Gå til innhold

Opera klar i ny versjon


Anbefalte innlegg

Sliter framleis med at om eg brukar tilbakeknappen på musa etter å ha gått inn i ein tråd via newpost.gif så kjem eg til samme tråden i staden tilbake til oversikten. Må dobbelt, av og til trippelklippe for å komme heilt tilbake :(

6407058[/snapback]

 

Sliter med samme problemet og det er vanvittig irriterende.

 

Hvis noen finner en løsning, skrik ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke jeg komme med en løsning, men jeg kan si hvorfor det skjer:

Når du trykker på den knappen blir du sendt til (f.eks.):

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...view=getnewpost

I fra der blir du videresendt (etter en spørring i databasen om hvilken som er nyest):

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry6435664

 

Så når du da trykker tilbake knappen så blir du sendt til den første av disse addressene, og med mindre du ikke trykker raskt nok så vil du bli videresendt fremover igjen ;)

Lenke til kommentar

Merkelig at det bare var sånn for meg i beta 2 og TP2, og er i orden i den ferdige versjonen. Det er hvertfall bra.

 

Kanskje det virker hvis dere setter denne til 3:

opera:config#UserPrefs|HistoryNavigationMode

 

edit: dobbeltklikk på den og trykk "Gå til adresse"

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Når kom forhåndsvisning av tab'ene? Er det nytt i v9?

(slik at når man holder musen over én av tab'ene så kommer siden opp i en lite boks sammen med litt info)

6351723[/snapback]

Fatter ikke hva folk ser i den forhåndsvisnings-greia. Det går jo raskere å bare åpne tab'ene og se hva som er der enn å sitte og gruble over hva som vises i preview bildet. ;P

Lenke til kommentar
Når kom forhåndsvisning av tab'ene? Er det nytt i v9?

(slik at når man holder musen over én av tab'ene så kommer siden opp i en lite boks sammen med litt info)

6351723[/snapback]

Fatter ikke hva folk ser i den forhåndsvisnings-greia. Det går jo raskere å bare åpne tab'ene og se hva som er der enn å sitte og gruble over hva som vises i preview bildet. ;P

6439901[/snapback]

 

Var vel noen som etterpurte det, personlig bruker jeg det aldri, skader jo ikke akkurat heller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva folk ser i den forhåndsvisnings-greia. Det går jo raskere å bare åpne tab'ene og se hva som er der enn å sitte og gruble over hva som vises i preview bildet. ;P

6439901[/snapback]

 

Ja, det må være en av de dårligste nye funksjonene som har kommet:

1: Det tar det alt for lang tid til at det overhode kan bli nyttig

2: Bildet er for lite til å se hva det er

3: Når hele URL'en og all teksten på siden også vises ser det bare helt idiotisk ut siden den blir så bred.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gummun: Enten fordi nettsiden er skrevet med nettleserspesifikk kode, noe som skaper problemer i alternative nettlesere, eller pga. en bug i Opera. Sleng gjerne ut hvilke lenker som feiler, så kan noen ta en titt ;)

6350573[/snapback]

 

Bettson poker klient, HW's eget speedometer, og www.broadpark.no er tre eksempler jeg måtte åpne i explorer bare i dag. fra i går: www.sonyericsson.com

 

Er mine instillinger det er no galt med?

Lenke til kommentar
Gummun: Enten fordi nettsiden er skrevet med nettleserspesifikk kode, noe som skaper problemer i alternative nettlesere, eller pga. en bug i Opera. Sleng gjerne ut hvilke lenker som feiler, så kan noen ta en titt ;)

6350573[/snapback]

 

Bettson poker klient, HW's eget speedometer, og www.broadpark.no er tre eksempler jeg måtte åpne i explorer bare i dag. fra i går: www.sonyericsson.com

 

Er mine instillinger det er no galt med?

6618384[/snapback]

 

Er det noe spesielt du ikke får til å fungere? Ser ut til å fungere fint her. Kan det være noe flash/java-relatert hos deg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Guiden sier installasjonsfilen skal komme opp med en liste over browsere og at man deretter kan manuelt angi bane til Opera. Men både Full Installation og Slim Installation installerer direkte. Jeg får mao ingen valgmuligheter og er like langt..

Men takk for linken, det var verdt er forsøk :)

Lenke til kommentar

Når jeg installerer slim versjonen herfra får jeg opp liste over nettlesere den vil bli installert på og jeg kan da angi bane til Opera. Det er det første som kommer opp. Vet du forresten hva som er forskjellen på slim og full versjon?

 

Hvis du fremdeles ikke får det til må du bruke en mer tungvindt måte:

 

Gjør om installasjonsfilen til zip (bare rename den) og kopier disse filene til plugins mappen til Opera: np32dsw.dll og ShockwavePlugin.class

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar
Jeg får ikke Shockwave til å funke. Installert det flerer ganger, men det legger seg bare so plugin i Explorer. Noen andre med samme problem, eller aller helst en løsning?

6667601[/snapback]

Tror det er noe galt med installeren til Adobe, så den ignorerer Opera :(

 

har prøvd den. var ikke så imponert over den innebygde torrent funksjonen. den var mye tregere enn andre torrentprogrammer som ejg har prøvd

6683176[/snapback]

Det har jeg liten tro på. Du har nok bare vært uheldig med hvilke peers du ble tilkoblet i Opera, og heldig i det andre programmet.

Lenke til kommentar

 

Hvis du fremdeles ikke får det til må du bruke en mer tungvindt måte:

 

Gjør om installasjonsfilen til zip (bare rename den) og kopier disse filene til plugins mappen til Opera: np32dsw.dll og ShockwavePlugin.class

6679106[/snapback]

Takk, det funket! :w00t:

 

Da var både Flash, Shockwave og Java i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...