Gå til innhold

We don't need no stinkin' GTA


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Sony er noen arrogante rævhull,enket og greitt :)  Det er ikkje til å dytte unde rein stol heller. :)

6370919[/snapback]

 

ganske arrogant sagt av en som aldri har snakket med noen i sony styret

 

trist å se noen så biased av mediene og div. fanboy forums

6370988[/snapback]

Vel har du lest de fleste utsagn fra Sony-leiren så kan du ikke akkurat si at de ikke er arrogante. Men slik er det å være markedsleder, de kan virke arrogante til tider fordi deres foretningsstrategi fungerer utmerket slik den er for øyeblikket. Slik var Nintendo også før N64.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony er noen arrogante rævhull,enket og greitt :)  Det er ikkje til å dytte unde rein stol heller. :)

6370919[/snapback]

 

ganske arrogant sagt av en som aldri har snakket med noen i sony styret

 

trist å se noen så biased av mediene og div. fanboy forums

6370988[/snapback]

 

Og du har vel pratet med noen i styret du da siden du så raskt avfeier artikler som oppsumerer Sony uttalelser ord for ord, og som vi sjøl har sett på video konferanser etc?

 

Eg meiner utifra disse utspillene til Sony at de er arrogante. Selvfølgelig skal du få meine ditt :)

 

EDIT: Og det smeller snart i huet mitt ka bruk av ordet Fanboy angår.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Sony er noen arrogante rævhull,enket og greitt :)  Det er ikkje til å dytte unde rein stol heller. :)

6370919[/snapback]

 

ganske arrogant sagt av en som aldri har snakket med noen i sony styret

 

trist å se noen så biased av mediene og div. fanboy forums

6370988[/snapback]

Vel har du lest de fleste utsagn fra Sony-leiren så kan du ikke akkurat si at de ikke er arrogante. Men slik er det å være markedsleder, de kan virke arrogante til tider fordi deres foretningsstrategi fungerer utmerket slik den er for øyeblikket. Slik var Nintendo også før N64.

6371004[/snapback]

 

big n hadde vel en bittersøt smak i munnen etter ps1 releasen da, som tok dem på senga, ikke rart i man blir litt "arrogant" da hehe

 

man kan ikke akkurat si at son¥ har blitt tatt på senga her...

 

selvom 360 kom nesten ett helt år før ps3 så tror jeg de fleste setter mer pris på hva ps3 bringer til bordet.

 

folk har jo blitt generelt mer tech savvy,

ihvertfall mågruppen det er snakk om her: gamere

Lenke til kommentar
haha nei men du bruker 3500 på en utdatert maskin som trenger oppgraderinger for å holde tritt med dagens teknologi

 

og en pc er ikke annerledes... en pc koster deg mye mer etterhvert hvis du skal kunne spille nye spill

 

hvorfor kan du ikke innse at ps3 tilbyr en solid pakke her som garantert kommer til å tilby unike og flotte spillopplevelser 

 

og hvis du ikke har råd til det kan du jo alltids vente

er aldri for sent å hoppe på toget

 

Siden du tror at PS3 ikke kommer til å få oppdateringer i fremtiden (via online-tjeneste) så skal du gjøre det om til noe negativt.. Hvorfor er det negativt å oppdatere ting? Uansett er det ikke så kjempestore oppdateringene (og husk: kun software :roll:)

 

360 har da også unike og flotte spillopplevelser? Oblivion..?

 

PC'en koster ikke så mye mer.. :roll: Men det kommer selvsagt annpå hva du vil ha. 10 k +/- så klarer du mange av dagens spill, og en PC kand a mye mer enn PS3?

 

 

Og til din opplysning: Aldri hopp på et tog som krajser før det har nådd målet sitt..

6370018[/snapback]

 

Hvis du skal spille de nyeste spillene på pc i flere år fremover så må du oppgradere pcen din jevnlig! og det blir mange tusenlapper mer enn bare 10k... mens med playstation 3 og xbox 360 så kan man spille de nyeste spilltitlene i mange år fremover, noe du ikke har sjangs til på en pc!

Endret av RegRot
Lenke til kommentar
Hvis du skal spille de nyeste spillene på pc i flere år fremover så må du oppgradere pcen din jevnlig! og det blir mange tusenlapper mer enn bare 10k... mens med playstation 3 og xbox 360 så kan man spille de nyeste spilltitlene i mange år fremover, noe du ikke har sjangs til på en pc!

