Gå til innhold

Skateboardkaféen - Løst og fast om skating


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har alltid hatt lyst til og kunne skate, er Tony Hawk spillserie fan, men jeg har et syndrom etc, så balangsen er ikke i det beste. Jeg kan jo stå på det, men jeg kan tryne sykt fort... Jeg stod stille en gang og tok en double heelflip, men det var et med dårlig truckere... Finnes det noen Skate tutorials :p?

 

ja, på youtube

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å ta opp igjen skatingen jeg dreiv med for en del år siden i sommer, og har satt sammen et brett fra pakkekonfiguratoren til Junkyard, men ettersom det er en stund siden jeg har drevet med skating, lurte jeg på om noen av dere kanskje kunne si meg om dette er et dugelig brett?

Kommer nok i all hovedsak til å drive med street-skating, siden det er denne stilen som passer meg best. Brettet er satt sammen av følgende:

 

Deck - Toy Machine "Devil Cat" 7,625

Truckere - Independent "Stage 9 - 129"

Hjul - Spitfire Big Head Mash Up 50mm

Kulelagere - Spitfire Classic

 

Virker dette som et greit brett for meg?

Endret av bermar
Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å ta opp igjen skatingen jeg dreiv med for en del år siden i sommer, og har satt sammen et brett fra pakkekonfiguratoren til Junkyard, men ettersom det er en stund siden jeg har drevet med skating, lurte jeg på om noen av dere kanskje kunne si meg om dette er et dugelig brett?

Kommer nok i all hovedsak til å drive med street-skating, siden det er denne stilen som passer meg best. Brettet er satt sammen av følgende:

 

Deck - Toy Machine "Devil Cat" 7,625

Truckere - Independent "Stage 9 - 129"

Hjul - Spitfire Big Head Mash Up 50mm

Kulelagere - Spitfire Classic

 

Virker dette som et greit brett for meg?

 

Tja, jeg tror jeg ville valgt en greiere plate og av den grunn litt breiere trucks også og litt større hjul :)

 

Noen som har tips til bra longboards?

 

Longboardtråden er noe få poster under.:roll:

Lenke til kommentar

Nettopp begynt å skate etter å kun ha stått på blades før, og startet med et brett jeg kjøpte på impuls i sverige..

 

deck: toy machine

 

Truck/hjul/kulelagre: warp.

 

Truckerne kom ferdige med hjul og kule lager til 300 for begge, og lurer fælt på om det ikke akkurat er gromt :p hehe

 

 

Hvor kjøper dere brett fra, og har dere noen anbefalinger til truckere, kulelager og hjul? Skal brukes til alt egentlig da jeg er ganske fersk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kjøper dere brett fra, og har dere noen anbefalinger til truckere, kulelager og hjul? Skal brukes til alt egentlig da jeg er ganske fersk..

 

Halla Chris! Eirik her som var og skata sammen med Paal og Kimme :)

 

50-50.no, boardshop.no, junkyard.no..

Kjøp noen lettere trucks fra Grindking eller Silver, så kommer kickflippene lettere i starten ;)

Hjul, ikke så store(50-55mm), og hardere enn de du har nå fra Warp, de "suger" seg til asfalten og det er vanskeligere å poppe en høy ollie, en kickflip eller en 360 flip.

Kulelagre, Bones Reds varer evig og ruller greit.

Neste gang du kjøper plate bør du også tenke på bredden.. Har du 43-45 i sko, begynn med 7.6 til 7.75 tommer.

 

 

Oversetter et rullebrettspill.

 

Det som heter "grabs" på engelsk, altså at du griper brettet, kan jeg si "gripe", eller brukes et annet uttrykk i norske miljøer?

 

Hahaha! LITE nørd å si det da! XD

Alle bruker engelske begrep.. Du får venne deg til å ikke si "gripe", "popsnurr", "nesebalanse" og "kraftskli" :)

 

 

 

Må også linke til cruisebrettet jeg har laget mens jeg skriver her:

http://www.youtube.com/watch?v=WPkVL8trZ1w

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...