Gå til innhold

Dette er Windows Vista


Anbefalte innlegg

Hvorfor i huleste trenger man 40GB harddisk ? Latterlig. Holder meg til XP en stund til.

6468009[/snapback]

Fordi man må ha det for å få et klistremerke kalt for "Vista Premium Ready" kanskje?

 

Selve installasjonen tar "kun" 7-8 gb, og man er ikke ferdig med optimering av plass og slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hobgoblin: Egentlig ikke, bare man gjør ordentlig forarbeid f.eks. Flytter Documents & Settings, Program Files osv bort fra C: så den ikke blir borte ved formateringa.

 

paulinfrancis: nLite

 

mrMKE: Så hvorfor finnes det fortsatt ikke noe så enkelt som S-ATA drivere til Sillicon Image 3112a? Også flere av komponenetene på NF7-S mangler drivere.

Lenke til kommentar
Hvorfor i huleste trenger man 40GB harddisk ? Latterlig. Holder meg til XP en stund til.

6468009[/snapback]

Fordi man må ha det for å få et klistremerke kalt for "Vista Premium Ready" kanskje?

 

Selve installasjonen tar "kun" 7-8 gb, og man er ikke ferdig med optimering av plass og slikt.

6468345[/snapback]

Noe av vitsen med å skifte OS fra f.eks vanlige XP er å få 64bit med på kjøpet, og denne tar en god del mer plass enn det. Det rapporteres ofte med rundt 12GB (noe som sikkert ofte er en underdrivelse siden folk bare leser verdien i windows. Windows rapporterer jo som kjent rundt 7,5% for lite plass når benevningen er GB)

 

Men jeg skjønnte ikke den grunnen med klistremerket? Hvilken funksjon har dette klistremerket siden det er så kravstort?

Lenke til kommentar
Men jeg skjønnte ikke den grunnen med klistremerket? Hvilken funksjon har dette klistremerket siden det er så kravstort?

6468402[/snapback]

På den måten kan folk vite om PCen er klar for Vista, eller ei. Det er bullshit for avanserte brukere, men en veiledning for dem som kanskje ikke har så mye peiling. Dessuten må du tenke på at alle nye PCer leveres med så stor harddisk, og det er jo ikke bare OSet man skal ha liggende på maskinen vel?

Lenke til kommentar

Utifra det jeg har lest så langt om Vista får jeg bare lyst til å gå over til linux eller apple og mac os. Føler ikke det er noe nytt i det som ikke allerede finnes i form av gratisprogrammer. Så med mindre stabiliteten og ytelsen går en del opp, er dette bare bullshit i mine øyne.

 

(noe jeg regner med det vil da)

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Jeg gruer meg til Vista. Som formannen i general motor sa:

" Hver gang det kommer en ny windows verisjon, er det som og lære og kjøre på nytt."

eller ikke, Windows har da ikke endra en dritt på grunnkonseptet siden win95l

6469287[/snapback]

 

Tja ny startmeny i windows XP?... er vel den tingen som har forvirra mest av nyvinninger skulle en tro...

Lenke til kommentar

Setter man alt til classic er det jo ganske likt win2000/98.

 

Til nå er litt skuffet over hva Vista har vist så langt. Eneste viktige grunn for meg til å bytte er stabilitet. Til nå har det ikke vært så veldig lovende. Men er fortsatt beta da....

 

Men derimot var office 07 ganske okey. Ble mye midre knotete å få flylt ut div. word maler.

Lenke til kommentar

Er det noen som har linker til ytelsestester med 64-bit cpuer? Lurer på hvordan ytelsen i applikasjoner som støtter 64-bit med vista og skikkelige drivere er i forhold til win xp. Eller det finnes kanskje ikke drivere som støtter dette enda.

Hvordan er Vista generelt, er det tregere?

 

Når jeg skal kjøpe helt ny maskin en gang i '07 så regner jeg med å kjøre Vista, ser ikke noen grunn til å ikke gjøre det siden det kommer til å gå helt rent på den nye maskinen.

 

Tipper alle windows-brukere sakte, men sikkert går over til Vista. Hvor mange er det i dag som sitter med win 2000? Blir sikkkert endel protester fra hardcore geekene i starten, men så går de fleste over til å bruke Vista etter hvert.

Lenke til kommentar
er vel en av grunnene til at winxppro er etterspurt på p2p, den er fritatt fra produktaktiviseringen...

6466351[/snapback]

Win XP Pro er da vanligvis slettes ikke fritatt fra produktaktivisering.

6466430[/snapback]

 

Nei, det er nok corporate edition ahn tenker på.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Hva vil det koste oss som har Windows XP å oppgradere til Vista? ca?

6466141[/snapback]

Det kommer selvsagt an på hvilken versjon man ønsker. Vista Home Basic fullversjon og oppgradering kommer sikkert til å koste godt under tusenlappen, mens Vista Ultimate 64bit sikkert vil koste flesk. (4-6.000kr?)

 

Til sammenligning koster Windows XP Home oppgradering fra litt over tusenlappen og oppover i følge prisguiden. Fullversjonen av Home fra drøye 2000kr. XP pro oppgradering koster fra drøye 2000kr og oppover (studentversjoner fra rundt 800kr). Fullversjonen av XP pro koster godt over 3000kr. I "U-land" koster XP Starter Edition et par hundrelapper.

 

Med Vista satser MS tydeligvis på større variasjon i versjoner og priser. Regn derfor med at Vista Ultimate 64bit strekker prisområdet oppover og at Vista Home Basic 32bit strekker prisene nedover. Hvis det er norsk Vista Ultimate 64bit oppgradering du tenker på så vil jeg tippe prisen havner på litt over 3000kr, kanskje opp mot 3500kr.

6466864[/snapback]

 

Skulle ikke Microsoft droppe store engangspriser mot en form for abonnement?

Er ikke sikker selv, men mener jeg har lest at MS iallefall vurderte abonnement på Vista for å bekjempe piratkopiering av OS'et. Mulig jeg tar feil da. :blush:

Lenke til kommentar
Men jeg skjønnte ikke den grunnen med klistremerket? Hvilken funksjon har dette klistremerket siden det er så kravstort?

6468402[/snapback]

På den måten kan folk vite om PCen er klar for Vista, eller ei. Det er bullshit for avanserte brukere, men en veiledning for dem som kanskje ikke har så mye peiling. Dessuten må du tenke på at alle nye PCer leveres med så stor harddisk, og det er jo ikke bare OSet man skal ha liggende på maskinen vel?

6468464[/snapback]

vet ikke helt hvordan man skal si det... men her på jobb har man masse pcer fra hp med det klistermerke...

 

De har 3ghz pentium 4ht (godkjent)

512mb minne(akurat på håre)

intrigert skjermkort (mystisk)

 

jeg har selv ett ati radeon x800gt og fikk på vista testen at det ikke ble godkjent :S

Lenke til kommentar
Hvorfor i huleste trenger man 40GB harddisk ? Latterlig. Holder meg til XP en stund til.

6468009[/snapback]

Fordi man må ha det for å få et klistremerke kalt for "Vista Premium Ready" kanskje?

 

Selve installasjonen tar "kun" 7-8 gb, og man er ikke ferdig med optimering av plass og slikt.

6468345[/snapback]

 

Min installasjon tok 16 GB, men håper du har rett på 7-8 GB selv om det fortsatt er for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...