Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Er er jeg et fjols hvis jeg spør om hvorfor denne filmen egentlig er så hypet? Synes den ser ut som en helt alminnelig superheltfilm i samme bane som Batman Begins. BB var helt ålreit, men ikke noe mer.

Har ikke sett Batman Begins engang jeg. Ser den dukker opp på BD 13 august. Jeg får vel bare bli å plukke den opp for å få med meg hva 10/10 (@TDK) betyr innen sjangeren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er er jeg et fjols hvis jeg spør om hvorfor denne filmen egentlig er så hypet? Synes den ser ut som en helt alminnelig superheltfilm i samme bane som Batman Begins. BB var helt ålreit, men ikke noe mer.

Eneste forskjellen er jo at denne har fått utrolig bra anmeldelser. At den omtales som et fantastisk krim/action uavhengig av kildemateriale, og samtidig som tidenes superhelt-film. You can't beat that.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper Limited Edition, ja.

Ja, var den jeg mente. Men leste en kommentar på amazon.co.uk:

 

This 'special' Blu-ray edition Batman Begins [blu-ray] [2005] - with lenticular panel and postcard inserts - is not the same one that you get from the USA (e.g. Movietyme - region-free) as it lacks the multipage comics that appear in the US version. Slightly disappointing - but much cheaper than Movietyme price.

 

Så postkort og tegneserie følger altså ikke med i den europeiske versjonen?

Lenke til kommentar
Syntes bare det blir litt feil at en helt ny film skal ligge på topp som "tidenes beste film". Tittelen tidenes beste film burde da gå til en film som blitt laget for en stund siden, hvis du skjønner hva jeg mener.

Blir da ikke feil. Tidenes beste film, utifra listens premisser, kan komme i morgen for alt vi vet. Da bør listen kunne være dynamisk nok til å fange den opp. En liste som er så statisk at det tar år og dager før den oppdateres blir fort useriøs, da den ikke henger med i tiden og fordi den blir utdatert.

Det han mener er vel at det er umulig å danne seg et en nyansert bilde av en films kvaliteter når man står midt oppe i PR-maskineriet og ikke aner noe som helst om hva slags ettermæle den kommer til å få.

 

Den dagen The Dark Knight har like mye dybde som The Godfather, eller enda bedre; The Godfather Part II, går jorda under. Dette kan jeg si uten å ha sett filmen en gang.

Og folk som har sett den, til og med seriøse anmeldere, har nettopp brukt nevnte filmer til sammenligning. Det hagler med superlativer. Dine og mine fordommer om hvor god eller dårlig denne filmen er blir verdiløse målt opp mot dem som faktisk har sett filmen. Endel av dem sett mer filmer enn meg og deg til sammen. Så da er det vel like greit å åpne sinnet og ikke gjøre seg opp en mening basert på ren og skjær luft? :)

Filmen er sikkert god, kanskje genial, men det er ikke slik at skeptikerne mener noe om luft. Det finnes massevis av trailere, teasere, intervjuer og annet på nettet nå. Og jeg vet hva du vil si: Du kan ikke basere din oppfatning av en film på en liten trailer! Vel, min erfaring er at etter å ha sett en trailer, vet man nøyaktig hva man går til. Liker jeg traileren, liker jeg filmen, og motsatt. Det har ennå ikke slått feil.

 

For ordens skyld: Jeg liker traileren til The Dark Knight. Jeg ser bare ingen tegn på noe mer enn en flott, velprodusert actionfilm. Dessuten tar jeg mottakelsen til Batman Begins med i betraktningen: Kontrasten er ganske enkelt urealistisk stor. Kort sagt kommer dette fullstendig ut av det blå!

Lenke til kommentar

Jeg sitter heldigvis i midten av min kameratgjeng så da får jeg nok ingen stygge blikk. Men det gjør de kompisene mine som sitter ytterst. Tror dere egentlig at jeg rekker å dra fra Valle Hovin 23:00 og rekke å være på Colosseum 00:02? Det kommer jo til å være veldig mange tusen som skal ta t-banen samtidig.

Lenke til kommentar
For ordens skyld: Jeg liker traileren til The Dark Knight. Jeg ser bare ingen tegn på noe mer enn en flott, velprodusert actionfilm.

Bortsett fra at anmeldelsene sier noe annet.

 

Watching The Dark Knight is like gazing into a mirror on a waning moon night: chilling and mesmerizing.

- Denver Post

 

Pitched at the divide between art and industry, poetry and entertainment, The Dark Knight goes darker and deeper than any Hollywood movie of its comic-book kind.

- New York Times

 

The Dark Knight is bound to haunt you long after you've told yourself, Aah, it's only a comic-book movie.

- TIME

 

:roll:

 

Ikke avskriv suksessen bak denne filmen som "hype" eller "pga. Ledgers død" før du selv har sett den. Faktum er at den er utrolig kritikerrost. Den har for øvrig høyere snitt på Rotten Tomatoes enn The Departed

Lenke til kommentar
For ordens skyld: Jeg liker traileren til The Dark Knight. Jeg ser bare ingen tegn på noe mer enn en flott, velprodusert actionfilm.

Bortsett fra at anmeldelsene sier noe annet.

 

Watching The Dark Knight is like gazing into a mirror on a waning moon night: chilling and mesmerizing.

- Denver Post

 

Pitched at the divide between art and industry, poetry and entertainment, The Dark Knight goes darker and deeper than any Hollywood movie of its comic-book kind.

- New York Times

 

The Dark Knight is bound to haunt you long after you've told yourself, Aah, it's only a comic-book movie.

- TIME

 

:roll:

 

Ikke avskriv suksessen bak denne filmen som "hype" eller "pga. Ledgers død" før du selv har sett den. Faktum er at den er utrolig kritikerrost. Den har for øvrig høyere snitt på Rotten Tomatoes enn The Departed

Anmeldelsene er ikke synlige i trailerne, så dermed kan jeg ikke se de tegnene i trailerne. Forøvrig har jeg slett ikke avskrevet filmen. Jeg er bare skeptisk til det vanvittige resultatet vi nå ser på IMDb. Forrige gang Gudfaren ble skjøvet ned fra førsteplassen var altså da Ringenes Herre: Ringens brorskap kom ut. Den gangen hadde vi å gjøre med et kulturfenomen som verden ikke har sett maken til siden Star Wars. At oppfølgeren til en relativt suksessrik Batman-film skal klare samme bragden, og attpåtil med langt klarere margin og etter at IMDb har blitt mye større, høres veldig fjernt ut i mine ører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...