Gå til innhold

Musikkafeen | Diskuter all slags musikk!


Arve Systad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Gjør seg klar for å dø*

 

Noen andre enn meg som liker The Album Leaf her? Har selv bare hørt mp3 versjoner av Samarbeids platen med Bright Eyes, men det er bra, på en snål måte. Han som synger (Tror det er Bright Eyes) har en virkelig rar vokal, og den er ikke så veldig teknisk god, men har likevel en slags sjarm over seg :)

 

"The Album Leaf's music masterfully negotiates the spaces between minimal electronic music and melancholy instrumental neo-rock."

 

Edit: Og hva bør jeg begynne med for å sette meg inn i Muse?

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Edit: Og hva bør jeg begynne med for å sette meg inn i Muse?

 

Er jo greit å starte fra starten, altså med Showbiz. Er noen perler der f.eks Unintended. Men det er mulig å streame alle sangene de har gitt ut på muse.mu, så anbefaler deg å ta en tur innom og høre litt.

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Edit: Og hva bør jeg begynne med for å sette meg inn i Muse?

 

Er jo greit å starte fra starten, altså med Showbiz. Er noen perler der f.eks Unintended. Men det er mulig å streame alle sangene de har gitt ut på muse.mu, så anbefaler deg å ta en tur innom og høre litt.

6402127[/snapback]

 

Da starter jeg på showbis, liker allerede veldig godt sangen Host fra det albumet(Fant ut at den kom fra det albumet no) så det høres ut som en plan :) Takker så meget.

 

 

Jeg liker The Album Leaf. Veldig fin "nesten-instrumental" musikk. De har såvidt jeg vet samarbeidet en del med Sigur Ros?

 

Han som synger er nok Bright Eyes ja. Han har jo en helt utrolig egenart i stemmen sin. Veldig sart og fin stemme.

6402188[/snapback]

 

Etter det jeg vet skal de hvertfall samarbeide med noen av musikerene i Sigur Ros i fremtiden:

 

"The Album Leaf has plans to record more collaborations with Pall Jenkins of Black Heart Procession, members of Sigur Ros, Roger O'Donnell (The Cure) and more very special collaborations are in the works which will be announced as soon as possible!"

 

Så jeg får vel ta å bestille noen lper av The Album Leaf og sjekke ut resten.

 

Edit: Så at du hørte på Jimmy Eat World, har de noe mer i banen "Hear You me"? Liker den sangen veldig godt.

 

________________

 

Og en ting jeg ville si før jeg drar til Danmark, dette tror jeg er noe av det beste som kunne skjedd i musikk delen av forumet. Litt snakking tvers av sjangre, anbefalinger av noe annet enn norsk svartmetall (jada, jeg er en av de :) ) Så håper at denne tråden vil utvikle seg, og bli til en inspirasjon for folk som har kjørt seg litt for mye fast i en sjanger eller to.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Edit: Så at du hørte på Jimmy Eat World, har de noe mer i banen "Hear You me"? Liker den sangen veldig godt.

6402382[/snapback]

 

Ikke som jeg vet, dessverre.. De aller fleste sangene jeg har hørt, uten "Hear you me" er av den kjappere sorten. Egentlig ganske synd, siden de viser at de kan lage rolig, fin musikk også.

Lenke til kommentar

Næ, de er ikke house. Big beat, club/dance, electronica, funky beats står det på allmusic.com i alle fall. Jeg har hørt et par låter av dem, The Name of the Game og PHD, og de faller under kategorien bigbeat, electronica og litt alternative rock. PHD er forresten ganske tøff.

Lenke til kommentar

Punk og punk, det skal i grunn være punk men folk har sammenlignet de med Metallica og In Flames osv. Det er egentlig bare en låt som virker punkete på skiva og det er den eneste jeg ikke liker (var den eneste reviewern likte ironiskt nok).

 

ASG - The Amplification Of Self Gratification

Start med låta Crosses

 

Edit: Kan legge til at det er 3 surfere som står bak og skiva er gitt ut på det lille plateselskapet til klesmerket Volcom som er stort innen skate\surf\snow.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Hva har diskusjonen i denne tråden landet på? Skal vi _ikke_ diskutere metall i denne tråden, eller kan vi det om vi vil?

 

Mitt forslag til denne tråden er at om man har noe å foreslå kan man gi en begrunnelse for hvorfor det er verdt å sjekke ut og hvem som kan like det (altså hva slags band/typer musikk det man foreslår ligner på). Om jeg f.eks. skulle foreslå Ulver, kunne jeg nevne at skiva Blood Inside kanskje kan være interessant for de som liker litt tung jazz, så vel som de som liker elektronisk musikk og metal.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noe indie-rock til meg?  :blush:

6406021[/snapback]

 

Kan helt klart diskuteres om noe av dette er indierock, men bandene beskriver i hvertfall sin egen musikk som indie:

Be your own pet

Arcade fire

Neon blonde (sideprosjekt til en av vokalistene og trommisen i The Blood Brothers som forøvrig må sjekkes ut)

Death from above 1979

Les Savy Fav

Islands

Thunderbirds Are Now!

 

Mer har jeg ikke tid til å ramse opp akkurat nå...

 

Forsåvidt anbefaler jeg å sjekke ut www.mstrkrft.com for alle som liker etter min mening bra house. Dette er et av sideprosjektene til bassisten (Jesse) i Death From Above 1979).

 

Håper dette hjalp litt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...