Gå til innhold

Humlestikk, hva gjør man?


irio

Anbefalte innlegg

Nå som vi snakker om insekter her, så er jo mygg langt verre. De jævlene er jo på et kontinuerlig utdrikkingslag hele sommeren, og hvem spanderer drikkene? Jo, det er oss, i form av blodet vårt. Faen også.

6418858[/snapback]

 

Hehe ja. Og ikke minst maur, de har en hel verden på gang under bakken. Kommer bare opp når de skal finne på faen, f.eks. prøve å overmanne meg, stjele mat o.s.v. Hvem vet hva de holder på med der nede. Har ofte hørt rare lyder dernedenifra også.

6418920[/snapback]

 

Sant nok. Vi burde kanskje forberede oss for et fremtidig angrep fra "underverdenen". ;)

6418928[/snapback]

 

Husker de prøvde å ta MacGyver en gang, drepte tilogmed forskervennen hans. Mener å huske de raste en bondegård også. Angus har hvertfall prøvd å advare oss..

Endret av irio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo humlen stikker. Den har brodd, men har i likhet med veps ingen motaker (den blir ikke sittene fast i huden)

I motsetning til veps mener du vel?

6418953[/snapback]

Nei veps har ingen motaker. Det er kun bier som har det. Jeg har testet det selv :!:

Lenke til kommentar
Jo humlen stikker. Den har brodd, men har i likhet med veps ingen motaker (den blir ikke sittene fast i huden)

I motsetning til veps mener du vel?

6418953[/snapback]

Nei veps har ingen motaker. Det er kun bier som har det. Jeg har testet det selv :!:

6418964[/snapback]

Ok. Da er det nok bare jeg som har vrangforestillinger.

Lenke til kommentar
Hva er farlig med å bli stukket av ei humle da? Akkuratt det samme som å bli stukket av veps, bare det at humla dør...

6419698[/snapback]

feil igjen :D Humla har ikke motaker på brodden så når den stikker sitter ikke brodden fast, så humla kommer fra det i god behold.

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke den gjør det. Jeg klarte på en eller annen måte å få en veps inni boksershortsen en gang.

 

Skulle på butikken, og kjente at det var noe som rørte på seg, men tenkte at det var jeg som hadde drukket/spist et eller annet rart.

 

Så, når jeg skal betale for meg, så stikker den lille jævelen. Fy faen, det er ikke lett å dra kortet/taste pinkoden mens en liten veps stikker meg på ræva.

 

Var så jævlig mange folk i butikken, så jeg skrek heller ikke.

Lenke til kommentar
Dør alltid vepsen etter å ha stukket? Jeg har nemlig opplevd å ha blitt stukket to ganger av samme veps.

6420060[/snapback]

Det skal vel ikke være mulig? Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg trodde at når veps stikker, så blir brodden sittende igjen slik at innvollene ramler ut. :confused:

Lenke til kommentar
Hallo, klarte nettop å trå på en humle. Som den hypokonderen jeg er, beskymrer jeg meg litt over det med brodd, betennelse, koldbrann og amputasjon. Fikk stikket under foten, og for sikkerhetsskyld rota jeg litt rundt med en kniv. Hva er det egentlig man skal gjøre når man har blitt stikket av humle?

6418492[/snapback]

dra ut brodden, og fortsett dagen med et smil :) det bruker vertfall eg å gjøre ;)

 

EDIT: eg og onkelen min trakket faktisk på en bie/humle/veps samme dag, og begge fikk et stikk under foten, eg fjernet brodden forsiktig, og fortsatt dagen normalt.

 

Men onkelen min deribland, trakk ut brodden, og brukte ikkje foten siden før dagen etterpå :p han satt rett ut på en hagestol :tease:

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Biter ikke humler da:P

6418542[/snapback]

 

Tror ikke du trenger bekymre deg... humler stikker ikke, de biter. Og uansett.. du dør ikke av et stikk med mindre du er allergisk....  :no:

6418565[/snapback]

Jeg har hatt flere diskusjoner om dette ja, og nei, humler biter ikke. De kan ikke bite enten om de vil det eller ikke, bare vepser har bitemunn. Alle tre har brodd, alle stikker.

 

 

Humler stikker ikke

6418508[/snapback]

 

Denne gjorde det...

 

Prøvde med litt honning. Slå dem med dems egent våpen, aaah skjebnens ironi..

6418554[/snapback]

 

Er det ikke bier som produserer honning?

6418672[/snapback]

Alle produserer honning men bare bien lager nok til at det lønner seg. Det er også mye mye mer bier i en kube enn det er veps/humler i et bol.

 

 

Trodde humler brant jeg. Altså at de brenner, ikke stikker.

6418690[/snapback]

Alt som brenner (brennesle, maneter, ..) stikker engetlig:

Nettle%20stings.jpg

Lenke til kommentar
Det skal vel ikke være mulig? Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg trodde at når veps stikker, så blir brodden sittende igjen slik at innvollene ramler ut.  :confused:

6420107[/snapback]

Du tenker på bier. Vepsens brodd er et skikkelig våpen, som er laget for å brukes flere ganger. Biene derimot, er ikke rovdyr og stikker bare som et selvforsvarssystem. Problemet er jo at de stryker med, men da er ihvertfall den stukne mer forsiktig neste gang han hanskes med bier. Makan til kollektivisme skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...