Gå til innhold

Nokia N73 Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

 

Dette var første lading, Nokia anbefaler å lade opp og ut noen ganger før optimal batterikapasitet oppnås, så nå skal den tømmes.

6602855[/snapback]

 

Fulladet 2.30? Når satte du den til ladinga da?

 

Så det holder med å lade mobilen til den er fullladet, å ikke lader mer? Den skal ikke stå i FULLADET i flere timer ? ? ?

6602996[/snapback]

 

 

 

Det har ikke noen mening å la den stå i laderen etter at den er fulladet, da går den bare over på vedlikeholdslading. Den skal BRUKES, tømmes, og deretter lades opp igjen, og igjen, og igjen, og igjen, og ig.......

6603052[/snapback]

 

Har alltid hørt att mobilen skal lades minst 16timer når det er førstegangs lading jeg.men kanskje feil det da :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare det at jeg og har ny tlf....og gjerne skulle hatt faktaopplysninger å diskutere om. Ble så inderlig lei av disse lidenskapsinnleggene uten noe substans. (Skulle kanskje ikke brukt det siste ordet)

6603241[/snapback]

 

Jeg vil også gjerne ha faktaopplysninger, men det er vel ikke så mange som har fått telefonen og har fått prøvd den ut ordentlig ennå.

Lenke til kommentar

Det er vel bare meg, som er for gammel og "satt".

 

 

6603241[/snapback]

 

 

Tar vare på det viktigste i innlegget ditt jeg, men hvem er gamlest tro....

 

Kan ikke noe for at jeg syntes det er spennende med mobil. For meg er det et verktøy i job, og på reiser med jobb. Bruker ALT som er på N73, og bare må ha det beste kameraet for å lage dokumentasjon. :innocent::cool:

6603271[/snapback]

 

Dibledutter er gøy! Og ihvertfall når de kombinerer masse praktiske ting man har bruk for og er et godt verktøy både i jobb og fritid. Og kanskje gjør hverdagen enklere... Jeg er helt i høygir fordi jeg tror jeg endelig får telefonen som har alt jeg ønsker meg og som jeg håper er fri for irritasjonsmomenter.

 

Vi har alle ulike interesser, for noen er det mobiltelefonen, andre stereo, bil, kjæresten etc. Vi som klarer å glede oss og ha barnslig nytelse over ting er heldige etter min mening :yes:

Endret av lipo
Lenke til kommentar
Bare det at jeg og har ny tlf....og gjerne skulle hatt faktaopplysninger å diskutere om. Ble så inderlig lei av disse lidenskapsinnleggene uten noe substans. (Skulle kanskje ikke brukt det siste ordet)

6603241[/snapback]

 

Jeg vil også gjerne ha faktaopplysninger, men det er vel ikke så mange som har fått telefonen og har fått prøvd den ut ordentlig ennå.

6603285[/snapback]

 

Ja hadde vært gøy med en liten test av mp3 spiller,kamera,hvordan tastene er og lyd.

Lenke til kommentar
Har alltid hørt att mobilen skal lades minst 16timer når det er førstegangs lading jeg.men kanskje feil det da :roll:
Dette gjaldt bare de gamle batteriene. Det trengs ikke gjøres på de nye batteriene. Det står følgende i brukermanualen til N73:

 

Lade batteriet

1 Koble en kompatibel lader til et strømuttak.

2 Koble strømledningen til enheten. Hvis batteriet er helt

utladet, kan det ta en stund før ladeindikatoren

begynner å rulle.

3 Når batteriet er fulladet, kobler du laderen fra enheten

og deretter fra strømuttaket.

 

Hvilket betyr at batteriet ikke trengs å lades i 12 timer første gangen.

Lenke til kommentar
Bare det at jeg og har ny tlf....og gjerne skulle hatt faktaopplysninger å diskutere om. Ble så inderlig lei av disse lidenskapsinnleggene uten noe substans. (Skulle kanskje ikke brukt det siste ordet)

6603241[/snapback]

 

Jeg vil også gjerne ha faktaopplysninger, men det er vel ikke så mange som har fått telefonen og har fått prøvd den ut ordentlig ennå.

6603285[/snapback]

 

Ja hadde vært gøy med en liten test av mp3 spiller,kamera,hvordan tastene er og lyd.

6603328[/snapback]

 

Og mulige downloads. Hva som finnes og hvor man kan hente dem. Kunne personlig tenke meg blant annet nedtellingstidtaker og stoppeklokke. Har vært på series.60.com, men fant ikke så mange spennende downloads der.

Lenke til kommentar
Jeg har nå min N73 i hende, men sliter med wap/mms/3g og slikt. Har chess abb, men den veiviseren deres har ikke n73 innebygget. Forsøkte n70 og n80 og begge la seg fint inn på tlf, men de fikk ikke kontakt med noe :| Noen andre med chess/n73 som har fått kontakt med omverdenen? Skulle gjerne ha synchet telefonen mot zyb.com også.

6602863[/snapback]

Heh, la inn netcom sine settings fra nokia sin side, og etterpå virket de gamle fra chess på mystisk vis. Kanskje de måtte modne litt i telefonen :)

 

ZYB virker plutselig også nå. Sist fikk jeg melding om at telefonen ikke forstod konfigurasjonsmeldingen fra ZYB, men nå virket det. Alt er flott :)

Lenke til kommentar

ja det er sikrt å vist, har likskjrm på min N71 nå som N73 har og den er svær og fin.

