen. Jeg la på meg mye da jeg var utvekslingsstudent i USA, fordi vertsfamilien min spiste nesten bare Fast Food. Selvfølgelig er det ikke en god nok unskyldning for det jeg gjorde mot meg sev, jeg vil alltid angre på det. Men nå har jeg i alle fall gått ned alt og vel så det. 25 kg har jeg gått ned i løpet av det siste året.

Lenke til kommentar

Tell kalorier :roll:

 

Om du spiser 1 brødskive med brunost og en godmorgenjoghurt 6 ganger om dagen blir det... ca 400 kcal * 6 = 2400 kcal som er ett helt dagsforbruk. Og hvem klarer å leve på det?

 

Jeg spiser 4 måltider om dagen

 

Frokost 215 kcal

 

Lunsj 215 kcal

 

Middag : varierer, men spiser aldri mye

 

Kvelds: 215 kcal

 

Mange kutter ut snop og tror det er nok liksom. Men man kan spise gullerøtter og legge på seg (så lenge man spiser store mengder)

Lenke til kommentar
Youghurt er ikke bra i det hele tatt. En fin regel er å unngå til som hever insulinnivået noe særlig, dvs raske karbohydrater.

6531734[/snapback]

 

Riktig! Joghurt er noe alle tror er sunnt og lett, men i virkeligheten inneholder det veldig mye energi.

 

En godmorgen inneholder 250 kcal. Det er veldig mye i forhold til metthetsfølelsen den gir.

 

Mange tror også at melk og juice er supert som man kan drikke masse av, men nei. Det er mer (!!) kalorier i ett glass appelsinjuice enn det er i ett glass cola med sukker....

 

Første skritt på vei til ett slankere liv er å lære seg masse om kalori innhold. Man behøver ikke være helt crazy og veie og telle maten, men om man vet sånn ca hvor mye enkelte ting inneholder er det lettere å holde seg under dagsforbruket hva gjelder energi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg tror jeg har ganske god forbrenning. Spiser mye godteri og drikker veldig mye Cola. Fast-Food også ganske ofte. Men er tynn fordet. Er bare valpefett, så trenger trening jeg. :p

6531755[/snapback]

 

En dag så våkner du opp med mage. Dessuten ligger det også fett på indre organer, tenk på det. I tillegg så kan du se tynn ut, men likevel ha høy fettprosent.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har ganske god forbrenning. Spiser mye godteri og drikker veldig mye Cola. Fast-Food også ganske ofte. Men er tynn fordet. Er bare valpefett, så trenger trening jeg. :p

6531755[/snapback]

 

1991, du er bare barnet enda. Fortsett slik du gjør nå om noen år og du vil få mer og mer "valpefett" jo eldre du blir. Jeg kødder ikke engang

 

Sad to say

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Det med å bytte ut alle vanlige produkter med lettprodukter skal en vel og være litt forsiktig med? Når kroppen tror den får sukker og forbrenner sukker men ikke får det tilført kan det skje mye rart. Samtidig er mange av søtstoffene kreftfremkallende. Det beste er vel helt klart å trappe gradvis ned/slutte med alle søtsakene?

 

spis først og fremst SUNT, samt ofte og lite fremfor mye og skjelden. Sammen med aktivitet vil det gjøre underverker.

Lenke til kommentar

:(

 

Har allerede begynt å skjerpe meg. Drikker mest vann for tiden(BonAqua<3). Begynner å trene til høsten. Har en sånn tur ting i bygda der man går til og skriver navnet sitt i en bok. Er veldig bratt bakke opp til den tingen, og veldig ujevnt terreng. Er ganske tungt å jogge opp.

Lenke til kommentar
Det med å bytte ut alle vanlige produkter med lettprodukter skal en vel og være litt forsiktig med? Når kroppen tror den får sukker og forbrenner sukker men ikke får det tilført kan det skje mye rart. Samtidig er mange av søtstoffene kreftfremkallende. Det beste er vel helt klart å trappe gradvis ned/slutte med alle søtsakene?

 

spis først og fremst SUNT, samt ofte og lite fremfor mye og skjelden. Sammen med aktivitet vil det gjøre underverker.

6531779[/snapback]

 

Sier ikke at "alle produkter" skal byttes ut med lettprodukter, men cola kan lett byttes ut med cola light. Ingen av delene er særlig sunnt i store mengder, men cola light er ikke farlig så lenge man ikke bøtter i seg flere flasker om dagen. Vann er selvsagt aller best. Selv drikker jeg maks 6 dl cola light om dagen :)

 

Godteri og potetgull kan kuttes helt ut. Lover dere at søtbehovet vil forsvinne ganske raskt. Innimellom kjøper jeg meg en eventyrsjokolade (25 gram) og fy så godt det er i små mengder når man spiser det sjelden.

 

Da jeg hadde gått ned 10 kg snakket jeg med legen min om måten jeg slanka meg på osv, og om det kunne være farlig. Jeg har slanket meg ved bruk av Noka og nutrilett dietten (variert) og han sa det var kun fordeler ved å gå ned i vekt.

 

Tok også full helseundersøkelse da jeg skulle offshore, og kroppen min er i tipp topp stand. Før hadde jeg litt høyt blodtrykk. Da jeg sjekka igjen hadde jeg litt lavt, men litt lavt var ikke farlig så lenge jeg ikke var mye trett og svimmel (noe jeg ikke er)

Endret av Linn Christin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har noen ett godt tips på hvordan jeg kan legge på 5kg?

Ikke noe pulver-shake diett

6531790[/snapback]

 

Spis mye etter kl 19. Slutt å røyke, hvis du gjør det.

 

Å bytte ut cola med cola light har ingen hensikt, forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...