Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, helt enig. Stemmer for at denne tråden skal få leve! :thumbup:

 

Noen her som hører på musikk som f.eks. Nada Surf, Ryan Adams, Rachel Yamagata, The 88, Spoon, The Submarines, Feeder, Jimmy Eat World mm.?

6401209[/snapback]

Har vært fan av Feeder helt siden Gran Turismo 1. :cool: Hva er favorittsangen/albumet da?

 

Den og Airwave av Rank 1 er behagelige.

6407640[/snapback]

Har laget min egen versjon av den sangen. Hva synes du om den? Er den bra eller har jeg voldtatt den?

Linkz0r.

 

Shpongle - Nothing Lasts But Nothing Is Lost

 

Herlig album <3

6410303[/snapback]

Oje!

Levitation Naton <3

 

Det er faktisk et sample fra The Simpsons i det albumet. :p Helt i begynnelsen på spor 19, The Nebbish Route, hører vi Flanders. Det er fra den episoden da Homer tripper på en slag chili. Favoritt-episoden min, faktisk.

 

-----

 

Er det flere enn meg som gleder seg til det nye Mars Volta albumet? Kommer i august etter hva jeg har hørt... :w00t:

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
Ja, helt enig. Stemmer for at denne tråden skal få leve! :thumbup:

 

Noen her som hører på musikk som f.eks. Nada Surf, Ryan Adams, Rachel Yamagata, The 88, Spoon, The Submarines, Feeder, Jimmy Eat World mm.?

6401209[/snapback]

Har vært fan av Feeder helt siden Gran Turismo 1. :cool: Hva er favorittsangen/albumet da?

 

Den og Airwave av Rank 1 er behagelige.

6407640[/snapback]

Har laget min egen versjon av den sangen. Hva synes du om den? Er den bra eller har jeg voldtatt den?

Linkz0r.

 

Shpongle - Nothing Lasts But Nothing Is Lost

 

Herlig album <3

6410303[/snapback]

Oje!

Levitation Naton <3

 

Det er faktisk et sample fra The Simpsons i det albumet. :p Helt i begynnelsen på spor 19, The Nebbish Route, hører vi Flanders. Det er fra den episoden da Homer tripper på en slag chili. Favoritt-episoden min, faktisk.

 

-----

 

Er det flere enn meg som gleder seg til det nye Mars Volta albumet? Kommer i august etter hva jeg har hørt... :w00t:

6414600[/snapback]

 

Lenge siden jeg har gledet meg så mye til et album :dribble:

Lenke til kommentar

Så at det var en(husker ikke hvem) som ville ha anbefalt noe punk her, kan ta en liten gjennomgang av favorittpunken min:

 

 

”Sex Pistols” med albumet ”Never Mind The Bollocs, Heres the Sex Pistols”. Fantastisk plate, med kjente spor som ”God Save The Queen” og ”Anarchy In The UK”, og gjemte perler som ”Liar” og ”Bodies”. Anbefales til alle som har gjemt seg under en stein siden de ble født og ikke hørt dette mesterverket før.

 

 

”The Clash”, igjen som over, dette er et band man må få med seg rett og slett. Her er favoritten ”London Calling”, men ”The Clash” albumet er ei heller ikke til å grine på nesen av. Start med en av disse platene, og sjangsene er store for at du vil utforske mer av dette bandet. Veldig mye variert, mye rockabilly, noe som ligner på ska, mye tradisjonell punk, og masse annet rart i tillegg, fantastisk.

 

 

”Mistifts”, fantastisk band, med den råeste vokalisten gjennom tidende, Danzig. Her vil jeg anbefale albumet ”Earth A.D”, med kjente låter som ”Green Hell” og ”Die die my darling”. ”Misfits” spiller en form for punkrock. Rått rølpete, catchy og hardtslående punkrock med mange refrenger som fører til allsang.

 

 

”Ramones”, et band alle bør kjenne til, men ser likevel ut til å ofte bli glemt. Dette var vel bandet som startet punkrocken. Dette er strippet for såkalt teknisk spilling, soloer og tull. Enkel punk med catchye riff og en helt fantastisk vokal. Anbefaler sanger som ”Sheena was a punkrocker”, ”The KKK took my baby away”, og selvfølgelig, klassikeren ”Blitzkrieg Bop”. Begynn med debuten hvis du vil kjøre det album for album, fantastisk fantastisk.

