Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Stygt å se The Dark Knight ligge foran tidenes to beste filmer; The Godfather Part II og The Good, The Bad & The Ugly på IMDb-lista :p

 

If I had to compare THE DARK KNIGHT to any film I'd compare it to Sergio Leone's THE GOOD, THE BAD, & THE UGLY. When that film came along in 1967 it took a genre that had grown stagnant (the western), and re-invented it for a new generation. It showed that a pulpy western could be also be art, and it paved the way for Leone's own ONCE UPON A TIME IN THE WEST, and Sam Peckinpah's THE WILD BUNCH, both of which took the genre to exciting new places.

 

:p

 

Fra denne anmeldelsen på Joblo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser gjerne at min favorittsjanger overtar førsteplassen på hele listen :wee:

 

Ligger med 9.1 hos de stemmene som "teller" (de har et system som luker vekk fanboysime/hatstemming men er ganske så hemmelighetsfull angående hvem sine stemmer som faktisk blir registrert).

 

Wall-E startet på 6. plass med nær 9000 stemmer, er nå nede på 22. plass. There Will be Blood var en periode oppe på 14. plass, er nå nede på 72. plass.

 

Det som taler til TDK sin fordel er at Batman Begins startet på 90. plass og har holdt seg noenlunde i nærheten av det siden (er nå på 102. plass).

 

Håper virkelig den er så god at den ikke faller, men erfaringsmessig så vil slike filmer være front-loaded på IMDb.

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at TDK er 10/10 i mine øyne.

For at en film skal få 10/10 for meg, skal den være unik, episk, fantastisk og noe interessant som jeg blir engasjert av og elsker. No offence, det er sikkert en dritbra actionfilm.

 

Men, vi får se :)

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Jeg tviler egentlig på at TDK er 10/10 i mine øyne.

For at en film skal få 10/10 for meg, skal den være unik, episk, fantastisk og noe interessant som jeg blir engasjert av og elsker. No offence, det er sikkert en dritbra actionfilm.

 

Men, vi får se :)

 

Har samme tankene som CypheroN. Det skal være en rimelig fantastisk superherofilm om den skal få 10/10 av meg. Gleder meg alledere til å se mini anmeldelse-tråden på lørdagsnatten!

Lenke til kommentar

Jeg har i utgangspunktet ingen trang til å se denne på premieren, men jeg blir likevel nødt til å se den så fort som overhodet mulig. Ikke fordi jeg er så spent at jeg ikke kan holde meg (men det er jeg), men fordi det vil bli umulig å henge på internett uten å ha sett filmen. Det kommer til å være massivt med små og store spoilere, i tillegg til enda mer hype.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det bare er latterlig at The Dark Knight er nr 1 på IMDB lista. Det er jo mest sansynlig bare en hau av fanboys som som stemmer 10 uten og ha sett den engang og sikkert lager nye brukere bare for og kunne stemme flere ganger. Nei, jeg velger og se bort fra den filmen og The Godfather er fortsatt nr 1 her.

Lenke til kommentar

Ja, gud forby at filmindustrien utvikler seg litt og at det kommer filmer noen liker bedre enn The Godfather ... Jeg liker godt The Godfather, men den har aldri vært i nærheten av å være min favorittfilm. Likevel har jeg ikke satt meg ned i et hjørne og grått fordi den har ligget på førsteplass på IMDb i evigheter. Folk har forskjellig smak, og slik er det bare. Men jeg må si jeg koser meg når The Godfather-fanboyz og konservative filmelskere er i harnisk fordi en annen film har greid å snike seg inn på førsteplass. NÅ STÅ'KKE VERRA TELL PÅSKE GITT!

 

Edit:

Og nei, jeg tror ikke The Dark Knight innehar førsteplassen når den har fått 200 000+ stemmer, men jeg koser meg likevel over at den ligger på førsteplass nå og måtte det var så lenge det kan. :)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Jeg syntes det bare er latterlig at The Dark Knight er nr 1 på IMDB lista. Det er jo mest sansynlig bare en hau av fanboys som som stemmer 10 uten og ha sett den engang og sikkert lager nye brukere bare for og kunne stemme flere ganger. Nei, jeg velger og se bort fra den filmen og The Godfather er fortsatt nr 1 her.

 

Starter man en ny bruker og stemmer så blir ikke det registrert på listen. Om du leser bakgrunnen for hvilken stemmer som blir tellende for utformingen av listen. Med tanke på nærmest universal ros fra kritikere og det at filmen fikk 20k stemmer etter premieren og ikke før så faller den antagelsen mye til grus. Det er liten grunn til å tro at de fleste som har avgitt stemme ikke har sett den.

 

Den har 9.7 i snitt totalt, men på listen er snittet 9.5 da endel stemmer (typpisk de du beskriver) filtreres vekk. Se filmen og så bør du gjøre deg opp en mening om det er latterlig eller ikke. Før den tid har man liten grunn til å mene noe som helst om det, spesielt med tanke på hva de som har sett den faktisk sier. Mitt råd i hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...