Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst! *LES første post*


Neppe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir dypt irritert over folk som bruker "personlig mener jeg ..." feil. Det er svært få som ser ut til å skjønne at dette bare er nødvendig i situasjoner der du er en talsmann for en større gruppe en deg selv, og har lyst til å tydelig markere at dette er en mening du (personlig) har, og som ikke nødvendigvis tilfaller gruppen som helhet.

Lenke til kommentar

Jaha. Da kan du vel også forklare oss hvorfor det står B M på førerkortet mitt selv om jeg har sittet på en moped før? Jeg tok lappen i fjor.

 

Oss?

 

Jeg kan i hvert fall fortelle deg at du ikke har lov til dette om du tok B i 2009, og ikke har mopedførerkort fra før. Kanskje trykkfeil i førerkortet ditt...hvem vet.

Trykkfeil?! Hallo....hallooooooo..... /facepalm

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Hva+har+jeg+lov+a+kjore/Personbil+%28klasse+B%29

Klarer du å holde kjeft nå?

Lenke til kommentar

Jeg blir dypt irritert over folk som bruker "personlig mener jeg ..." feil. Det er svært få som ser ut til å skjønne at dette bare er nødvendig i situasjoner der du er en talsmann for en større gruppe en deg selv, og har lyst til å tydelig markere at dette er en mening du (personlig) har, og som ikke nødvendigvis tilfaller gruppen som helhet.

 

 

Er ikke noen regel for hvordan man skal bruke "personlig mener jeg ...".

Lenke til kommentar

Det irriterer meg at man ikke kan kjøre moped med førerkort klasse B. Jeg er selv ikke omfattet, men dette er så formyndersk og unødvendig av Statan og det offentlige.

 

 

Quote fra lovdata.no om klasse B:

 

§ 3-5. Førerett i klasse B

 

Førerett i klasse B gjelder for:

1. Motorvogn med en tillatt totalvekt på høyst 3500 kg og maksimalt 8 passasjerplasser i tillegg til førerplassen. Gjelder ikke for motorsykkel, beltebil, beltemotorsykkel og tohjuls moped.

 

2. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger med tillatt totalvekt på høyst 750 kg.

 

3. Vogntog bestående av motorvogn, som omfattes av nr. 1, og tilhenger hvor samlet tillatt totalvekt for vogntoget ikke overstiger 3.500 kg. Tilhengerens tillatte totalvekt må ikke overstige motorvognenes egenvekt med fører (75 kg).

 

4. Tre- eller firehjuls motorsykkel.

 

5. Klasse M kode 147.

 

I tillegg gjelder føreretten for kjøring i Norge:

 

1. Beltebil med eller uten tilhengerslede.

 

2. Klasse M kode 146.

 

3. Tilhenger til tre- eller firehjuls motorsykkel med slagvolum over 125 cm3 , når tillatt totalvekt for tilhengeren er høyst 750 kg. Trekkvognen må være godkjent for å trekke tilhenger og tillatt tilhengervekt må være påført vognkortet.

 

 

 

og her for klasse M:

§ 3-16. Førerett i klasse M

 

Førerett i klasse M med kode 146, gjelder for kjøring i Norge med tohjuls moped. I tillegg gjelder føreretten for kjøring i Norge med tre- eller firehjuls moped med egenvekt (minus batterienes vekt ved eldrift) ikke over 150 kg.

 

Førerett i klasse M med kode 147 gjelder for kjøring i Norge med tre- eller firehjuls moped. For personer som ikke er fylt 18 år er føreretten begrenset til tre- eller firehjuls moped med egenvekt (minus batterienes vekt ved eldrift) ikke over 150 kg.

 

Førerett i klasse M med kode 145, gjelder for kjøring i Norge med tohjuls moped. I tillegg gjelder føreretten for kjøring i Norge med tre- eller firehjuls moped med egenvekt (minus batterienes vekt ved eldrift) ikke over 150 kg.

 

Førerett i klasse M gjelder for kjøring i Norge med moped. Aldersbegrensningen for tre- eller firehjuls moped, som nevnt i annet ledd, gjelder tilsvarende.

 

 

Så, jo, du kan kjøre moped I NORGE med klasse B :) Detter er vel egentlig ikke noe stort å irritere seg over?

 

 

 

 

Jeg irriterer meg forresten over at jeg ikke finner noe passelig lim til å lime fast taktrekket i bilen med. Limet må ikke trekke inn i skumgumme, ikke sette noe som helst farge på lyst stoff og må være lett å påføre!

Endret av 900i
Lenke til kommentar

Jeg er drittlei av folk som lirer av seg dette hver gang de har blitt irritert av andre forumdeltakere:

 

det burde være obligatorisk iq test før man for lov og bruke internett...

 

HOLD KJEFT!!!

 

Vet dere ikke at politikerne her i landet tar slikt som inspirasjon, i stedet for å le av vitsen?

 

De diskuterer allerede å innføre lisens for mobil og PC fordi disse er i stand til å vise nettsiden www.nrk.no, som er lisensfinansiert...

 

Gjentatte ganger ser vi at "morsomme" forslag blir til lover ett par år senere.

 

Hold denne vitsen for dere selv. Hvis Stoltenberg leser dette blir det inført umiddelbart.

Ikke bare det, vi blir nødt til å betale for kurset og kursbeviset, og må fremvise det ved kjøp av datautstyr.

 

Ille nok å måtte ta "lappen" for å kjøre båt. Vi kan takke Idiot-Ali for dette.

Har heldigvis hatt denne i 6 år, men likevel...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg blir irritert av politikere som lyger. Jens Stoltenberg irriterer meg. Hvordan pengene våre blir prioritert irriterer meg.

 

Personer som kun bekymrer seg over bensinspriser og avgifter irriterer meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...