 

 

”Beinkjør”, barnslig forfylla rølpepunk fra Sogn of Fjordane men har nå base i min hjemby, Bergen. Musikken finner du på www.nrk.no/urort vil spesielt anbefale: ”Tollevise” ”Hva jeg vil” og ”Dype tanker om OL”.

 

”Catch 22”, er egentlig et ska-punk band, men vil anbefale det da det er sinnsykt fett. Dette er punk blandet med ska rytmer, blåseinstrumenter, og ofte en mer snakkende vokal. Vil anbefale albumet "Keasbey Nights" som var det første og etter min mening uten tvil det beste. Her er spesielt sangene ”Dear Sergio” og ”On & On & On” å anbefale.

 

 

”Anti-Flag”, politisk punk rock band. Spiller forholsdsvis normal punk rock nå, men med en rimelig rølpete, nesten metall vokal til tider. Vil anbefale to album her: ”Die for the Government”, og ”The Terror State”. ”Die For The Government” er det første albumet, og det hardeste etter min mening. Tittellåten er den beste låten på det albumet. ”The Terror State” som er det an siste av de. Med hiten ”Turncoat”, og en annen favoritt av meg ”Rank-N-File”. Dette er mye mer rett frem punk rock enn debuten, men likevel en sterk utgivelse etter min mening.

 

 

”The Exploited”, et tidlig band fra den andre bølgen av britisk punk rock. Var med på å starte oi! punken. Spilte en slags form for street punk, men har nå gradvis gått over til thrash metal, debuten ”Punks Not Dead” er etter min mening den sterkeste utgivelsen, med tittelsporet som favoritt. Veldig hardtslående til tider.

 

Oppdatert....

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Den og Airwave av Rank 1 er behagelige.

6407640[/snapback]

Har laget min egen versjon av den sangen. Hva synes du om den? Er den bra eller har jeg voldtatt den?

Linkz0r.

6414600[/snapback]

Den er vel ok, en god stund siden jeg har hørt den andre nå da. Men syns Rank 1 sin gikk mye dypere. Var mye mer feeling på en måte, mer dramatisk sånn technolyd:P Men uansett veldig bra gjort :) er jo ikke bare bare å lage slikt heller.

Lenke til kommentar
Så at det var en(husker ikke hvem) som ville ha anbefalt noe punk her, kan ta en liten gjennomgang av favorittpunken min:

*snip*

Det var meg. Og tusen takk. Sex Pistols liker jeg ikke noe særlig, men skal ta en titt på de andre bandene. :)

 

Punk jeg liker:

Bad Religion (favoritten)

The Offspring

Lagwagon

Millencolin (har ikke hørt så mye men det lille jeg har hørt har vært bra.)

 

Hvis noen vet om noen bra band i noen lunde samme gata så gi et pip. ;)

Lenke til kommentar

The Offspring

6415217[/snapback]

 

Jeg hadde sjekka ut de eldre sangene, mye bedre enn de nye..syns jeg..blei litt for pop og kommers stil når de begynte med ''pretty fly for a white guy'' osv...

 

NP: The Offspring-Kids arent alright

6417180[/snapback]

De er på samme album da. :p

 

Men Pretty Fly for a White Guy er en av de svakere låtene, enig i det. Finnes forøvrig mange godbiter på "Americana" skiva.

Lenke til kommentar
Ja, helt enig. Stemmer for at denne tråden skal få leve! :thumbup:

 

Noen her som hører på musikk som f.eks. Nada Surf, Ryan Adams, Rachel Yamagata, The 88, Spoon, The Submarines, Feeder, Jimmy Eat World mm.?

6401209[/snapback]

Har vært fan av Feeder helt siden Gran Turismo 1. :cool: Hva er favorittsangen/albumet da?

6414600[/snapback]

 

Har ikke hørt så mye av dem, men skal sjekke ut mer så fort som mulig. Liker "Just The Way I'm Feeling" og "Feeling a Moment" veldig godt. "Seven days in the sun" er jo fin i disse tider :)

 

Dine favorittsanger og -album?

Lenke til kommentar
Dine favorittsanger og -album?

6418063[/snapback]

Debutalbumet Polythene er mitt favorittalbum. :love: Med sanger som High, Radiation, My Perfect Day, Cement og Stereo World. Kjøpte det i Danmark engang for under femtilappen. Godt kjøp, vil jeg si. :cool:

 

Noen andre her som hører på Filter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...