Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

 

har hatt den i noen dager nå og den bugger verre enn 8210 gjorde for 8 år siden:(

slår seg av-henger--får ikke starta og får jeg det så tar det 5 min

 

er vel bare å innse at de har sluppet nok en halvferdig modell som ikke egner seg for folk som bruker mobil i jobb ivertfall :mad:

Lenke til kommentar
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

 

har hatt den i noen dager nå og den bugger verre enn 8210 gjorde for 8 år siden:(

slår seg av-henger--får ikke starta og får jeg det så tar det 5 min

 

er vel bare å innse at de har sluppet nok en halvferdig modell som ikke egner seg for folk som bruker mobil i jobb ivertfall :mad:

6606163[/snapback]

 

 

auch.. høres ikke bra ut. får håpe dette bare er et engangstilfelle og ikke på lik linje med 6280! Hvis flere har opplevd problemer så si ifra! Gidder ikke spare penger til nok en katastrofe ifra Nokia :x

 

- hsds

Lenke til kommentar

hadde bare Nokias garanti vært verd papiret den er skrevet på men neida

har jobba med telecom masse år og Nokia har ALLTID skrytt av sin world wide guarantee

den er crap----mobil må sendes inn---erklæres som DOA---sendes ny og er man heldig så ryker 14 dager i beste fall...........

 

er d lov å banne her inne?

Lenke til kommentar

He he på toppen av d hele prøver jeg forgjeves å ringe Novo Norge som vistnok skal sjekke en DOA mobil for meg og her er svaret

 

just nu er det så manga som forsøkar ringa uss at vi inte kan koppla upp dig....

 

WOW det er interesant for en sluttbruker hvor mange som ringer dem akkurat nå så lenge jeg kun har bruk for en forbanna kundekonsulent!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min N73 siden mandag, brukt den heftig, aldri hatt noe tull. Det tar nok noe lenger tid å starte enn en vanlig mobiltelefon, rett og slett fordi det er et mer avansert OS på den.

 

Nokia garantien er Gull Verdt den. Min gamle N70 tulla litt etter ei uke, jeg leverte den på Nokia verkstedet som alle bør gjøre dersom de har mulighet. Jeg fikk ny med en gang!! Leveres telefonen til Elkjøp, Expert, sendes til diverse postordrebutikker(nettbutikker, garasjeslag) må den derfra sendes videre fordi de ikke har gode nok rutiner for å løse problemer ved service og problemer.

Bruk din lokale Nokia forhandler og garantien er Gull Verdt. Telefonen sendes ingen steder fra slike verksteder, og det er maaaange av dem i dette langstrakte land.

Service ved slike verksteder tar MAX 2-3 dager. Det er tydelig at du har fått helt feil behandling et eller annet sted.

Lenke til kommentar

proble er at den er besilt via nettbutikk

de skal ha den tilbake

den skal sendes til nokiaverksted og konstateres doa

så skal nettbutikk sende ny til kunde

 

hadde garantien vært gull verdt kunne jeg tatt med meg min gyldige kvittering -- gått til en nokia forhandler her oppe -- levert inn doa mobilen og fått ny på 9 sekunder...

 

da snakker vi kundevennlighet Mr.

Lenke til kommentar
proble er at den er besilt via nettbutikk

de skal ha den tilbake

den skal sendes til nokiaverksted og konstateres doa

så skal nettbutikk sende ny til kunde

 

hadde garantien vært gull verdt kunne jeg tatt med meg min gyldige kvittering -- gått til en nokia forhandler her oppe -- levert inn doa mobilen og fått ny på 9 sekunder...

 

da snakker vi kundevennlighet Mr.

6606678[/snapback]

 

Det er faktisk, utrolig men sant helt riktig. Men det er ikke bestemt av garantien, men forhandler som må ta dette inn i sitt system før de kan gi deg ny mobil. Det er blant annet på grunn av sporingsmuligheter for Nokia i forbindelse med kvalitets sikring og mulighet for eventuelle tilbakekallinger av bestemte varepartier

 

Jeg betalte litt mer for den 2700,- med fri 120 og fikk den hos Nokia forhandleren som kan gi meg ny med en gang.

 

Sjekk gjerne hjemmesiden til Nokia for å finne nærmeste godkjente Nokia verksted, der er det egenutdannede teknikere som reparerer på stedet i løpet av kun få dager. Er man VIP kunde skal man ha den innen Max 24 timer, jeg er ikke VIP kunde !!

 

Edit:for de som lurer på hva doa er: dead on arrival, eller død ved ankomst!! eller ?

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Etter lang tid som SE bruker er nå, N73 i hus.

Bestilte først white/red, den ville ha passet ypperlig til min MacBook. Men sjappa fikk den ikke i hus før 8. aug.

Så jeg bestilten en silver/plum i går, kl 0900 i dag sto postkisen på døra med tlf. Fargen er nydelig, sølv og mørk, nesten sort, lilla.

Nice skjerm og raske menyer, i motsetning til min forrige Nokia, N70, som jeg ikke likte, og raskt kvittet meg med.

 

Er Macbruker, og iSync støtter ikke N73 ennå, men en kjapp plugin fikset det, og det funker som en drøm.

