Gå til innhold

Den store Stargate-tråden - ALT som ikke er sendt i USA puttes i spoiler-tags


Anbefalte innlegg

Må si jeg liker Vala bedre og bedre, hun kommer til å bli en flott karakter i sesongen her. I LOVE HER!

6619098[/snapback]

Hehe ja, likte henne også da hun ble introdusert i Prometheus Unbound. Claudia Black var også flink i Farscape, for de som fulgte med på det. Og nå er jo Browder fast i SG-1 så drømmeteamet er tilbake i scifi ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke Stargate SG-1 ville blitt noen hit i norge, folk som ikke er kjent med serien vil sikkert synes effektene og slikt er dårlig, også de evige fordommene mot sci-fi i norge.

 

Hvis SG-1 skulle blitt en hit tror jeg dem burde starta med Atlantis slik at hvis det ble populært ville interessen for SG-1 blitt større, men det skjer neppe uansett.

 

Men BSG er i mine øyne en mye mer "nerdeserie" enn Stargate seriene, men er nyere så har større sjanse for suksess pga det, men uansett vil man neppe se noen sci-fi i prime-time på noen av største norske fjernsynskanalene i nærmeste fremtid. Er vel kun X-Files som har blitt ordentlig motatt av det norske publikum av "hel-blods" sci-fi serier etter min viten.

 

EDIT: En som strekt ut en KRITISK STAVEFEIL og måtte lage en hel post under om det :p!

Endret av hds
Lenke til kommentar

SciFi i beste sendetid vil vi nok neppe se. TV2 sendte jo Voyager på formiddagen i helgene. Når de en sjelden gang sender gamle Star Trek filmer sendes de etter tolv på natta. TV2 sendte jo ST:NG en gang i tiden og, da på natten og på formiddagen i helgene.

 

Nå vil jeg heller ikke si at CGI og fancy romskip er det som har gjort SG-1 til det det er.

Det å starte med å sende Atlantis fremfor SG1 tror jeg ikke er lurt, spesielt med alle crossovers som de har laget.

 

Hadde TV2 hatt baller kunne de sendt noe SciFi i sommer. Istedet sender de REPRISER av hotell Cæsar. :roll: Spørs om det var deres frykt for SciFi at de sluttet å sende Futurama og...

 

TV2s program FAQ

Lenke til kommentar
Nå vil jeg heller ikke si at CGI og fancy romskip er det som har gjort SG-1 til det det er.

Det å starte med å sende Atlantis fremfor SG1 tror jeg ikke er lurt, spesielt med alle crossovers som de har laget.

 

Hadde TV2 hatt baller kunne de sendt noe SciFi i sommer. Istedet sender de REPRISER av hotell Cæsar.  :roll: Spørs om det var deres frykt for SciFi at de sluttet å sende Futurama og...

 

Det jeg mener: Når jeg ser eldre filmer ol nå så KAN min interesse for dem svekkes fordi at alt virker så uvirkelig av effekter selv om jeg er godt klar over at det er gammelt materialet. Spør deg selv, hvor mange syntes matrix var tøff pga effektene? Om mange år så synes kanskje folk den filmen bare er latterlig dårlig laga.Derfor tror jeg nyere show har en større sjanse for å bli godtatt.

Uansett synes jeg SG-1 gjordet en bra jobb med effekter og slikt jeg for tror strengt talt dem ikke hadde et sykt stort budsjett i begynnelsen.

 

 

Og til punkt 2: Skjønner dem godt, kan jo hende at hvis de sender sci-fi at dem blir stempla som nerdekanal og mister mange seere :!: . Skulle vært laga en slik hybridkanal som f.eks kanal1 fram til kvelden/ noe ala sci-fi channel på kvelden.

Lenke til kommentar
Er det mulig å få Sci-Fi Channel i Norge?

6625725[/snapback]

 

SciFi-channel USA: neppe; men SciFi-channel UK... mulig? På sattelitt kanskje.

 

on topic:

 

Har nettopp catchet opp med nyeste episode av atlantis (har hatt maraton siste uken, sett hele sesong 2). Og jeg må si, siste episode var ekstremt bra, faktisk noe av det beste jeg har sett av Stargate.

 

Kom til å tenke på en ting, sett at Ronin og Teal'c hadde møttest i ringen.. hvem ville vunnet? Jeg holder en knapp på god gammeldags jaffa-power. ;)

Lenke til kommentar
Veldig synd... Skulle gjerne sett mer sci-fi på norsk TV.

 

Flott at TV2 sendte B5 i sin helhet da.

 

Og en kanal sendte ihvertfall litt av Lexx - som var sære greier, men også underholdende.

 

On-topic: Er det bare meg som synes Atlantis har de spenstigste episodene for tiden?

6625639[/snapback]

 

B5 ja, det var bare synd at de hadde avbrekk på den serien titt og stadig pga sport.. hånball og fotball.. husker jeg ble like gal vær gang jeg skrudde på tv'en for å se på B5 og så var det noen dumme mennesker som sparket eller kastet en ball istedet.. ble irriterende i lengden det ja..

 

Det var vel NRK2 som sendte Lexx var det ikke.. var fett nok det..

 

Jeg synes også at atlantis har hatt de beste episodene på en stund nå.. til og den siste fra atlantis var bra.. selv om jeg hadde mine tanker om den.. men sg-1 sin 3 ep nå var bra den også.. Det som gjør for meg at det har blitt bedre med atlantis er at det har skjedd så mange omveltninger i sg-1..

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting, sett at Ronin og Teal'c hadde møttest i ringen.. hvem ville vunnet? Jeg holder en knapp på god gammeldags jaffa-power.  ;)

6626197[/snapback]

 

Tealc er sterkere og større, mens roning er "liten" og kjapp.

I en fist-fight tror jeg Ronin ville vunnet pga han virker raskere og er uforutsigbar.

 

I en kamp med leke staff-weapons eller lignende tror jeg Teal'c ville vunnet fordi her er han overlegen på teknikk.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en ting, sett at Ronin og Teal'c hadde møttest i ringen.. hvem ville vunnet? Jeg holder en knapp på god gammeldags jaffa-power.  ;)

6626197[/snapback]

 

Tealc er sterkere og større, mens roning er "liten" og kjapp.

I en fist-fight tror jeg Ronin ville vunnet pga han virker raskere og er uforutsigbar.

 

I en kamp med leke staff-weapons eller lignende tror jeg Teal'c ville vunnet fordi her er han overlegen på teknikk.

6629279[/snapback]

 

 

Jeg tror Teal'c ville vunnet uansett.

 

Jaffa-power ftw.

Lenke til kommentar
Veldig synd... Skulle gjerne sett mer sci-fi på norsk TV.

6625639[/snapback]

... og jammen skal ikke NRK2 begynne å sende Battlestar Galactica på onsdag... Fikk nesten sjokk da jeg så det.

 

Har sett noen episoder av denne serien allerede, og den holder høy kvalitet. Ikke stor på humor i forhold til SG/Farscape/Firefly, men tilsynelatende bedre enn disse (forbehold om at jeg bare har sett første sesong av Farscape) på drama. Ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...