6371444[/snapback]

 

word

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
sony er så selvsikker, derfor er det enda morsommere hvis de taper :p

6370929[/snapback]

Jeg må ærlig indrømme at jeg rynket godt på nesen når de var såpass breiale til å påstå at "The next generation doesn't start untill we say it does". Noen bør faen meg ta ansvar å spre litt jantelov utover den store verden. Tenk, med litt skikkelig jantelov inntakt hadde vi muligens unngått katastrofer som Paris Hilten, Aylar og Pia Haraldsen, og jeg skal faen meg tørre påstå at verden hadde blitt et bedre sted uten disse.
Lenke til kommentar
Sony er noen arrogante rævhull,enket og greitt :)  Det er ikkje til å dytte unde rein stol heller. :)

6370919[/snapback]

Det som irriterer meg er at det BARE er sony som blir nevnt som arrogante og ovenpå, mens de andre sjelden(på forumet vel og merke) blir nevnt. Nintendo er muligens unnskyldt, da de har uttalt at de ikke skal "konkurrere" med de såkalte next-gen, men alikevel.

 

De er alle like ille!

Lenke til kommentar
Sony er noen arrogante rævhull,enket og greitt :)  Det er ikkje til å dytte unde rein stol heller. :)

6370919[/snapback]

Det som irriterer meg er at det BARE er sony som blir nevnt som arrogante og ovenpå, mens de andre sjelden(på forumet vel og merke) blir nevnt. Nintendo er muligens unnskyldt, da de har uttalt at de ikke skal "konkurrere" med de såkalte next-gen, men alikevel.

 

De er alle like ille!

6373022[/snapback]

 

Jojo, men eg svarte til Sony da denne tråden omhandler dem for det meste. MS og sin uttalelser om f.eks at bakoverkompitabilitet er undødvendig er jo LATTERLIG og ja, arrogant.

 

Men eg syns Snony fremstår mye tydeligere til syvende og sist. Det med at next-gen gaming ikkje begynne før Sony sier det? Det er så forferdelig latterlig at det faktisk er til å spy av. Det viser bare tankegangen som svirrer rundt om.

Lenke til kommentar

Jeg forsvarer ikke uttalelsene til Sony her, for face it; de er noe for seg selv. Men mange av uttalelsene er tatt ut av sammenheng desverre (uten at jeg har noen konkrete eksempler) og blitt ballet på av internett-trollene. For alt vi vet kan noe av det være ment som en spøk. (Dog tviler jeg, men prøver å ha et åpent sinn;))

 

Alt i alt vil jeg dømme selskapene etter produktene de leverer og ikke uttalelsene de har kommet med i forkant.

Lenke til kommentar

blir spennende å se hvordan det går hvertfall, med MS som vil ha ca ett års forsprang og en konsoll som har nesten identisk grafikk til rundt halve prisen ( de skal visstnok sette ned prisen når PS3 kommer ) og når de [sony] i tillegg ikke har GTA lenger lurer jeg på om ikke mange går for 360 istede. skal jeg ihvertfall. og muligens en Revolution i tillegg.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

det som er litt kult er at de som kjøper 360 har råd til en wii (wiii) mens de som kjøper PS3 får litt dårligere råd.

 

Jeg tror de som kjøper ps3 er de som kjøper den pga mgs4, gran turismo osv (ekslusive titler).

 

Jeg koser meg med min 360 (de gangene den funker :p), kommer dog ikke til å kjøpe wii, men har råd.

 

ps. er ikke noen fanboy, har nintendo og ps2 også. ;)

Lenke til kommentar
det som er litt kult er at de som kjøper 360 har råd til en wii (wiii) mens de som kjøper PS3 får litt dårligere råd.

 

Jeg tror de som kjøper ps3 er de som kjøper den pga mgs4, gran turismo osv (ekslusive titler).

 

Jeg koser meg med min 360 (de gangene den funker :p), kommer dog ikke til å kjøpe wii, men har råd.

 

ps. er ikke noen fanboy, har nintendo og ps2 også. ;)

6376254[/snapback]

Jeg kjøper ps3 selvfølgelig på grunn av spillene.. Om 360 får GTA noen måneder før så kunne jeg ikke brydd meg mindre om dette, fordi det vil komme til ps3. Er et par andre titler jeg ville spilt først for å si det slik.

 

Og det sier seg ikke selv at de som kjøper 360 har råd til en wii? kan da hende at de ikke har mer i det hele tatt? MEN en som kjøper ps3 derimot hadde hatt råd til både en 360 og en wii om de hadde valgt å kjørt pengene i den retningen.

Lenke til kommentar
den største spill franchisen noensinne på en konsoll som er halvparten så dyr..med akuratt samme grafikk...det SVIR..!!

