Gå til innhold

Mens vi venter på "The Dark Knight"


Kebab GUD

Hvilken karakter ga du filmen?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilken karakter ga du filmen?

    • 1
      6
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      1
    • 5
      2
    • 6
      4
    • 7
      17
    • 8
      30
    • 9
      73
    • 10
      142
    • Ikke sett den og kommer trolig ikke til å se den.
      12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det nesten offisielt

 

The Dark Knigh har hatt beste Premiere helg ever!

Og det er en hel dag (nesten hel dag) igjen...

 

Dvs at det regnes med at TDK vill spille inn 155.3Millioner Dollar denne helgen.. noe som slår Spider-Man3 sine 151.1Millioner..

 

dvs vi får jo ikke noen endelig svar før i morgen om det stemmer..

men det ser ikke ut til at TDK har satt ny lørdags rekord ..

Lenke til kommentar

Tør ikke før neste helg. Spørs hvor front-loaded filmen er. Om den har like gode ben å gå på som Batman Begins (som hadde fenomenale "legs" med små fall uke til uke) så blir det himmelsk. Men med så stor åpningshelg så blir det nok litt av en drop neste helg. Men gode anmeldelser og WOM (word of mouth) vil hjelpe godt på.

 

Spider-Man vil nok muligens måtte finne seg i å ikke være suveren i sjangeren når det kommer til dollar nå til dags.

Lenke til kommentar
Hvis det ikke blir noe forandring ved neste oppdatering, så er det spikeren i kista for Gudfaren som #1 noensinne igjen.

Det er vel bra med litt forandring vel?

Jeg er 300% for at TDK sitter der den sitter, til tross for at jeg ikke har sett filmen ennå, fanboy overload? Åh jess.

Lenke til kommentar
Det blir jo helt feil at en "super hero flick summer blockbuster thingy" skal vippe selveste Gudfaren av tronen..

På ingen måte, hva du anser som mesterverk innen film er som vanlig: en smaksak, noen elsker Gudfaren over alt på jord og mener det er mesterverk uten like, på samme måte er det folk som forguder Ringenes Herre, Harry Potter og Star Wars.

 

At TDK har plassert seg på #1 indikerer at det er en film som flesteparten (så langt) oppfatter som en helhetlig bedre film enn Gudfaren. Ingenting man kan få gjort med det, man kan selvsagt være uenig, but what you see if what you get.

Lenke til kommentar
Det blir jo helt feil at en "super hero flick summer blockbuster thingy" skal vippe selveste Gudfaren av tronen..

Hvorfor det? Alle anmeldelsene så langt tyder på at TDK har vel så mye dybde som Gudfaren. Det lukter litt snobberi at man ikke vil at en "superhelt film" skal bli nummer en på imdb. Ikke at rankingen på imdb har så mye å si for meg.

Lenke til kommentar
Det blir jo helt feil at en "super hero flick summer blockbuster thingy" skal vippe selveste Gudfaren av tronen..

Hvorfor det? Alle anmeldelsene så langt tyder på at TDK har vel så mye dybde som Gudfaren. Det lukter litt snobberi at man ikke vil at en "superhelt film" skal bli nummer en på imdb. Ikke at rankingen på imdb har så mye å si for meg.

 

 

Syntes bare det blir litt feil at en helt ny film skal ligge på topp som "tidenes beste film". Tittelen tidenes beste film burde da gå til en film som blitt laget for en stund siden, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Den dagen The Dark Knight har like mye dybde som The Godfather, eller enda bedre; The Godfather Part II, går jorda under. Dette kan jeg si uten å ha sett filmen en gang.

 

Og ikke for å virke bitter eller noe, jeg gleder meg utrolig mye til fredag / lørdag jeg, er fan av både Burton og Nolans Batman, og det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til en film som denne. Men følte jeg måtte forsvare Gudfaren :)

Lenke til kommentar
Det blir jo helt feil at en "super hero flick summer blockbuster thingy" skal vippe selveste Gudfaren av tronen..

Hvorfor det? Alle anmeldelsene så langt tyder på at TDK har vel så mye dybde som Gudfaren. Det lukter litt snobberi at man ikke vil at en "superhelt film" skal bli nummer en på imdb. Ikke at rankingen på imdb har så mye å si for meg.

 

 

Syntes bare det blir litt feil at en helt ny film skal ligge på topp som "tidenes beste film". Tittelen tidenes beste film burde da gå til en film som blitt laget for en stund siden, hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Den dagen The Dark Knight har like mye dybde som The Godfather, eller enda bedre; The Godfather Part II, går jorda under. Dette kan jeg si uten å ha sett filmen en gang.

 

Og ikke for å virke bitter eller noe, jeg gleder meg utrolig mye til fredag / lørdag jeg, er fan av både Burton og Nolans Batman, og det er lenge siden jeg har gledet meg så mye til en film som denne. Men følte jeg måtte forsvare Gudfaren :)

 

Du på din side er helt sikker på at den filmen ikke har den dybden som Gudfaren, selv om du ikke har sett filmen, jeg på min side mener dette er en film som er bedre enn Gudfaren selv uten å ha sett den. Fine kontraster dette her. :)

Lenke til kommentar
Det blir jo helt feil at en "super hero flick summer blockbuster thingy" skal vippe selveste Gudfaren av tronen..

På ingen måte, hva du anser som mesterverk innen film er som vanlig: en smaksak, noen elsker Gudfaren over alt på jord og mener det er mesterverk uten like, på samme måte er det folk som forguder Ringenes Herre, Harry Potter og Star Wars.

 

Nei. Jeg er blant de som hevder det er mulig å si at en film er god, helt objektivt. På samme måte som Beethovens 9. Symfoni er et fantastisk bra musikkstykke, helt uavhengig av personlig smak. Hvis man objektivt analyserer, titter nærmere på tonalitet, harmonier, oppbygning osv.. Det samme kan man gjøre med en film.

 

Let the flames begin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...