Gå til innhold

Opera klar i ny versjon


Anbefalte innlegg

Ikke prøvd det ferdige produktet enda men var kjempefornøyd med beta2 versjonen. MEN hva er greia med den elendige torrent funksjonen? Den har problemer med å finne filer, og når den gjør det tar det laaang tid med dårlige hastigheter. Kan jo ikke måle seg med foreksempel bitlord eller bitcomet. Dette noe som fungerer bedre i den endelige versjonen?

 

Og i beta 2 var det noen sider som ikke fungerte.. som noen nettbutikker, poker klienter osv. Hvorfor fungerer ikke denslags med opera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir bare mer og mer begeistret for dette widget-systemet jeg, i begynnelsen trodde jeg at det bare var ett gimmick, men det er jo tonnevis av nyttige her. Har funnet tv-guider, rot13-enkodere (:p), valutakalkulatore...

 

den nyttigste jeg har funnet, er en tiny-url konvertor, den gjør automatisk lange url om til korte. pluss at den er grei hvis du vil skjule hvilken adresse du egentlig gir folk :p

 

sjekk den ut her :)

Lenke til kommentar

http://widgets.opera.com

 

Vil bare nevne denne siden, mange kjekke widgets. Simpel kalkulator, valuta regner, 3d tetris, værmelding (selv her til distriktet), gulesider search osv...

 

Anbefaler denne vær-widgeten http://widgets.opera.com/widget/3903

Den finne lokale steder (fra hele verden), viser skyer som er over landet (satelitt bilder) og har værmelding for opp til 5 dager.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Hvem har sagt de ikke gjør det? :p

 

Men alvorlig. Det jeg har sansen for er at de tar brukerne på alvor. Opera har jo i utgangspunktet (var jo selv reklamefinansiert, og er tildels det enda via søkemotorer osv) vært imot blokkering av reklame. Men pga. stort ønske har de valgt å implementere det alikevel, om enn under et noe mer nøytralt navn :p

 

Mue bueno osv :D

6350494[/snapback]

Hehe, tror neppe noen utviklere er masochistiske nok til å produsere noe såpass omfattende med assembler ;)

 

Er enig med deg der ja. Opera har ett veldig godt community der folk fra selskapet er engasjerte, og de er veldig åpne med det de gjør.

Lenke til kommentar

Liker Opera, enkel og grei, kan fjerne eller legge til alt man vil av menyer og knapper, og den er stabil.

Widgets er jo artig, men de lukker seg når jeg lukker Opera....

Så jeg benytter Yahoo sin widgets-maskin, den er også meget bra.

 

Ser at jeg enda ikke kan benytte Opera for å gå inn i nettbanken min, men det er nødvendigvis ikke Opera sin feil.

 

En ting lurer jeg på, Opera har nå en innebygd "Currency converter'" men den får jeg ikke til å virke. Mulig jeg har oversett noe, instillinger etc, noen som har tipps om hvordan den brukes?

Lenke til kommentar
Liker Opera, enkel og grei, kan fjerne eller legge til alt man vil av menyer og knapper, og den er stabil.

Widgets er jo artig, men de lukker seg når jeg lukker Opera....

Så jeg benytter Yahoo sin widgets-maskin, den er også meget bra.

 

Ser at jeg enda ikke kan benytte Opera for å gå inn i nettbanken min, men det er nødvendigvis ikke Opera sin feil.

 

En ting lurer jeg på, Opera har nå en innebygd "Currency converter'"  men den får jeg ikke til å virke. Mulig jeg har oversett noe, instillinger etc, noen som har tipps om hvordan den brukes?

6350728[/snapback]

Angåede dette med nettbanken din, er det mest sannsynligvis banken sin feil ja. En workaround da, er å bruke neptune-pluginen jeg nevnte i en post på side 1. Da slipper du å åpne sidene i internet explorer, men sidene vil allikevel fungere slik de ville gjort i ie.

 

Currency converter? Er det en Widget, eller er den innebygd? I så fall har ikke jeg fått den med meg enda :hmm:

Lenke til kommentar

Andre nyheter fra ett utvikler perspektiv:

*Støtter 'Rik tekst editering', mangler bare at de som lager slike støtter Opera. tinyMCE og gmail gjør det alt

*DOM2

*Støtte for opticity og en del annen CSS3

*web Forms 2.0

*fra SVG tiny til SVG 1.1 Basic

*Den nye installeren kan installeres Silent og over nettverk

*Bedre Error Console

*Basic XSLT og XPath støtte

*støtte for canavas fra Web Applications 1.0

*vis kildekoden på en side, gjør endringer,Reload from cache, se endringene på web siden

 

og masse annet..

Lenke til kommentar

Liker også den nye "mask as IE", som jeg regner med fjerner alle referanser til opera i identify-stringen. Mulig det kan hjepe på noen nettsider, burde ihvertfall være lett å spotte sider som knekker mot opera med vilje.

 

Widgets-tingen er artig nok, men da bruker jeg heller samurize, eller Vista når det kommer, er ikke så godt egnet som en browser-sak synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...