Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

At husverten min skal selge huset, og at jeg ikke vet om jeg får fortsette å bo her..

Det er drømmehybelen, og jeg har det helt herlig her, og nå blir jeg

kanskje husløs.

Har vært på randen av å være husløs før, og det er for jævli

 

Og en annen ting: De som absolutt skal ha 50 meter mellom seg og bilen foran når det er kø! Hva i all verden skal det være godt for??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som absolutt skal ha 50 meter mellom seg og bilen foran når det er kø! Hva i all verden skal det være godt for??

9303282[/snapback]

 

Når det er kø så er det kø, så da går ikke køen fortere selv om man ligger langt oppi eksospotta til bilen foran.

9303408[/snapback]

 

Synes det er greit å ha plass mellom bilen foran, da kan jeg ha åpen vinduet når det er varmt og jeg slipper eksoslukten. Har selvsagt ikke så stor plass at en bil kan tenke seg å ta forbikjøring :)

Lenke til kommentar

Synes det er greit å ha plass mellom bilen foran, da kan jeg ha åpen vinduet når det er varmt og jeg slipper eksoslukten. Har selvsagt ikke så stor plass at en bil kan tenke seg å ta forbikjøring :)

9303517[/snapback]

 

vel - det er jo sånne som deg som faktisk innehar den utrolig imponerende egenskapen at de faktisk SKAPER kø...... og køa forplanter seg bakover til rundkjøringer osv...(surprise)

 

Dere tenker antakelig sånn "og her er jeg - midt i en kø - best å skape distanse mellom meg og han foran - sånn at den syke grillen på bilen min vises best mulig til motgående trafikk"

Endret av villhoppe
Lenke til kommentar
vel - det er jo sånne som deg som faktisk innehar den utrolig imponerende egenskapen at de faktisk SKAPER kø...... og køa forplanter seg bakover  til rundkjøringer osv...(surprise)

 

Dere tenker antakelig sånn "og her er jeg - midt i en kø - best å skape distanse mellom meg og han foran - sånn at den syke grillen på bilen min vises best mulig til motgående trafikk"

9304398[/snapback]

 

Hva faen snakker du om, egentlig?

 

Hvis man i kø kjøring holder avstand til bilen foran (et par meter elns), vil køen flyte veldig fint. Hvis man derimot, hver jævla gang køen forflytter seg 30 cm, absolutt må trykke pedalen helt i gulvet for umiddelbart å ta igjen denne halvmeteren, vil det bli veldig mye "rykk og napp" kjøring. Dette sier seg vel selv.

 

Man kommer ikke fortere gjennom køen selv om man ligger helt opp i ræva på bilen foran hele tiden... kø er kø.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

villhoppe, du er rimelig på villspor, mener jeg.

 

Kø starter når trafikken ikke flyter som den skal, gjerne på grunn av hindringer i veien, veikryss, rundkjøringer, veiarbeid, etc.

 

Det hjelper absolutt ikke å hele tiden ligge helt opp i bilen foran. Gjennomsnittsfarten går absolutt ikke opp, og køen er fortsatt like jævla lang fremover. Førere av utrykningskjøretøy har for så vidt gått bort i fra praksisen med å kjøre i høye hastigheter under utrykning, for så å bremse hardt foran potensielle farer som veikryss og uoversiktlige strekninger. Det er mer effektivt å ligge i en jevn, trygg fart hele veien.

 

Jeg ser ikke logikken i å tro at om du ligger nærmere bilen foran så kommer du fortere frem. Du vil kanskje havne noen meter lenger frem, men trafikkaviklingen der køen starter er fortsatt like jævla treg.

Lenke til kommentar
Jeg synes dere begge er på villspor. Det er idiotisk å bruke mye plass og drivstoff når kun en person sitter i en femmannsbil. Ikke rart det er kø i verden. Tenk hva romvesener ville sagt hvis de så en person i femmannsbiler som sitter fast i en kø.

9304804[/snapback]

 

Vil du at alle skal kjøpe en enmannbil, tomannbil, tremannsbil, firemannsbil og femmannsbil hver slik at vi kan utnytte bilen? :)

Lenke til kommentar
villhoppe, du er rimelig på villspor, mener jeg.

 

Kø starter når trafikken ikke flyter som den skal, gjerne på grunn av hindringer i veien, veikryss, rundkjøringer, veiarbeid, etc.

 

Det hjelper absolutt ikke å hele tiden ligge helt opp i bilen foran. Gjennomsnittsfarten går absolutt ikke opp, og køen er fortsatt like jævla lang fremover. Førere av utrykningskjøretøy har for så vidt gått bort i fra praksisen med å kjøre i høye hastigheter under utrykning, for så å bremse hardt foran potensielle farer som veikryss og uoversiktlige strekninger. Det er mer effektivt å ligge i en jevn, trygg fart hele veien.

 

Jeg ser ikke logikken i å tro at om du ligger nærmere bilen foran så kommer du fortere frem. Du vil kanskje havne noen meter lenger frem, men trafikkaviklingen der køen starter er fortsatt like jævla treg.

9304482[/snapback]

 

Skjønner hva du mener... det jeg sikter til er folk som kjører i kø - og må ha minimum 50 meter fram til bilen foran.... dette skaper sinnsykt kø ( mulig dette bare gjelder her i en spesiell storby i nord-norge - hvor avstanden mellom 2 rundkjøringer er ca 200 meter)... sikkert en "smule" annerledes sørover, dohh

Lenke til kommentar
Elbiler for byen, kollektiv for langtransport. Slik vil jeg leve livet mitt i fremtiden.

9304850[/snapback]

 

Det der håper jeg aldri skjer noengang. Elbiler er gørr kjedelig å kjøre, i tillegg er det mye bedre å kjøre bil selv istedet for å sitte på buss. Da reiser jeg når jeg vil, og bruker atskillig mindre tid.

Lenke til kommentar
Elbiler for byen, kollektiv for langtransport. Slik vil jeg leve livet mitt i fremtiden.

9304850[/snapback]

 

Det der håper jeg aldri skjer noengang. Elbiler er gørr kjedelig å kjøre, i tillegg er det mye bedre å kjøre bil selv istedet for å sitte på buss. Da reiser jeg når jeg vil, og bruker atskillig mindre tid.

9304937[/snapback]

 

vel - vi får vel alle gjøre våre ofringer slik at Brian kan gjøre som han vil. Argumentasjonen var jo ehhhh..... latterlig? venter egentlig kun på meltdown

hmmmmm - sånn at brian kan opprettholde det patetiske show-off energi forbruket sitt - så velger jeg å hmmmmm...... skru av en lampe?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...