 

Med så til poenget, forskjellige theme har en tendens til å samle seg på telefonen etterhvert.

 

Finnes det ett program som automatisk skifter theme?

Som man kan stille inn til å skifte theme med visse mellomrom?

Noe ala bakgrunnsskifteren på Mac OS hadde vært supert.

Lenke til kommentar

Vel, da var min N73 pakket opp og fulladet. Så var det samme problemet jeg stort sett har hatt med alle de siste telefonene mine, jeg får ikke koblet til PC-en sånn helt uten videre. Jeg har oppdatert PC Suite, men i tilkoblingsveiviseren står programmet bare og venter etter at jeg får beskjed om å koble til telefonen. Noen tips?

 

Edit: På forsøk nr ørten ser det jammen ut som det gikk bra.

Lenke til kommentar

Kan jo ta noen ord om Mp3 spilleren med det samme den står og går....... Hodetelefonene som følger med er av samme type som på 6233, ikke verdens beste kvalitet :hrm: , men leverer varene med tilfredsstillende kvalitet.

Nå har jeg desverre ikke noen overgang slik at jeg kan prøve noen andre heller. :no:

Funksjoner er det godt med på spilleren. Alle de vanlige er der, man kan også spole fort fremover og bakover i sangene med 3 og 6 tastene.

Den har tilfeldig avspilling og repetering av hele album, eller enkelt sanger.

Spille lister kan man lage etter egne ønsker, med valgfritt innhold, og vilkårlig plassering, enten telefonminne eller minnekort.

Bonusen er at man kan søke etter innhold i spille listene. Det kan søkes etter innhold i selve navnet på filen(sangen) man leter etter. Altså både etter artist, sangnr, eller bare enkle ord i sangene. :thumbup:

 

Man ser til enhver tid hvilket spor av hvor mange på spillelisten som spilles 40/50 f.eks.

 

Man ser tiden som er spilt av sangen og dens totale lengde.

Det vises også i display hvilken sang som kommer etter den som spilles nå. :D

 

En sur bit til slutt for i dag må være at ingen gamle .sis filer er kompatible med N73. Den sier selv i fra når ikke kompatible filer forsøkes innstallert. :no:

 

Telefonen er synket med PC med XP pro nå, var ikke noe problem. Kalender, mail, avtaler er i boks. :thumbup:

 

Men, hjelp hva er det jeg ser........er virkelig skjermen på K800i sååå liten i forhold, nei, det er bare at man får så mye mer informasjon på et skjermbilde på N73 kontra k800i. Det er som å sammenligne en 15" flatskjerm med en 19" sorry to say. :ermm:

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar
Den lilla fargen på baksiden minner ganske mye om gamle Nokia 6110 kameleon, som skifter fargenyans etter lyset som treffer.........egentlig råstilig!  Jeg er glad jeg ikke kjøpte rød faktisk.

 

Også er det 3 høytalere på den, 3D lyd, valgbare kameralyder, og igjen et bare helt rått kamera.  Handysafe er installert, en helt super lommebok.

Ettersom albumfunksjonen er omtrent den samme som N70 blir  Zensis photorite er et must, her kan alt man har på telefonen legges utilgjengelig under et passord, slik som meldinger, bilder osv.  Der kom vel grisetankene frem tenker jeg............ :dribble:    Det er bare det at jeg allerede har over 100 bilder i jobbsammenheng som ikke klåfingrede eller utenforstående bør se! :thumbup:

 

I det vanlige galleriet kan man lage egne album, men ved vanlig visning skilles det ikke automatisk på bilder i album og utenfor album. :hmm:

 

I egne album kan man egentlig bare velge å se de utvalgte bilder man har lagt i det respektive album.

Forøvrig går det rimelig lynkjapt å bla i galleriet.

 

Selvsagt er det ikke noe problem å lese word, excel eller pdf på den store klare helt rå skjermen.

 

Har tatt noen bilder utover kvelden 2230 på badeplassen.  Disse har meget god kvalitet, så hva blitz, led, xenon angår så klarer Nokiaen N73 seg veldig bra :thumbup:  under reduserte lysforhold.

 

En lenge etterlengtet  funksjon på Series 60 er muligheten for  å lukke program med samme tast som man avslutter samtale med, den røde knappen :yes: .  Den avslutter nå programmene på et blunk.  Noen ganger for fort dersom man ikke tenker seg om, f.eks i spill.

 

Savner forøvrig stoppeklokke og nedtellingsur :hrm: , noen som har noe for N73, selv har jeg en for gamle symbian som jeg ikke har testet ennå.

 

Er det ikke andre som noen objektive meninger om N73 og dens funksjoner og egenskaper, og ikke bare pakkesporingsnr og tilsvarende innlegg om sutring for at posten er treig osv. som egentlig ikke angår tråden i det hele tatt. :nei:

6600627[/snapback]

 

Hvilken versjon av Photorite har du? Har skaffet meg programmet, men der kan jeg ikke legge passord eller noe. Er bare mulig å forandre på bilder osv.

6605727[/snapback]

 

 

Halloen. Har du oversett denne, geirandreo? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...