Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brett er sjeldent "bra" eller "dårlig". Enjoi er kinaprodusert. Jeg er ingen fan, men brettene er vel så bra som noe annet.

 

Glemte brettet mitt i min mor sin bil, så blir en skate fri uke, men tenkte å tilbringe helgen i fysak, skal greie kickflip over ene box tingen der :p

Fysakhallen er den klart feteste parken i Norge.

Lenke til kommentar

Brett er sjeldent "bra" eller "dårlig". Enjoi er kinaprodusert. Jeg er ingen fan, men brettene er vel så bra som noe annet.

 

Jeg foretrekker selv "kinabrett" som Almost, World Industries og Blind. Dette fordi jeg liker feelingen i brettene.

 

Men hva er egentlig greia med at så mange har noe i mot dem? Noen hevder jo at de ikke er så solide f.eks. Men det er ikke min erfaring. Jeg kan også være med på at pop'en ikke varer så lenge som i andre brett (jeg prøver stadig vekk andre merker også).

 

Har folket noen synspunkter?

 

Edit: Er ellers enig med niko (sånn jeg tolker han) i at så lenge platene blir kjøpt i en ordentlig skate-butikk er det omtrent samme kvalitet.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Det er en grunn for at de blir produsert i Kina. Det er billigere og dårligere treverk i blant annet Dwindle sine brett (som du nevner Almost, Enjoi og tidligere WI).

 

Brett er ferskvare, men som sagt så er ikke et Kinaprodusert-brett grunnen for at du ikke klarer kickflip eller hva det nå enn måtte være. Kort fortalt: Ikke tenk så mye på det, når du har skata noen år har du vært innom det meste og funnet hva du liker best. Ikke heng deg opp i 8'' versus 8,125'' kontra skostørrelse osv. Unødvendig.

 

Du forstod meg nok rett ja :)

Lenke til kommentar

Da har jeg vært og kjøpt meg brettet som jeg nevnte i forrige innlegg :D

 

Jeg lærte forresten noe i dag: Ikke spør om folkene som jobber i butikken kan ta på griptapen for deg hvis det bare er to kjerringer som er der. Det ender med at hun første begynner å gjøre det, finner ut at hun er drittdårlig, ber hun andre om å gjøre det, også fullfører kjerring nr. 2 resten av brettet like dårlig som hun første begynte på det :thumbdown:

Lenke til kommentar

Lær deg å sette på griptape selv ;)

 

1. klistre på griptapen

2. bruk en skrutrekker til å "file" griptapen på kantene hvor du skal kutte griptapen

3. bruk en tapetkniv. stikk den opp i kanten du skal skjere bort, dra kniven mot deg roling rundt hele brettet.

 

Du lærer et par knep for å få det perfekt hver gang ;)

Lenke til kommentar

Longboardet som kanskje ikke ser så ødelagt ut på bildet ble overkjørt av en lastebil. Først med forhjulet, så på langs over brettet med sånn 2x hjul bak (4hjul til sammen på en side..) :p

 

Skateboardet har blitt slitt litt og litt, måtte jo ryke en gang. Men allerede planlagt nytt setup, skifter all delene, så det går fint :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjip den der Sindrato!

 

Minner meg på hva som skjedde i sta! Skata ved Amfi senteret i Moss på en ledge langs veien der, og seff rulla brettet ut i veien akkuratt når det kom 5 biler! (Var stort sett få biler som kom forbi)

Traff heldigvis hjulet på bilen og bounca tilbake!

Har heldigvis ikke skjedd meg enda! :)

Lenke til kommentar

Kjøpte nytt brett i dag.. Girl, med thunder trucker og spitfire hjul.. Faktisk ikke sikker på om jeg er fornøyd eller ikke.. Klarer ikke å ta like høy ollie som før, og i fart suger det all mass.. Alle triks er bare sånn bleh nå, hm. Håper virkelig jeg blir mer vant til brettet ;o

 

Tailen er jo litt høyere, så kanskje jeg må bli vandt til det..

Endret av Sindrato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...