Gå til innhold

We don't need no stinkin' GTA


Dinsdale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Folk kjøper ikke seg Playstation bare pga GTA serien. Det er vel den som er minst Playstation av dem alle. GTA startet på PC og har vel aldri blitt sett på som ett Playstation varemerke.

Men det har alltid vært en god grunn til å kjøpe PS2.

Final Fantasy, Resident Evil, Tomb Raider og Metal Gear Solid er vel titler som folk forventer å se på PS3 konsollen. De spillene er jo verdt maskinen alene men de kommer jo også med splitter nye titler som ser VELDIG lovende ut. Eight Days må jeg si ser helt fabelaktig ut for å ikke snakke om Motorstorm :O

6362121[/snapback]

 

Er ikke resident evil halvveis gått over til gamecube og tomb raider blitt multiplattform?

 

Og hvis ingenting kunne måle seg med RE1, hvorfor er da toern fremdeles den mestselgende?

Det kan være flere grunner til at et spill selger godt enn at det er bra, spesielt om det er en oppfølger.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg har litt problemer med å se hvordan selv de mest dedikerte Sony-fanboys kan sitte her å si at dette overhode ikke vil skade PS3 sitt salg, når GTA3, Vice City og San Andreas alene har solgt så utrolig mange spill og konsoller for Sony. Men at Playstation 3 vil ha plenty av andre gode titler er det vel liten tvil om, så det vil fortsatt være verdt å kjøpe konsollen (etter et par prisfall iallefall).

Lenke til kommentar

GTA kom da først på Playstation, ikke PC. Og jeg har allttid forbundet GTA med Sony, det du sier at "ingen kjøper Playstation kun for GTA", kan vel heller ikke du si. For det er nok ganske mange som har kjøpt en rimelig playstation/playstation 2 primert for å spille GTA-spillene. Sony vil nok merke at de må dele salget med Microsoft, men det er klart at de ikke "taper krigen" bare på grunn av dete! :)

6362575[/snapback]

 

Du tar faktisk feil. Det aller først GTA kom til PC før det i det hele tatt ble påtenkt til Playstation. Så slapp de GTA II. Husker ikke om GTA london var mellom eller etter GTA II.

 

GTA 3 derimot ble omtrent sluppet likt til Playstation og PC. De hadde ingen rettigheter på det. Husker at jeg spilte PC versjonen samtidig som de slapp PS2 versjonen. Mens GTA VA og SA så hadde Sony eksklusive rettigheter til å slippe dem først.

Lenke til kommentar

GTA kom da først på Playstation, ikke PC. Og jeg har allttid forbundet GTA med Sony, det du sier at "ingen kjøper Playstation kun for GTA", kan vel heller ikke du si. For det er nok ganske mange som har kjøpt en rimelig playstation/playstation 2 primert for å spille GTA-spillene. Sony vil nok merke at de må dele salget med Microsoft, men det er klart at de ikke "taper krigen" bare på grunn av dete! :)

6362575[/snapback]

 

Du tar faktisk feil. Det aller først GTA kom til PC før det i det hele tatt ble påtenkt til Playstation. Så slapp de GTA II. Husker ikke om GTA london var mellom eller etter GTA II.

 

GTA 3 derimot ble omtrent sluppet likt til Playstation og PC. De hadde ingen rettigheter på det. Husker at jeg spilte PC versjonen samtidig som de slapp PS2 versjonen. Mens GTA VA og SA så hadde Sony eksklusive rettigheter til å slippe dem først.

6365580[/snapback]

 

 

GTA 3 var en Playstation 2 tittel! Tok mye lenger før det kom på PC! Tok vel feil om at de første kom på PC, så det nå. Jeg så feil på listen! :p GTA kom 1 1/2 år før på PC! :) Men somsagt ikke GTA 3!

Lenke til kommentar
selfølgelig vil sony merke at gta ikkje er ekslusivt til ps2..

 

 

gta san andreas solgte 15 millioner eksemplar åleine i usa den første veka..

 

Ettersom det bare kom 5 millioner eksemplarer til lanseringen i USA, er dette en umulighet og ren løgn. Analytikere mente spillet kunne komme til å selge TOTALT 15 millioner eksemplarer i sin livstid da spillet ble lansert.

Lenke til kommentar

GTA er et hypa dritt spill, som er morsomt i 2 timer...

At ett spill skal ha stor innvirkning på det fremtidige PS3 slaget er også overdrevet.

Om et år, kanskje 3 kommer det noe nytt som alle skal ha, og som en sa her:

GTA 4 kan jo veldig fort bli et "been there before" spill.

 

Tror nok både x-box 360 og PS3 vil klare seg helt fint med GTA på begge konsoller ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner iallefall ganske mange som kjøpte seg PS2 mye basert på at de da fikk GTA3 eller GTA: Vice City 6 mnd før alle andre platformer, så ja - jeg tror dette vil skade salget litt.

6361942[/snapback]

Jeg og - var faktisk selv på nippet til å kjøpe PS2 for å spille Vice City i sin tid :)

Lenke til kommentar
GTA er et hypa dritt spill, som er morsomt i 2 timer...

At ett spill skal ha stor innvirkning på det fremtidige PS3 slaget er også overdrevet.

Om et år, kanskje 3 kommer det noe nytt som alle skal ha, og som en sa her:

GTA 4 kan jo veldig fort bli et "been there before" spill.

 

Tror nok både x-box 360 og PS3 vil klare seg helt fint med GTA på begge konsoller ;)

6367384[/snapback]

Stiller meg bak dette.. GTA kunne like gjerne vært luft for meg.

 

Om spillet er bra så vil det selfølglige hjelpe på salget til ps3 og 360, men er det dårlig så tror jeg ikke folk bryr seg. Vet ikke om folk kjøpte ps2 og gta før kritikker kom av spillet, men det hadde isåfall jeg ventet på. Og dette er da fremdeles et multiplatform spill? Det kommer til begge? Om en har ventet så lenge for å sjekke ut ps3, så tror jeg ikke en hopper rett på gta-bølgen fordi det kommer noen måneder før til 360..

 

Men det er meg da.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...