Gå til innhold

Humlestikk, hva gjør man?


irio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Humler og veps er drapsmaskiner fra helvete, og fortjer å dø..

6418673[/snapback]

 

Jepp. Jeg liker ikke honning uansett. :!:

6418706[/snapback]

Veps og humler produserer ikke honning, det er det bier som gjør.

6418712[/snapback]

 

Ah, det stemmer. Eller, det visste jeg faktisk ikke. :hmm:

 

Uansett, da gjør de ikke annet enn å være sinte og bli spist. Death to the wasps!

Lenke til kommentar
Og veps bor i vepsebol, mens bier bor i bikuber (en forutsetning for å lage honning).

6418786[/snapback]

 

Ah, men hva er det da de gjør inne bolene siden? Bare ligger der å venter på at en stakkar jævel går nærme nok til å drepes tør jeg vedde på..

 

Edit: Var det ikke noe som het killerbees eller noe for litt siden? En eller annen form for genetisk mutert bie/veps/humle... Mener å huske noe slikt.

 

Edit 2: Har ikke veps noe annet formål enn å stikke folk, var det jeg mente. Kom kanskje ikke klart nok frem.

Endret av irio
Lenke til kommentar
Humler stikker ikke

6418508[/snapback]

Av erfaring så kan jeg si at det ikke stemmer.

 

Men det skal være sagt at det det skal mye til for at de stikker, er egentlig fredelige skapninger. Men en greide på en eller rar måte å forville seg inn under dongeri buksen. Plutselig kjente jeg bare mye symming der og et skikkelig vondt stikk. (Den døde forresten senere tror jeg.)

 

Uansett, jeg gjorde ikke noe. (Dro kanskje ut brodden?) Men jeg er da forsatt her.

Lenke til kommentar
Ah, men hva er det da de gjør inne bolene siden? Bare ligger der å venter på at en stakkar jævel går nærme nok til å drepes tør jeg vedde på..

6418823[/snapback]

Vet ærligtalt ikke hva de gjør, tror veps er for faunaen det Pia Haraldsen er for menneskeheten, totalt bortkastet plass.

Lenke til kommentar
Av erfaring så kan jeg si at det ikke stemmer.

 

Men det skal være sagt at det det skal mye til for at de stikker, er egentlig fredelige skapninger. Men en greide på en eller rar måte å forville seg inn under dongeri buksen. Plutselig kjente jeg bare mye symming der og et skikkelig vondt stikk. (Den døde forresten senere tror jeg.)

 

Hehe, min er også død.

 

Kanskje du ble stukket av et mannelig eksemplar?

 

Edit: Er analfabet i dag..

Endret av irio
Lenke til kommentar
Ah, men hva er det da de gjør inne bolene siden? Bare ligger der å venter på at en stakkar jævel går nærme nok til å drepes tør jeg vedde på..

6418823[/snapback]

Vet ærligtalt ikke hva de gjør, tror veps er for faunaen det Pia Haraldsen er for menneskeheten, totalt bortkastet plass.

6418869[/snapback]

De spiser mindre skadedyr m.m. Uheldigvis kan de være litt småhissige mot større dyr også. :hrm:

Lenke til kommentar
Nå som vi snakker om insekter her, så er jo mygg langt verre. De jævlene er jo på et kontinuerlig utdrikkingslag hele sommeren, og hvem spanderer drikkene? Jo, det er oss, i form av blodet vårt. Faen også.

6418858[/snapback]

 

Hehe ja. Og ikke minst maur, de har en hel verden på gang under bakken. Kommer bare opp når de skal finne på faen, f.eks. prøve å overmanne meg, stjele mat o.s.v. Hvem vet hva de holder på med der nede. Har ofte hørt rare lyder dernedenifra også.

Lenke til kommentar
Nå som vi snakker om insekter her, så er jo mygg langt verre. De jævlene er jo på et kontinuerlig utdrikkingslag hele sommeren, og hvem spanderer drikkene? Jo, det er oss, i form av blodet vårt. Faen også.

6418858[/snapback]

 

Hehe ja. Og ikke minst maur, de har en hel verden på gang under bakken. Kommer bare opp når de skal finne på faen, f.eks. prøve å overmanne meg, stjele mat o.s.v. Hvem vet hva de holder på med der nede. Har ofte hørt rare lyder dernedenifra også.

6418920[/snapback]

 

Sant nok. Vi burde kanskje forberede oss for et fremtidig angrep fra "underverdenen". ;)

Lenke til kommentar

Jo humlen stikker. Den har brodd, men har i likhet med veps ingen motaker (den blir ikke sittene fast i huden)

Humler lager honning, men den har en litt annen konsistens enn biehonning.

Mange vepser er kjøttetere/jegere, men de liker også nektar.

Stikk er ikke farligt (hvis du ikke er allergisk da :D ). Blir du stukket av en bie, kan du ta ut brodden, men bruk negler eller en kniv og vipp ut brodden. Klemmer du på den med fingren, klemmer du bare mer gift ut av den.

Er selv birøkter (har det som sommerjobb) og fått ca. hundre millioner stikk uten å dø. :!:

dessuten er alle humler/bier/veps som er ute og flyr hunner, dvs alle stikker

Endret av blla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...