Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket uttrykk brukes om å kjøre på brettet: å skate eller å skeite? Eller å kjøre?

 

Og om personen? En skater eller en skeiter?

 

Var ikke helt lett å skjønne posten din, men jeg legger til en ''i'' og uttaler e'en på slutten. Hvis det var det du var ute etter.

 

Det er vel ingen som sier skate rett fram på norsk

 

Edit: Sier du skate slik som det leses på norsk. Altså med en ''norsk'' A? Skaaate, eller på engelsk som blir litt mer skæit. (ikke direkte slik, men nærmere slik)

Endret av Naiits
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær så snill, ikke oversett navna på triksene.

 

Triksene beholder de engelske navnene.

 

Hvordan ville du forresten sagt "pump in a transition" på norsk?

 

Enig i at triks ikke bør oversettes. Men jeg og alle skatere jeg kjenner sier faktisk pumpe i en bue. Men nå er vel ikke det å pumpe et triks heller da.

 

Jeg skjelte ut en vennine en gang, fordi hun skrev "skeit" en e-post. Det skrives skate, spør du meg. Rulle går også helt fint hvis du vil holde deg til norske ord. Skate uttalt rett fram med norsk A og E til slutt er forøvrig en fisk.

Lenke til kommentar

Forresten. Det var den internasjonale Go Skateboarding Day i går (21. juni). Noen som feiret dagen? Til min skam så glemte jeg det helt. Oppdaget det ikke før jeg la meg og leste siste nummer av Playboard på senga. :blush: Normalt pleier jeg å ta meg en tur ned på rådhusplassen i Oslo for å feire dagen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En kompis og jeg driver å bygger ny park i skatehallen i Haugesund, planen er at den skal stå ferdig til skolestart, så hvis det er noen som er interesserte i å se fremgang etc sjekk ut bilder på haugalandskate.no eller "haugaland skate" på facebook.

 

Ta gjerne turen til skatehallen i høst! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei hei

 

Jeg skatet mye før når jeg var liten, (8 år siden) Gått mest i snowboard siden den gang.

Men nå la jeg inn en god ordre på boardshop siden det er 50% rabat i butikken dems, så jeg slang med meg et skateboard.

 

Gleder meg til og prøve igjenn, selv om jeg er forferdelig rusen.

Men det kan vel bare gå en vei?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...