Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst!?!

Hiver de produktene?

 

Hvis jeg kommer inn å bytter ladyshaveren så blir den kastet etterpå... Selv om den er helt fin

 

Bare lurte litt  :blush:

6575192[/snapback]

Om du ikke har brukt den så gjør vi jo selvfølgelig ikke det. Men dette er jo sunn fornuft - jeg kan da ikke selge en ladyshave som kan ha vært både her og der til en ny kunde ;)

Lenke til kommentar
Hvor god butikk det å selge brukte barbermaskiner er nå for enhver å bedømme. Men ja det er snedig og ja jeg er glad for at det ikke er lovpålagt. Da hadde vi kun hatt monopolitiske kjemper som styrte hele markedet for ingen andre hadde hatt råd til det.

6574027[/snapback]

 

Det kan selvfølgelig skje feil, det er ingen som selge brukte helseprodukter; tannbørster og barber maskiner med vilje, det er tydlig skjedd en tabbe. Hadde web butikkene i norge solgt barber maskiner så hadde de sikkert klart å sende feil en gang, akkurat som de gjør med skjermkort osv osv.

 

Det er lov. Husk at elkjøp dobbelt så mye inntjente kroner enn komplett har i omsetning.

Lenke til kommentar
For øvrig så er det ikke returett på hygiene produkter :-) Ladyshavers osv.

6578067[/snapback]

Nå skal jeg ikke si at jeg sitter 100% med fakta, men jeg er rimelig sikker på at disse tas i retur ja. Står ingenting om det på elkjøp.no sin oppsummering av hva returretten gjelder og ikke gjelder.

Lenke til kommentar
Jeg var innom Lefdal på Lillestrøm for ca 2 uker siden og der spurte jeg om det er 30 dagers returrett på varer og selgeren sa nei !?

Kan det hende at det har sluttet med det også?

 

For min del er det en trygghet å kunne returnere varen hvis jeg ikke er fornøyd. Hittil har jeg sjelden benyttet meg av denne muligheten men de gangene jeg har gjort det så har jeg faktisk kjøpt en dyrere og bedre vare. Jeg vil hvert fall ikke handle på Lefdal når selgeren ikke er sikker på om det er returrett…

 

Og mens vi er inn på temaet disse om el kjedene, så hadde jeg et spørsmål. For et par år siden så skulle jeg kjøpe nytt mobiltelefon men jeg var usikker. Så jeg ringte til Siba for å kjekke om jeg eventuelt kunne returnere en mobiltelefon kjøpt på deres nettside hvis jeg ikke var fornøyd og etter at hun hadde sjekket med sin overordnede sa hun at angreretten ikke gjaldt mobiltelefoner!!  :dontgetit: Men ifølge norsk forbrukerkjøpslov så har man faktisk 14 dagers angrerett på varer kjøpt på internet. Operer Elkjøp og Lefdal med samme "innstilling"?

Det verste jeg vet er å krangle om rettigheter man faktisk har i følge loven. :thumbdown:

 

Ps! Det ble ikke noe telefon kjøp hos Siba, hvis noen lurte på det.

6509333[/snapback]

 

1. det er ingen lefdal på Lillestrøm :)

 

For dere som er i tvil, lefdal HAR ikke 150% prisgaranti lengre, og jo det er forbrukerrådet som satt en stopper for dette (Da lefdal ikke kunne bevise at de til enhver tid var billigst)

 

ja jeg jobber der :p

Lenke til kommentar

1. det er ingen lefdal på Lillestrøm :)

 

For dere som er i tvil, lefdal HAR ikke 150% prisgaranti lengre, og jo det er forbrukerrådet som satt en stopper for dette (Da lefdal ikke kunne bevise at de til enhver tid var billigst)

 

ja jeg jobber der :p

6578299[/snapback]

 

Jeg vet det... det var en skrive feil jeg mente strømmen

 

Hvordan er det med 14 dagers angrett hos dere i Lefdal (nettbutikk)?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nettopp kjøpt meg en telefon med binding hos elkjøp.

Ser at mobilen er billigere en annen plass, kan jeg gå inn og få tilbake mellomlegget? Eller har de sluttet med dette?

 

 

(Vet at Lefdal ville matche prisen hvis jeg fant et produkt billigere en annen plass. Men usikker på om det bare gjaldt der og da eller om jeg kunne kommet innom etterpå.

Før når de hadde 150% prisgaranti, så kunne man printe ut priser fra internettbutikker og lefdal la til frakten og du fikk 150% mellomlegg.)

Lenke til kommentar

Om det er en vanlig butikk du har sett dette i, og ikke nettet, så er svaret JA, det går uten problemer, så lenge det er under 30 dager siden du kjøpte din mobil.

 

Husk at telefonen må være på lager hos de som har den billigere også, så få gjerne med et skriftlig pristilbud (om du kan) derfra.

Lenke til kommentar
Joa, men om det feks er sent i kampanjen så kan den butikken som annonserer være utsolgt - det tar de fleste forbehold om i sine dmer, at prisen kun gjelder til de er utsolgt.

 

Men er ikke alltid en selger sjekker alt slikt selvfølgelig :).

6683023[/snapback]

 

Hmm... Jeg skal ikke si at jeg vet dette for sikkert, men har ikke hørt noe sted fra "våre" selgere at varen, for å få prisgaranti, må være på lager hos den konkurrenten som kjører produktet billigere...

Kun "bevis" fra den butikken det gjelder holder.

 

Men, som sagt, skal ikke være skråsikker på det =)

Lenke til kommentar

Ligg unna disse to kjedene.

 

Kjøp hos dem hvis du:

 

*Trenger å prate med en selger som selger deg mobil som du ikke trenger

*Kaster telefonen hvis den svikter istedet for å reklamere på den

*Kan alt om mobil og ikke trenger noen form for hjelp

*Liker å stå i kø for så å finne ut når du får endelig hjelp at de ikke har varen som du øsnker å kjøpe.

*Liker å bli overtalt til å kjøpe noe du ikke kom for å kjøpe

*Liker å høre på tekniske utrykk som man aldri har hørt før og sannsynligvis aldri vil høre siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...