 

og når folk har symbian får de evt lese litt da serru, ike sutre over tidstaker og annet tøys... regner med folk vet litt hva de betaler 4000; for da... trenger feo ikke være no super i mobilteknikk av den @@@@ grunn... argh!

 

 

ot: skrivefeil, nytt tastatur på MacBook`n er uvant...

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
ja det er sikrt å vist, har likskjrm på min N71 nå som N73 har og den er svær og fin.

 

og når folk har symbian får de evt lese litt da serru, ike sutre over tidstaker og annet tøys... regner med folk vet litt hva de betaler 4000; for da... trenger feo ikke være no super i mobilteknikk av den @@@@ grunn... argh!

 

 

ot: skrivefeil, nytt tastatur på MacBook`n er uvant...

6604224[/snapback]

Så enig så enig.
Lenke til kommentar
og når folk har symbian får de evt lese litt da serru, ike sutre over tidstaker og annet tøys... regner med folk vet litt hva de betaler 4000; for da... trenger feo ikke være no super i mobilteknikk av den @@@@ grunn... argh!

6604224[/snapback]

 

Så får man kanskje lese litt ordentlig når man er på et forum også og lære seg forskjellen på sutring og spørsmål.

 

Persolig foretrekker jeg å spørre folk som muligens vet, fremfor å lese og lete i evigheter, på det viset får jeg antageligvis med meg durabelig langt mer enn om jeg skulle insistere på å finne ut alt selv.

 

Du har blant annet kommet med tips om to nettsteder med downloads Det ene har je.g vært på før, mens det andre hadde jeg sikkert ikke funnet engang uten tips. Takker for det. Det må jo kunne være hyggelig å være den som vet mer og som kan lære opp oss noviser innimellom?

 

Jeg betaler 2622 for et bra mobilkamera, radio og kalender, resten tar jeg som en bonus som jeg må lære meg mer om etterhvert.

Endret av lipo
Lenke til kommentar

Nå har jeg sjekket ut litt her og der og har funnet ut det ikke er helt billig å skaffe ekstraprogrammer til telefonen. En funksjon jeg absolutt må ha og som jeg har brukt mye på min SE er en kodepasser hvor jeg kan legge inn ulike koder, passord etc, slik at jeg ikke trenger å huske alt, samtidig som jeg er sikker på at ikke hvem som helst kan lese de.

 

Utrolig praktisk, men vil jeg ha den på min N73 må jeg ut med 26 € for en som ser veldig bra ut og som er såpass ny at den er kompatibel. Finner ingen som jeg kan prøve ut og de billigere alternativene ser litt tvilsomme ut, så jeg er lite fristet til å bruke 10-15€ på å sjekke om de funker.

 

Stoppeklokke og sånt vil jeg også ha, så jeg må nok ut med litt kronasjer i ekstraprogrammer slik at jeg får alt jeg er vant til å bruke.

Lenke til kommentar
Den lilla fargen på baksiden minner ganske mye om gamle Nokia 6110 kameleon, som skifter fargenyans etter lyset som treffer.........egentlig råstilig!  Jeg er glad jeg ikke kjøpte rød faktisk.

 

Også er det 3 høytalere på den, 3D lyd, valgbare kameralyder, og igjen et bare helt rått kamera.  Handysafe er installert, en helt super lommebok.

Ettersom albumfunksjonen er omtrent den samme som N70 blir  Zensis photorite er et must, her kan alt man har på telefonen legges utilgjengelig under et passord, slik som meldinger, bilder osv.  Der kom vel grisetankene frem tenker jeg............ :dribble:    Det er bare det at jeg allerede har over 100 bilder i jobbsammenheng som ikke klåfingrede eller utenforstående bør se! :thumbup:

 

I det vanlige galleriet kan man lage egne album, men ved vanlig visning skilles det ikke automatisk på bilder i album og utenfor album. :hmm:

 

I egne album kan man egentlig bare velge å se de utvalgte bilder man har lagt i det respektive album.

Forøvrig går det rimelig lynkjapt å bla i galleriet.

 

Selvsagt er det ikke noe problem å lese word, excel eller pdf på den store klare helt rå skjermen.

 

Har tatt noen bilder utover kvelden 2230 på badeplassen.  Disse har meget god kvalitet, så hva blitz, led, xenon angår så klarer Nokiaen N73 seg veldig bra :thumbup:  under reduserte lysforhold.

 

En lenge etterlengtet  funksjon på Series 60 er muligheten for  å lukke program med samme tast som man avslutter samtale med, den røde knappen :yes: .  Den avslutter nå programmene på et blunk.  Noen ganger for fort dersom man ikke tenker seg om, f.eks i spill.

 

Savner forøvrig stoppeklokke og nedtellingsur :hrm: , noen som har noe for N73, selv har jeg en for gamle symbian som jeg ikke har testet ennå.

 

Er det ikke andre som noen objektive meninger om N73 og dens funksjoner og egenskaper, og ikke bare pakkesporingsnr og tilsvarende innlegg om sutring for at posten er treig osv. som egentlig ikke angår tråden i det hele tatt. :nei:

6600627[/snapback]

 

Hvilken versjon av Photorite har du? Har skaffet meg programmet, men der kan jeg ikke legge passord eller noe. Er bare mulig å forandre på bilder osv.

Lenke til kommentar
Har telefonen god byggekvalitet? Knirker den på noen måter? :hmm:

6605054[/snapback]

Sitter med N73 i hånda nå og den er helt knirkefri og fin.Er imponert så langt.Når det gjelder størrelsen så er den ganske lik K800i men bedre å holde i.K800i er mye skarpere i kantene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...