Gå til innhold

Skal kjøpe nytt skjermkort, low budget =p [AGP]


z1nox

Anbefalte innlegg

har skummet litt igjenom forumet nå og fant X1600PRO til en billig penge. 9800 proet mitt gikk til helv. for en stund siden og jeg sitter for øyeblikket på et gf4 mx420 kort *sigh*

 

bare lurte på hvordan ytelsen på x1600pro er i forhold til 9800proet jeg hadde, eventuelt foreslå noen bedre kort til rundt 1000-1200kr. Spiller for det meste wow (faktisk eneste spillet gf4en tåler omtrent, men 800x600 med alt på low er ikke phun :p)

 

Takker for alle svar :w00t:

Endret av z1nox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har skummet litt igjenom forumet nå og fant X1600PRO til en billig penge. 9800 proet mitt gikk til helv. for en stund siden og jeg sitter for øyeblikket på et gf4 mx420 kort *sigh*

 

bare lurte på hvordan ytelsen på x1600pro er i forhold til 9800proet jeg hadde, eventuelt  foreslå noen bedre kort til rundt 1000-1200kr. Spiller for det meste wow (faktisk eneste spillet gf4en tåler omtrent, men 800x600 med alt på low er ikke phun :p)

 

Takker for alle svar  :w00t:

6327113[/snapback]

 

Hadde x1600pro jeg i en ukes tid.

Jeg også spiller WoW, eneste jeg spiller ;)

Vet ikke resten av maskinen din..men jeg kunne ha max kvalitet på alt, i 1280x1024 uten problemer.

 

FPS'en min var på 30-40 normalt..men ca 15-20 FPS i ironforge når man har 40+ mennesker på skjermen.

 

Sendte kortet tilbake fordi jeg ikke syntest det var nok hastighet..og kjøpte Geforce 7800GS isteden..noe jeg angere på, for min gamle Athlon xp 3000+ kan ikke holde følge med kortet uansett. Yter dog bedre i WoW enn x1600'en...men ikke så sinnsykt mye.

Så har nå bestillt nytt HK og CPU for å kunne utnytte 7800GS fullt ut...kunne like godt ha kjøpt PCI-E skjermkort..men venta lenger enn 2 uker..så kan ikke benytte angrefristen =S

 

Har du en grei CPU og 1 gig ram er x1600 pro ett helt greit kort til WoW.

Ser bra ut også..støtter alle finessene i WoW :)

6800GT vil nok være kjappere tror jeg..men koster jo mere da.

 

Har du tenkt å oppgradere SKIKKELIG om 6-12 måneder..hadde jeg kjøpt x1600 pro i mellomtiden, geforce4 bare suger for mye!

Lenke til kommentar

Kjøp ikke Sapphire X1600 PRO. Dette kortet er bokstavelig talt ræva. Faktisk yter det temmelig greit, men det blir smeltevarmt med originalt kjølesystem (fabrikkfeil?). Mange sliter med dette kortet, inkludert en jeg kjenner, som måtte bytte det ut da det stadig hang og ble varmt som en ovn.

 

Radeon 9800 PRO er allerede i budskjettklassen, og skal du ha noe bedre enn det, må du over tusenlappen. Jeg anbefaler Asus 6600 GT.

Lenke til kommentar

Radeon 9600 Pro (256 mb) hadde jeg en gang. Den kjører de fleste spill, kjører BF, CS, Wow osv på full oppløsning. Klikket av og til i spill sånn som Doom og sånn pga. at jeg hadde en 1,8 Amd og kun 512 ram, som var lit for lite for slike spill. Ellers så er det en grei kort. ;)

 

http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php...:723%3bp:499129

 

 

 

HER er akkurat den som jeg hadde. Bildet står nederst.

 

HER har du ei liste over de billigste korter.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Men som jeg sa - ikke vits å kjøp seg "litt" bedre kort enn du har nå, kjøp seg en rå og bli fornøyd.
Lenke til kommentar
Til 899,- kroner tror jeg ikke du finner noe bedre kort enn det du har foreslått i første post. Kortet skal yte litt bedre enn din gamle 9800 Pro, men har støtte for nye funksjoner, PS 3 osv.

 

Desverre koster GF 6600 GT altfor mye i AGP-utgave.  :hm:

6338664[/snapback]

 

Hvor mye ytelsesforskjell er det på gf 6600gt og x1600 pro da? kan kanskje spytte inn noen hundrelapper til :)

 

Tenkte kanskje på dette da jeg også skal kjøpe ram fra psdata =) what yar thinking?

Endret av z1nox
Lenke til kommentar
Hvor mye ytelsesforskjell er det på gf 6600gt og x1600 pro da? kan kanskje spytte inn noen hundrelapper til :)

Tenkte kanskje på dette da jeg også skal kjøpe ram fra psdata =) what yar thinking?

6338741[/snapback]

Jeg har faktisk nettopp tenkt samme tanke som deg! X1600 pro vs. 6600GT

Jeg kommer nok til å gå for MSI kortet (vel og merke når skattepengene har tikket inn..), men si fra hvis du kjøper det X1600Pro kortet!! Er svært interssert i høre erfaringen din før jeg kjøper! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...