6361127[/snapback]

Du begikk en "liten" feil der.. Største spill franchisen= The Legend of Zelda..

Undersøk litt nærmere før du driter deg ut, spar deg selv..

6369739[/snapback]

 

sammenlign de to når du kjøper en hd-dvd spiller og oppgraderer HDD + skaffer deg trådløst nettverk

 

se på boxen din og alle peripherals så spør du deg selv om ikke ps3 en bedre løsning :hmm:

6369801[/snapback]

Stilte meg selv spørsmålet før jeg kjøpte 360, og kom frem til dette: Gidder jeg å bruke 6jk på en konsoll? Når jeg kan få en bedre PC for bare noen kr mer? Nei var svaret mitt..

6369817[/snapback]

 

Greit nok det, hvis du ikke skal ha PC så tror jeg 360 er ett meget bra alternativ hvis du bare skal ha en ting å spille på, det er den absolutt enkleste konsollen å porte til, og ser ut som en helt ok lavbudsjett-PC.

 

Dersom du allerede har PC til spilling, så er PS3 og Nintendo ett bedre alternativ tipper jeg, medmindre du bare vil spille Halo.

Cell er en helt unik arkitektur, som vil også sannsynligvis skape egne eksklusiver.

Wii-mote'n vil også hjelpe Nintendo på samme måte å skape flere egne eksklusiver fra andre enn innen-hus produksjoner, tror jeg. :)

 

Blir forresten moro å se prisen på PC'en din, som skal være bedre enn PS3.

Sony har ikke noe som ligner på tradisjonell PC i samme grad som konkurentene.

 

BD-Rom'en alene vil koste litt..

Den som er på markedet i dag, koster f.eks. over 10.000 importert, den kan både lese og skrive data til Bluray-plater (fin til backup), selv om den ikke spiller Bluray filmer ennå (kommer sikkert en bios-fiks som ordner det senere), den spiller ikke CD, eller DVD-plater, så du må vell også ha en DVD-Rom (300 kr eller noe slikt)...

Grafikk-kort koster..

Allerede nå begynner den 'bedre' PC'en din å bli litt dyr...

Men du skal også ha prosessor...

Og.. Cell jobber hurtigt..

 

Pentium 4 Extreme Edition 840 (Intel)

Transistors (mil) 250

Performance (gigaflops) 26

 

Xbox 360 processor (IBM)

Transistors (mil) 165

Performance (gigaflops) 77

 

Cell (IBM, SONY, TOSHIBA)

Transistors (mil) 234

Performance (gigaflops) 230

 

Crazy Ken 'bestilte' en prossessor som var 1000 ganger 'more powerfull' enn PS2, de endte derimot opp 'bare' på 50 ganger..

Det er fremdeles 10 ganger mere prosessor-kraft enn Intel's top model. :-/

(Kilde: Forbes - Holy Chip!)

 

Det er riktignok, ikke like lett å programmere mot i språk som f.eks C++, fordi chip'en er veldig avansert, men den er vistnok MYE lettere å programmere mot, enn PS2 sin Emotion-chip var, som du kan lese mere om på linken over.

 

Jeg vet ikke, men jeg sitter med en mistanke om at PC'n som skal bli bedre kommer til å bli ganske dyr. :-/

Lenke til kommentar

Du snakker om gigaflops, terraflops og transistortall som om det var alt som telte. Du bør vite bedre Rudi. Det er slik Sony har solgt PS3 siden begynnelsen. En konsoll blir ikke bra fordi den er 1 mrd ganger sterkere enn PS2. Med den argumentasjonen er Deep Blue en steike bra spillmaskin.

Lenke til kommentar
Du snakker om gigaflops, terraflops og transistortall som om det var alt som telte. Du bør vite bedre Rudi. Det er slik Sony har solgt PS3 siden begynnelsen. En konsoll blir ikke bra fordi den er 1 mrd ganger sterkere enn PS2. Med den argumentasjonen er Deep Blue en steike bra spillmaskin.

6384836[/snapback]

 

Jeg er sikker på at dem kunne lagd veldig bra spill på Deep Blue, med ett grafikk-kort og kundemasse. :)

God i sjakk var den nå. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Man kan nesten sammenligne det med biologi. Jordens skapninger har forskjellige egenskaper. Selv om jeg er smartere enn en flue kan den gjøre andre ting mye bedre enn meg. Som å fly og manøvrere. Den reagerer 1000 ganger fortere enn meg. Likevel har jeg mer terraflops.

 

DEt kommer an på hva den er skapt til, og hvordan den er skapt (arkitektur).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...