Gå til innhold

En aldeles fortreffelig whiskytråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Angående dråper med vann, prøv selv og se hva du foretrekker.

 

Av Whisky så foretrekker jeg skotsk og ved havet, da helst noe fra Islay. Nær sagt alle de yngre fra den øya er gode, utenom Smokehead og Bunnahabhain. Skal jeg velge noe utenom den øya så blir det som regel enten Talisker, Oban, Highland Park eller Macallan.

 

Liker ikke noe særlig blended, men har bitt meg merke i noen gode. De med maltpreg som jeg husker i farta er Upper ten, Black Bottle, Black Grouse og Johnie Walker Black Label.

 

Slainte Mhath :wee:

Lenke til kommentar
... Johnie Walker Black Label.

Slainte Mhath :wee:

Henger meg på denne ! Johnnie Walker Black Label er 12 år gammel og smaker utmerket !

 

Noen her som kan fortelle meg om det er stor forskjeld på Black Label ( 12 år ) og Red Label ( 8 år ) ?

Drakk meg noen glass av den sorte sist helg, men det er en stund siden jeg smakte den røde. Vil likevel tro at de ligner veldig på hverandre. Det jeg kan huske er at Black Label er litt fyldigere og har noe kraftigere smak som bl.a. torv. Litt bedre etter min mening, men kan ikke måle seg mot de fleste singel malt whiskyene.

 

Vinmonopolets beskrivelse:


  • Red Label - Gyllen. Middels fylde. Aroma preget av malt, karamell og røyk. Streif av pepper i ettersmaken.
  • Black Label - Gyllen. Middels fylde. Sammensatt whisky med preg av torvrøyk og malt, toner av pepper i ettersmaken. God lengde

Talisker 10y kjøpte jeg i jula, den var jo så sterk og røykfylt at jeg knapt klarte å drikke den...

Dette er en av de bedre whiskyene og en av de som ligger mitt hjerte nærmest. Hvis du ikke klarer å drikke den, så overlever den til meg… :dribble:

Lenke til kommentar

Da har to nye flasker funnet sin plass på hylla.

Den ene får nok ikke stå lenge, Upper Ten 50cl, for denne skal syndes med. Den vil nok lide sin skjebne som min kavaler på morgendagens Grisefest. Whisky på fest resulterer somregel i grisefyll, så de passer vel bra. Tilgi meg for dette.

 

Flaske nummer to ble en 12 årig Glenfiddich. Mitt første steg inn i single malt verdenen og jeg regner ikke med at den skuffer? Jeg antar den egner seg best bar? Eller skal skal det noen vanndråper til?

Lenke til kommentar
Da har to nye flasker funnet sin plass på hylla.

Den ene får nok ikke stå lenge, Upper Ten 50cl, for denne skal syndes med. Den vil nok lide sin skjebne som min kavaler på morgendagens Grisefest. Whisky på fest resulterer somregel i grisefyll, så de passer vel bra. Tilgi meg for dette.

 

Flaske nummer to ble en 12 årig Glenfiddich. Mitt første steg inn i single malt verdenen og jeg regner ikke med at den skuffer? Jeg antar den egner seg best bar? Eller skal skal det noen vanndråper til?

Upper Ten er faktisk en grei blended, en av de bedre.

Jeg har en 18 åring av Glenfiddic stående i skapet, men den får normalt sett stå i fred. Den er jo mild og fin i forhold til de jeg normalt drikker.

Lenke til kommentar
Flaske nummer to ble en 12 årig Glenfiddich. Mitt første steg inn i single malt verdenen og jeg regner ikke med at den skuffer? Jeg antar den egner seg best bar? Eller skal skal det noen vanndråper til?

 

Et godt valg :) Anbefaler denne bar, da den er såpass "mild" og god.

 

En fuktig kveld ute på byen resulterte i et glass 21 år gammel Glenfiddich, denne gav mersmak, og vurderer å handle inn hele aldersrekka til Glenfiddich snart. Dette gleder jeg meg til :)

 

Andre som har smakt de litt eldre til Glenfiddich? Hva syntes dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...